Subframe rechtsachter doorgerot w212 2010
@ Tonnetje mijn 204 is van 2009 en verleden jaar subframe vervangen ( gratis door Mercedes ) wagen was dus 8 jaar oud . Km stand heeft weinig te maken heb weet van een 204 zelfde leeftijd met een 30.000 ja dertigduizend km heeft men ook vervangen . Mijn Mercedes garage deed eerst wel moeilijk zou me een +- 2500 € gekost hebben . Allerlei opmerkingen dat dit... .mijn antwoord ga verder naar Hoofdzetel weer dit dat daarna ging het wel snel en is gratis vervangen .mvg Theo
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ach, het wordt gewoon gefixt, no questions asked. Dat hebben ze na het waterverfdebacle van de W210 dan tenminste nog geleerd. Ik ga er in ieder geval geen Kia voor rijden.René SLK230 schreef:Garantie of niet: Mercedes-Benz, ga je schamen. Je maakt het steeds moeilijker te blijven geloven in het merk.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat klopt idd.muurman schreef: Eens, maar komt blijkbaar wel vaker voor en voor zo iets doe je een aankoopkeuring dan zou ik verwachten dat je zo iets zou moeten zien.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ook (nog) niet.gfgf schreef:Ach, het wordt gewoon gefixt, no questions asked. Dat hebben ze na het waterverfdebacle van de W210 dan tenminste nog geleerd. Ik ga er in ieder geval geen Kia voor rijden.René SLK230 schreef:Garantie of niet: Mercedes-Benz, ga je schamen. Je maakt het steeds moeilijker te blijven geloven in het merk.
Het gaat hier om de wielophanging niet een spatbordje dat na 10 jaar begint te roesten. Een onderdeel kortom waar nooit niks aan mag mankeren. Benieuwd wat er gebeurt als er met zo'n scheur in dat frame ooit een wiel scheef komt te staan bij hoge snelheid of stevig remmen. Dat lezen we dan wel in de krant.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het lijkt er wel op alsof er in het verleden al eens aan gerommeld is. De bout van de draagarm lijkt wel onder de tectyl oid te zitten.
Logboek S500.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Bedoeld om roest te stoppen/verhullen dan...?plorie schreef:Het lijkt er wel op alsof er in het verleden al eens aan gerommeld is. De bout van de draagarm lijkt wel onder de tectyl oid te zitten.
Hadden die 204’s dat ook?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik zie / fantaseer trouwens iets anders.
Het materiaal van die arm is relatief dun. En moet het voor zn sterkte, van zn profilering hebben.
De afgescheurde arm zélf is buigstijf doordat ie zo te zien bestaat uit 2 gebolde platen rondom op elkaar gelast plaatstaal. Zo’n arm zal enigszins buigen.
Wat buigt breekt niet. Maar op 1 punt kan ie niet buigen en dat is waar ie op dat gewricht oid is gelast. Die las buigt niet.
De krachten op die overgang zijn zo groot dat de arm daar te zwaar belast wordt. Het wordt metaal-moe. En scheurt op den duur.
Staat het te dun in de lak helpt roest een handje mee.
Kán het dat zijn?
Het materiaal van die arm is relatief dun. En moet het voor zn sterkte, van zn profilering hebben.
De afgescheurde arm zélf is buigstijf doordat ie zo te zien bestaat uit 2 gebolde platen rondom op elkaar gelast plaatstaal. Zo’n arm zal enigszins buigen.
Wat buigt breekt niet. Maar op 1 punt kan ie niet buigen en dat is waar ie op dat gewricht oid is gelast. Die las buigt niet.
De krachten op die overgang zijn zo groot dat de arm daar te zwaar belast wordt. Het wordt metaal-moe. En scheurt op den duur.
Staat het te dun in de lak helpt roest een handje mee.
Kán het dat zijn?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Jij bent altijd zo lekker to the point, plorieplorie schreef:Dat lijkt me wel ja. Een constructie die scheurt is niet gedimensioneerd op de optredende krachten.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ovrgs kan ook de hitte van de las, de arm direct aangrenzend zachter hebben gemaakt. Als daarmee niet is gerekend heb je een ontwerp fout als de marges te klein zijn.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
De titel lijkt mij niet te kloppen.
Defect door onjuist ontwerp/ constructie, dan wel materiaalfout en is daarna gaan rotten..
Defect door onjuist ontwerp/ constructie, dan wel materiaalfout en is daarna gaan rotten..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar als het jouw auto is, blijft het rotE55amg schreef:De titel lijkt mij niet te kloppen.
Defect door onjuist ontwerp/ constructie, dan wel materiaalfout en is daarna gaan rotten..
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Helaas meerdere voorbij zien komen. Tot nu toe allemaal onder coulance vervangen. Lijkt door vocht van binnenuit te komen.
De aanvraag loopt wel via Duitsland en duur 1 a 2 dagen.
De aanvraag loopt wel via Duitsland en duur 1 a 2 dagen.
- Chambito
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 dec 2018 12:43
- Mercedes-Benz: C180 Avantgarde
- Locatie: Dordrecht
René SLK230 schreef:Ik ook (nog) niet.gfgf schreef:Ach, het wordt gewoon gefixt, no questions asked. Dat hebben ze na het waterverfdebacle van de W210 dan tenminste nog geleerd. Ik ga er in ieder geval geen Kia voor rijden.René SLK230 schreef:Garantie of niet: Mercedes-Benz, ga je schamen. Je maakt het steeds moeilijker te blijven geloven in het merk.
Het gaat hier om de wielophanging niet een spatbordje dat na 10 jaar begint te roesten. Een onderdeel kortom waar nooit niks aan mag mankeren. Benieuwd wat er gebeurt als er met zo'n scheur in dat frame ooit een wiel scheef komt te staan bij hoge snelheid of stevig remmen. Dat lezen we dan wel in de krant.
Dat scheelde bij mij niet heel veel denk ik zo.....
- Bijlagen
-
- 20181217_165038.jpg (151.05 KiB) 1177 keer bekeken