Thnxs PeteSneaky Pete schreef:EPC laat 3 verschillende partnrs zien. Allemaal rond de € 730 op een Duitse onderdelensite.René SLK230 schreef:Ff een dwars vraagje: Wat kost zo’n frame als onderdeel liggend op de toonbank eigenlijk?
Subframe afgebroken....
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Tja, ik verwacht dan ook geen positieve reactie op mijn laatste schrijven. Het gerechtelijk opnemen tegen MB lijkt me niet echt zinvol en verwacht hier ook niets van.
Betreft mijn garage waar ik al 27 jaar klant ben, ja, daar ga ik nog wel een gesprek mee aan want ondanks hun goede bedoelingen is er wel een auto goedgekeurd bij aankoop die door aanzienlijke roestvorming op het subframe niet goed gekeurd had mogen worden.
Betreft mijn garage waar ik al 27 jaar klant ben, ja, daar ga ik nog wel een gesprek mee aan want ondanks hun goede bedoelingen is er wel een auto goedgekeurd bij aankoop die door aanzienlijke roestvorming op het subframe niet goed gekeurd had mogen worden.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik snap niet dat deze niet word vergoed of althans gedeeltelijk.
Bij ons is er nog geen één afgewezen.
Auto kopen bij de dealer en geen rot subframe wat rokfridders aangeeft is pure onzin, ja het zal wel niet. doorgaans wat er verkocht word is max 4 jaar oud.
Meen dat subframe rond de 750 ex kost, meestal iets rond half dag werk, maar zoals altijd zit er wat tegen waardoor dit uitloopt.
Een nieuwe aanvraag via een andere collega dealer aanvragen zal weinig zin hebben vrees ik, het chassisnummer staat nu centraal geregistreerd.
Enigste hoop blijft naar een Duitse niederlassung rijden.
Bij ons is er nog geen één afgewezen.
Auto kopen bij de dealer en geen rot subframe wat rokfridders aangeeft is pure onzin, ja het zal wel niet. doorgaans wat er verkocht word is max 4 jaar oud.
Meen dat subframe rond de 750 ex kost, meestal iets rond half dag werk, maar zoals altijd zit er wat tegen waardoor dit uitloopt.
Een nieuwe aanvraag via een andere collega dealer aanvragen zal weinig zin hebben vrees ik, het chassisnummer staat nu centraal geregistreerd.
Enigste hoop blijft naar een Duitse niederlassung rijden.
Of het wel of niet zinvol is om het gerechtelijk tegen MB aan te gaan weet je, helaas, meestal pas achteraf maar consumentenrecht gaat best ver. En gezien andere mensen het wel vergoed hebben gekregen, ook bij 10 jaar oud en veel hogere kilometerstanden, geeft wellicht een opening voor een jurist? Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik het zeker alvast aanmelden of in ieder geval vast laten onderzoeken wat je stappen zouden moeten zijn. Soms is op papier aankondigen van een rechtszaak of rechtsbijstand al voldoende.Bert69 schreef:Tja, ik verwacht dan ook geen positieve reactie op mijn laatste schrijven. Het gerechtelijk opnemen tegen MB lijkt me niet echt zinvol en verwacht hier ook niets van.
Betreft mijn garage waar ik al 27 jaar klant ben, ja, daar ga ik nog wel een gesprek mee aan want ondanks hun goede bedoelingen is er wel een auto goedgekeurd bij aankoop die door aanzienlijke roestvorming op het subframe niet goed gekeurd had mogen worden.
Ik hoop op de best mogelijk uitkomst voor je.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat is de grage waar je de auto gekocht hebt?Bert69 schreef:Betreft mijn garage waar ik al 27 jaar klant ben, ja, daar ga ik nog wel een gesprek mee aan want ondanks hun goede bedoelingen is er wel een auto goedgekeurd bij aankoop die door aanzienlijke roestvorming op het subframe niet goed gekeurd had mogen worden.
Nogmaals; bij aankoop moet dat subframe al aangetast zijn geweest (zoals je zelf ook concludeert), iig zodanig dat het te verwachten was dat je binnenkort aan de beurt zou zijn.
27 jaar klandizie wordt ook niet zomaar door een drainput gegooid, 27 jaar lang een bedrijf runnen doe je ook niet als je ontevreden klanten hebt.
Dat zijn 2 zaken die op 1 of andere wijze naar elkaar toe moeten komen, ga iid in gesprek daar...
En mocht je er helemaal niet uitkomen stel je zelf dan de vraag: als die auto 1000 euro duurder was geweest een jaar geleden in de wetenschap dat er een nieuw subframe onder gezet was, had ik hem dan toch gekocht?
Maar dat is dan eigenlijk meer als een "paracetamolletje" bedoeld als je er, ondanks alle effort, toch hoofdpijn van gaat krijgen...
Zorg dat je die forum sticker of nummerplaat houders op je auto hebt, dat heeft net zo'n uitwerking als een Tros Radar tas
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
toch een vreemd verhaal , ik heb eind vorig jaar een w212 van 2009 afgekeurd op het subrame en die is gratis vervangen , auto had bijna 200.000 km gereden
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Snap niet dat de garage waar jij al 27 jaar je centjes heen brengt !! niet gewoon het subframe vervangt op hun kosten en klaar met het hele verhaal.
