Mijn dynamo is denk ik aan vervanging toe.
Heb gekeken naar revisie onderdelen.
Maar ook naar nieuwe.
Is voor een w201.
Nu kwam ik een bosch tegen voor €200 55amp
Maar ook een hella voor €130. 70 amp
Naar mijn idee allebei goed.
Welke wordt er aangeraden???
Ben zeer benieuwd naar jullie mening.
Advies gevraagd aankoop dynamo w201
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
Denk dat ze beide goed zijn maar pas wel op dat je geen gereviseerde met nieuwe vergelijkt. Gereviseerd wordt vaak als nieuw aangeboden maar is herkenbaar als je je oude moet terugsturen. Heb zelf slechte ervaringen met gereviseerde exemplaren maar zijn een goede oplossing voor als je de auto toch binnen 6 maanden verkoopt.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
Zijn beide nieuw.
Dank voor het bericht.
Denk zelf ook dat de hella wel goed is.
En verkoop??? ECHT NIET
Dank voor het bericht.
Denk zelf ook dat de hella wel goed is.
En verkoop??? ECHT NIET
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
knuffelbeer schreef: En verkoop??? ECHT NIET
Al eens op ebay.de gekeken voor deze Bosch?
https://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-5 ... 0779568489?
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
Plorie 55 amp kan ook en kost €10 minder
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
C1k320 dan moet ik er ook één terug sturen.
En is naar mijn idee geen bosch.
En is naar mijn idee geen bosch.
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je zou ook ns kunnen informeren bij een dynamo-revisie bedrijf. Is niet zelden goedkoper.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Niet echt goedkoper is mijn ervaring, vaak vragen ze meer dan 100, zelfs sommigen 150 euro en dan moet je de dynamo elke keer zelf nog uitbouwen en inbouwen en langs brengen binnen de 2 jaar garantie die ze geven en als je dat monteren niet zelf kan en moet laten doen, komen die kosten van het monteren en opsturen er steeds bovenop...en reviseren is dus niet bedoeld voor autobezitters die lang hun auto denken te houden.René SLK230 schreef:Je zou ook ns kunnen informeren bij een dynamo-revisie bedrijf. Is niet zelden goedkoper.
Laatst uitgebreid gesproken met een eigenaar van een dynamo revisiebedrijf hier in het Noorden want we waren er weer...
Mijn neefje had zijn dynamo laten reviseren, 150 euro (watergekoelde) en zijn gereviseerde ging na 6 maanden kapot op de lagers (1e keer hadden ze de regeleenheid vervangen), nu zijn de 'diodes' versleten en dus is ie 'echt' op en heeft ie een andere, ook gereviseerde gehad maar de originele 2 jaar garantie wordt dus niet verlengd. Eigenaar gaf daarom ook de uitleg en het advies om een echte nieuwe te kopen als je de auto van plan bent te houden en niet voor bijvoorbeeld de handel bestemd is.
On topic, had nog even gekeken bij mijn link en volgens verkoper is het wel een Bosch en splinternieuw maar idd vreemd dat je toch je oude moet opsturen. Zal hem eens een email sturen waarom.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
Ik denk dat het toch de hella wordt.
Is €120 inclusief verzendkosten.
En ik hoef niks terug te sturen.
En nieuw, daar kan revisie niet tegen op volgens mij.
Is €120 inclusief verzendkosten.
En ik hoef niks terug te sturen.
En nieuw, daar kan revisie niet tegen op volgens mij.
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Voor dat geld zou ik m als het de juiste is ook niet laten liggen. Ik betaalde voor een gereviseerde (voor een VW) in 2016 E 139. Werd ie er wel ff voor me in gezet...knuffelbeer schreef: Is €120 inclusief verzendkosten.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik zat met mijn '99 W202 ook op €130-150 voor een gereviseerde dynamo (volgens mij wel een Bosch) bij Ronda Harderwijk volgens mij. Overigens geen klachten over die gereviseerde dynamo, die heeft het onmerkbaar (dus goed) gedaan zolang als dat ik die auto nog had.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
En is helemaal niks mis met een goed gereviseerde dynamo. Deze zal gewoon vergelijkbaar zijn met een nieuwe. Revisiebedrijven hebben normaal gezien testbanken om gereviseerde delen te testen voordat ze weer gebruikt worden.
greetings Evan
- knuffelbeer
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 06 mar 2008 16:48
- Mercedes-Benz: w201 2.0 automaat
- Locatie: spakenburg
Zojuist de hella besteld voor €122,25
het is altijd feest als je met een mercedes weg ben geweest
Ja en dit is precies het punt wat ik probeerde uit te leggen want een dynamo slijt op 3 punten:Evan schreef:En is helemaal niks mis met een goed gereviseerde dynamo. Deze zal gewoon vergelijkbaar zijn met een nieuwe. Revisiebedrijven hebben normaal gezien testbanken om gereviseerde delen te testen voordat ze weer gebruikt worden.
1 koolstofborsteltjes/regeleenheid
2 lagers van de as
3 diodes in het dynamohuis
Revisiebedrijven reviseren nooit alle drie maar alleen (het meest voorkomend zijn de koolstofborsteltjes) datgene wat versleten is.
Denk dus niet dat een gereviseerde dynamo ook nieuwe lagers krijgt als alleen de regeleenheid versleten was, jij (en ik totdat ik de uitleg van het revisiebedrijf kreeg ook) denken dat wel; dit is niet juist en daarom alleen te overwegen om voor een gereviseerde te gaan als je je auto nog kort gaat houden of in de handel zit.
Doordat ze 2 jaar garantie geven, blijf je in het geval van mijn neefje uit en inbouwen (en bij een watergekoelde is dat echt geen 15 minuten werk) terwijl een nieuwe vaak zonder problemen 10 jaar meegaat.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt