Re: CL203 1800 129 PK Fout code P0102

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

14 nov 2018 18:03

Kreeg paar weken terug foutcode P0102 te zien bij uitlezen.
P0102 staat voor "Mass or volume airflow Low input" als ik t goed voor heb gaat het over de LMM.
Zijn er andere manieren om de goede werking van de LMM te testen want karretje draait en rijd zoals het hoort geen haperingen niets?
Vraag 2 Hij geeft dus fout P0102................low input maar er is ook de fout die ik niet heb P0103.........high input. Voor wat staat die high en die low eigenlijk?
Vraag 3 Kan men dat ding kuisen en heeft het uberhaupt zin dit te doen?
Alvast bedankt.
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 nov 2018 18:43

Al browsend op het www vind ik dit. P0102 (low) staat voor een luchtmassameter die te weinig spanning afgeeft. P0103 die een te hoge spanning afgeeft. Oorzaken kunnen van alles en nog wat zijn. De LMM wil op den duur wel eens een beetje vervuilen; niets in de LMM aanraken want is erg kwetsbaar. Zou beginnen mn connectoren ns even los te nemen en in te spuiten met contactspray waarmee je ook je luchtmassameter kunt schoon sprayen en je luchtfilter te checken op evt. overmatige vervuiling.
De lage uitgangsspanning kan veroorzaakt worden door corrosie van de stekker op de LMM en in de box met elektronica waar de motorbesturing in zit.
De LMM veroudert ovrgs zodat deze niet zelden tussen 1,5 en 2 ton aan km vervangen moet worden.
Helpt dat niet zou ik eerst diagnose laten stellen bij een MB specialist voordat je een nieuwe LMM koopt, omdat er meer oorzaken kunnen zijn.
https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... ohn-nelson
https://www.yourmechanic.com/article/-p ... ohn-nelson
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 14 nov 2018 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

14 nov 2018 18:45

René SLK230 schreef:De LMM veroudert ovrgs zodat deze niet zelden tussen 1,5 en 2 ton aan km vervangen moet worden.
Bosch geeft hier ook een vervangingstermijn van (ik meen) 180k op, maar vrijwel niemand vervangt ze preventief.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 nov 2018 18:48

plorie schreef:
René SLK230 schreef:De LMM veroudert ovrgs zodat deze niet zelden tussen 1,5 en 2 ton aan km vervangen moet worden.
Bosch geeft hier ook een vervangingstermijn van (ik meen) 180k op, maar vrijwel niemand vervangt ze preventief.
Klopt. Mijn E bijv staat op zo'n 184k nu. Vzv ik weet zit de originele er nog in (A) Zo lang ie mooi loopt en niet gaat zuipen vind ik het best.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

14 nov 2018 18:56

René SLK230 schreef:Zo lang ie mooi loopt en niet gaat zuipen vind ik het best.
Dit is een autoforum hoor René, andere problemen kun je in een gespecialiseerde groep bespreken...






:owja: sorry moest 'm ff maken
Logboek S500.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 nov 2018 19:09

:D
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

14 nov 2018 20:10

@Rene, thanks interessante links. Vuile Luchtfilter kan ik uitsluiten, is nieuw. Connector afhalen en terugplaatsen deed ik ook , gaf geen effect na resetten ging lamp niet meer aan tot ik motor af zette. Bi starten direct nadien was fout er weer. k had geen contact spray bij de hand is iets voor t weekend.
Kan ik dit op de sensor ook gebruiken? Iemand enig idee welke waarden ik zou moeten meten op de lmm stekker?
Alvast bedankt
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 nov 2018 20:19

Zenobie schreef:@Rene, thanks interessante links. Vuile Luchtfilter kan ik uitsluiten, is nieuw. Connector afhalen en terugplaatsen deed ik ook , gaf geen effect na resetten ging lamp niet meer aan tot ik motor af zette. Bi starten direct nadien was fout er weer. k had geen contact spray bij de hand is iets voor t weekend.
Kan ik dit op de sensor ook gebruiken? Iemand enig idee welke waarden ik zou moeten meten op de lmm stekker?
Alvast bedankt
Ja, contactspray kan je ook gebruiken om de draad in je LMM schoon te sprayen. Ovrgs zit er naast de stekker op je LMM aan de andere kant van de draadjes nóg een connector die een overgangsweerstand kan geven... Voltage kan ik je niet geven, weet ik niet. Maar als je t www doorspit kan je t misschien vinden. Suc6/sterkte :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

30 nov 2018 13:42

Misschien heet iemand er wat aan. Heb de lmm gekuist ( daar zitten 3 voelertjes/draden in ) met contact spray alsook de aansluiting op de lmm en de aansluiting op t gasklephuis, haalde spijtig genoeg niets uit. Spijts dat de wagen slechts 136000 km heeft bleek de lmm reeds geen originele meer te zijn ( Ridex ) dit valt misschien te verklaren door dat vorige eigenaar er een ""open "inlaat op had . Nieuwe lmm geplaatst, foutje gereset, blokje rond gereden en fout kwam niet terug. Nu nog aan spacers geraken zodat ik vooraan de winterbanden/wielen kan monteren, speed control en expansievat contact kuisen /vervangen herstellen en karretje loopt weer zoals ik t wil :-)
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Plaats reactie