Okay, en dan nu even een verhaaltje van mijn ervaring met zo'n reparatie via Marktplaats. Een week geleden startte mijn auto niet meer nadat ik er welgeteld 2 dagen van mocht genieten. Uitlezen door de garage, bleek het stuurslotmotortje defect te zijn, een onderdeeltje van 15 euro dat verpakt zit in een onderdeel van 400 euro. Mercedes zegt dat het nodig is om het hele contactslot en stuurslot te vervangen. Kosten; dik 1000 euro.
Omdat het daags voor de kerstdagen gebeurde heb ik gedurende de week dat mijn auto daar stond dagelijks contact opgenomen, niemand beschikbaar en ik zou teruggebeld worden. Niet dus. Na een week (vandaag) eindelijk iemand te pakken. “Het contactslot is binnen, alleen de nieuwe sleutels niet. Die worden 8 januari verzonden uit Duitsland en dan kunnen we ze gaan inleren”.
Teleurgesteld en enigszins boos leg ik ze uit dat 3 weken de auto bij de garage toch wel een tikkeltje onacceptabel lang is, al helemaal tijdens de feestdagen met al die familie bezoekjes. Zeker gezien voor een fractie van dat bedrag gespecialiseerde slotenmakers die motortjes vervangen waar je bij staat, dezelfde dag nog vaak. “Dan moest u dat maar doen meneer” was het antwoord.
Gebeld met zo’n specialist via Marktplaats (hij adverteert onder de
naam M D) en een paar uur later was hij er. Die heeft 3 uur gewerkt en de boel gerepareerd. De garage was "vergeten" wat belangrijke boutjes in de auto achter te laten, dus is hij samen met z'n collega allerlei bouwmarkten afgegaan om op zoek te gaan daarnaar, kostte ook een uur bij elkaar.
Voor die tijd een uur gewacht bij de Mercedes garage (waar m’n auto na een week nog onaangeroerd stond) en er kon zelfs niet eens een kopje koffie vanaf. Nee, mijn auto werd zo buiten het hek gezet vlak voor sluitingstijd, nee niet gezet maar gepleurd met de neus half op de openbare weg en verder geen onvertogen woord. Echt, zo onbeschoft en slecht ben ik nog NOOIT ergens behandeld. Die geweldig kundige specialist die helemaal vanuit Terneuzen moest komen omdat hij daar met een klus bezig was (230KM bij mij vandaan) heeft in het stikke donker, de kou en regen mijn auto weer gefixed. De eindrekening, 400 euro. Mo, je bent mijn held en de redder van mijn feestdagen!
Er gaat zeker een klacht richting de moederorganisatie van de merkdealer én naar Mercedes. Want ik kan me niet voorstellen dat dit het dienstverleningsniveau is dat zij eisen van hun dealers.