Ik zou verwachten dat die garage voor een goede klant probeert het af te wikkelen met een dealer.Designparts schreef:Snap niet dat de garage waar jij al 27 jaar je centjes heen brengt !! niet gewoon het subframe vervangt op hun kosten en klaar met het hele verhaal.
Heb weet van iemand met een 204 met maar +- 30.000 km ( ja dertigduizend km ) ook doorgeroest. Is niet dealer onderhouden en heeft ook nieuwe zonder kosten verkregen . Mijn 204 is ook gratis vervangen eerst deed men wel moeilijk .
Ik ga a.s. maandag in gesprek met mijn garage (waar de auto idd gekocht is), kijken hoe we dit gaan oplossen want ik wil wel mijn auto z.s.m. terug.
Op de vraag of ik de auto gekocht had als die € 1000,= meer zou hebben gekost, omdat er toen een nieuw subframe onder had gezeten had en dat hun verhaal was geweest.Dan had ik hem laten staan want daar had ik geen boodschap aan gehad (niet wetend wat een subframe was toentertijd), en de auto was boven de prijs van vergelijkbare auto's op dat moment gekomen.
Mijn beslissing om deze te kopen, wat ik in eerste instantie niet van plan was omdat ik een jongere (niet perse MB) auto wilde, was de relatief lage km-stand en de, volgens de garage, beslist zeer goede auto die ik dan zou aanschaffen. Pas na mijn proefrit was ik verkocht, daarvoor nog niet.
Verder zal ik MB Nederland blijven bestoken om dat ik vind dat ik nu de dupe ben van hun productiefout. Zij het niet gerechtelijk dan zet ik mijn verhaal op mijn facebook account met foto's.
Op de vraag of ik de auto gekocht had als die € 1000,= meer zou hebben gekost, omdat er toen een nieuw subframe onder had gezeten had en dat hun verhaal was geweest.Dan had ik hem laten staan want daar had ik geen boodschap aan gehad (niet wetend wat een subframe was toentertijd), en de auto was boven de prijs van vergelijkbare auto's op dat moment gekomen.
Mijn beslissing om deze te kopen, wat ik in eerste instantie niet van plan was omdat ik een jongere (niet perse MB) auto wilde, was de relatief lage km-stand en de, volgens de garage, beslist zeer goede auto die ik dan zou aanschaffen. Pas na mijn proefrit was ik verkocht, daarvoor nog niet.
Verder zal ik MB Nederland blijven bestoken om dat ik vind dat ik nu de dupe ben van hun productiefout. Zij het niet gerechtelijk dan zet ik mijn verhaal op mijn facebook account met foto's.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat is dus wat jou verteld is door jou garage, nou, is toch duidelijk dat ze daar wat over het hoofd gezien hebbenBert69 schreef:Mijn beslissing om deze te kopen, wat ik in eerste instantie niet van plan was omdat ik een jongere (niet perse MB) auto wilde, was de relatief lage km-stand en de, volgens de garage, beslist zeer goede auto die ik dan zou aanschaffen. Pas na mijn proefrit was ik verkocht, daarvoor nog niet.
Verder zal ik MB Nederland blijven bestoken om dat ik vind dat ik nu de dupe ben van hun productiefout. Zij het niet gerechtelijk dan zet ik mijn verhaal op mijn facebook account met foto's.
MB NL blijven bestoken is mijn inziens alleen maar energie verbruiken op een negatieve manier en bovendien zinloos...
In jou geval is je eerste aanspreekpartner de garage waar je de auto gekocht hebt onder de voorwendselen die je hier zelf aanhaalt.
Die auto was namelijk (onbedoeld) niet zo goed als men jou initieel deed geloven, lijkt me dat je daar aanspraak op kunt maken.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik heb het al eerder ergens geschreven, de importeur is niet het aanspreekpunt voor de consument.
Je dealer is hier verantwoordelijk voor en juridisch het bedrijf die je de auto verkocht heeft.
Buiten dat vind ik wel dat dit teleurstellend is
Je dealer is hier verantwoordelijk voor en juridisch het bedrijf die je de auto verkocht heeft.
Buiten dat vind ik wel dat dit teleurstellend is
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Krijg het gevoel dat er met het toekennen van coulance hier een behoorlijk deel willekeur is, het hangt er dus vanaf wie het beoordeeld en door wie het aangevraagd wordt. Heeft die een goed contact, wordt er wat harder aan getrokken.
Gevolg het overgrote deel van de consumenten die een dergelijke negatieve ervaring heeft koopt nooit meer een auto van dit merk en vertelt op elke verjaardag hoe slecht hij behandeld is. Als ik de bedragen zo zie dan zou ik altijd zorgen dat mijn klant, al is het maar iets van coulance kreeg. Je kunt tegen dit soort negatieve reclame niet adverteren.
Gevolg het overgrote deel van de consumenten die een dergelijke negatieve ervaring heeft koopt nooit meer een auto van dit merk en vertelt op elke verjaardag hoe slecht hij behandeld is. Als ik de bedragen zo zie dan zou ik altijd zorgen dat mijn klant, al is het maar iets van coulance kreeg. Je kunt tegen dit soort negatieve reclame niet adverteren.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
De verkoop cijfers en het dagelijkse verkeersbeeld laten toch duidelijk wat anders zien...Aukemuis schreef:Gevolg het overgrote deel van de consumenten die een dergelijke negatieve ervaring heeft koopt nooit meer een auto van dit merk
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z