Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
19 jun 2019 11:46
Cornelis schreef:Is een diesel, V6 320cdi, persé noodzaak voor jou ?
Vraag dit omdat de 500 van Wesley na de nodige garantie perikelen wel schijnt te
bevallen....
Aan de andere kant .. zo slecht is die V6 320cdi nou ook weer nier niet als je rekening
houdt met een paar tegenvallers van 1 of 2k per keer.... zijn genoeg blokken met
met een veelvoud van 100dkm bij goed onderhoud
Een Diesel is voor mij noodzaak. Anders had ik naar benzine modellen gekeken. Die lijken me netter. Meestal lagere km stand en daardoor netter wat uiterlijk betreft.
Ik rijd 45.000 km per jaar.
Daarvan denk ik 32.000 met de diesel en de rest met mijn benzine SLK.
Eens een Benz, altijd een Benz!
-
023designo
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
20 jun 2019 23:22
In die sprinters en vitos word over het algemeen bestgas mee gegeven, misschien zijn ze dat wel nodig.
Ik gebruik hem echt zodra hij op temperatuur is, enige wat ik heb laten doen als extra preventie is de bak olie wisselen.
Super motor zo'n v6, had alleen een 5bak a hter gemoeten ipv die veel te veel en veel te sloom schakelende 7g
-
René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
21 jun 2019 00:17
023designo schreef:In die sprinters en vitos word over het algemeen bestgas mee gegeven, misschien zijn ze dat wel nodig.
Ik gebruik hem echt zodra hij op temperatuur is, enige wat ik heb laten doen als extra preventie is de bak olie wisselen.
Super motor zo'n v6 [...]
Ik weet niks van diesels maar lees wel over de R6/V6 discussie. En ook dat die V6 over t algemeen probleemlozer meegaat dan in sommige sedans.
Is dat zo? En zou dat dan idd komen doordat dat blok in n Vito doorgaans harder moet werken, beter doorademt / langer heet wordt?
Kortom moet je met zo’n V6 blok vaker blazen om m gezond te houden?
Of is het verschil een broodje aap?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
-
023designo
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
21 jun 2019 01:01
Heb geen idee.
Zie wel dat de ambu s vaak bij een dealer staan, koude motor vol gas..
Vroeger hadden Scorpios het ook nodig, de opa rijdende motoren kregen lager schade
-
Guido85
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 23 jun 2014 21:36
- Mercedes-Benz: W211 e350
- Locatie: Rijen
21 jun 2019 17:37
023designo schreef:Heb geen idee.
Zie wel dat de ambu s vaak bij een dealer staan, koude motor vol gas..
Vroeger hadden Scorpios het ook nodig, de opa rijdende motoren kregen lager schade
Onzin, ambu’s hebben nooit een koude motor.
Tussen de ritten door hangen deze aan de walstroom.
Buiten dat dit alle apparatuur van spanning voorziet, houdt dit ook de auto en motor op temperatuur.
Gr guido
-
023designo
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
21 jun 2019 18:04
Okee Guido dat wist ik niet.
In mijnbelevenis was dit Wel Het geval en vond ik het altijd zonde.
Jammer van het woordje onzin.
-
023designo
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
21 jun 2019 18:07
Maar on topic!
Elke auto heeft wel wat en natuurijk. Is een 221 behoorlijk electronisch aangelegd met de bij behorende installaties,
Jammer genoeg hoor je altijd de spook verhalen en nooit de goeie dingen.
Persoonlijk zou ik voor een lange 420 cdi gaan, waarvan Uitraard de verkopende partij goed aanvoelt en geen domijnen auto.
-
Tim600
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2022 20:06
20 aug 2022 13:33
WillemH schreef: ↑18 jun 2019 14:12
zorg dat je er 1 koopt waarvan alles al keer vervangen is de V6 320 CDI is nou niet bepaald een goedkope motor in onderhoud.
Overigens heb ik me ook verdiept in een W221 maar volgens mij is er pre facelift niet 1 met een goede motor even 600 en AMG uitgesloten
320 CDI -> Turbo problemen, spruitstuk etc etc.
420 CDI -> koppaking uitwendig lekken
350 -> Balansas en beetje pech tikt je motor (paar exemplaren gevonden)
500 -> tandwiel/balansas
Comand checken
dvd wisselaar checken
stoelen luchtzakken willen lek raken/draden beschadigen
auto met distronic heeft radar parkeersysteem let op 500 euro per sensor
uhi is niet standaard let op dat er wel op zit.
uiteraard alle opties testen.
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en lees zoveel mogelijk over de w221 en met namen de s600 w221
Uit uw verhaal lees ik dat de de pre facelift modellen van de w221 niet zulke goede motoren zijn uitgezonderd de 600 en de AMG.
Nou ben ik op zoek naar een S600 w221 dus uw bericht maakte mij wakker hahah. Kunt u mij misschien meer vertellen waarom de 600 en Amg motoren van de w221 beter zijn de de andere motor varianten ?
Ik hoor u graag en alvast dank voor u reactie
Mvg Tim
-
WillemH
- Berichten: 5955
- Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51
20 aug 2022 14:07
over de 600 durf ik niks te zeggen heb ik me nog nooit in verdiept, de 63 AMG motor kent ook diverse kwalen/problemen.
Maar de auto's krijgen nu een leeftijd dat je sowieso rekening moet houden met hoge kosten.
S600/AMG heeft weer een standaard ABC vering wat weer net wat complexer/duurder is dan een "Normale" Airmatic.
-
Tim600
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2022 20:06
-
Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
20 aug 2022 18:54
Ik ken iemand die er eentje heeft. Zo’n S is behoorlijk zwaar (2200kg zomaar) en hij vreet achterbanden, zelfs als je als een opa rijdt.
Daarnaast is het van belang dat je het ABC-veersysteem goed voorziet van nieuwe olie.
Harman/Kardon versterkers gaan stuk bij de pre-facelift modellen. Kan je geresiveerd kopen, kost je wel paar honderd euro.
Bobinebanken gaan geen levenlang mee. 1300€ per bank nieuw destijds. Kan je ook laten reviseren, zal wat goedkoper zijn.
Comand checken of de CD-speler werkt, anders is de regeneenheid stuk.
De turbo’s zijn niet los te koop, alleen in combinatie met het uitlaatspruikstuk. Ook niet goedkoop.
Secundaire luchtpomp was bij diegene stuk gegaan, maar dat gebeurt wel vaker. Kan jezelf vervangen.
Duoventil van de kachelverwarming blijft soms ook hangen. Waardoor je geen warme of koude lucht meer in het interieur krijgt, kan jezelf ook vervangen.
Kortom, de factuurbedragen vallen altijd tegen. Los even van het verbruik. Tis een risico, maar wel heel leuk. Maar weet wat je doet/en waaraan je begint.