Zoals de titel zegt, alleen bij een kickdown, zodra de motor in hoogste toeren zit om net door te schakelen, gaat het motormanagement lampje aan.
Uitlezen gaf misfire cilinder 6 aan.
-alle 12 bougies vernieuwd (i.c.m. grote beurt)-> bij kickdown weer misfire cilinder 6.
-bobine cilinder 6 verwisseld met bobine van cilinder 5 (bougiekabels niet mee verwisseld)-> misfire verplaatst naar cilinder 5..
-Bobine cilinder 5 vervangen voor een nieuwe -> maar nog steeds misfire cilinder 5.
-nieuwe bobine cilinder 5 + bougiekabels verwisseld met die van cilinder 4 -> misfire blijft op cilinder 5.
misfire komt enkel voor bij kickdown, bij 80% intrappen gaspedaal en dus iets minder hoge toeren worden behaald dan bij een kickdown krijg ik geen misfire.. auto heeft net 100.000 gereden..
katalysator van cilinder 4,5,6 verstopt?
iemand tips?
w211 e320 misfire alleen bij kickdown
De auto rijdt ook prima zonder kickdown, daar gaat het absoluut niet om.
Het gaat hier ook om het feit dat dit een functie is die het normaliter zonder gebreken moet doen. Het is natuurlijk niet zo dat ik een kickdown freak ben, maar mocht je een keer op de snelweg iemand willen inhalen en het pedaal vol intrappen dan is het niet normaal dat de motor in storing komt..
Iemand anders nog suggesties of tips?
Het gaat hier ook om het feit dat dit een functie is die het normaliter zonder gebreken moet doen. Het is natuurlijk niet zo dat ik een kickdown freak ben, maar mocht je een keer op de snelweg iemand willen inhalen en het pedaal vol intrappen dan is het niet normaal dat de motor in storing komt..
Iemand anders nog suggesties of tips?
-
- Berichten: 5889
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
controleer de stekker op de bobine eens goed , en dan vooral of de binnenstekkers en ver genoeg in zitten en ook goed blijven zitten op het moment dat je de stekker op de bobine drukt , dat heb ik ook al eens gehad namelijk
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Bedankt voor de reacties.
Nee de auto is volledig origineel, dus niet gechipt o.i.d.merak schreef:Is de auto gechipt?ELO schreef:Niemand?
Dat is ook goed nagekeken, het gebeurd immers alleen zodra de hoogste toeren worden bereikt.Dennis combi schreef:controleer de stekker op de bobine eens goed , en dan vooral of de binnenstekkers en ver genoeg in zitten en ook goed blijven zitten op het moment dat je de stekker op de bobine drukt , dat heb ik ook al eens gehad namelijk
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
verwissel de bougies eensvan vyf naar zes . misschien een kapot
- TheDiver
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Lijkt wel of je Lmm kapot is.
Bij mij stond de auto licht te schudden / schommelen toen er een bobine stuk was. Je ziet het ook aan het toerental.
Bij mij stond de auto licht te schudden / schommelen toen er een bobine stuk was. Je ziet het ook aan het toerental.
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Alle 12 bougies heb ik 2 maanden geleden vervangen voor nieuwe.martindebelitos schreef:verwissel de bougies eensvan vyf naar zes . misschien een kapot
Wat ik vooral vreemd vind is dat het probleem in de eerste instantie van cilinder 6 naar cilinder 5 verplaatste bij het verwisselen van de bobines...
Het probleem is daarna bij cilinder 5 blijven voorkomen waarna ik dus de bobine van cilinder 5 heb vervangen. Ook met de nieuwe bobine hetzelfde probleem. Bougiekabels zijn ook al verwisseld hierna, blijft bij cilinder 5..
TheDiver schreef:Lijkt wel of je Lmm kapot is.
Bij mij stond de auto licht te schudden / schommelen toen er een bobine stuk was. Je ziet het ook aan het toerental.
Na de misfire gaat de auto inderdaad licht schudden/schommelen en duidelijk aanwezig bij lage toeren.. Hij loopt dan heel onrustig.
Als ik de motor vervolgens uitzet en weer aan, doet hij het weer normaal totdat ik weer de hoogste toeren opzoek met de kickdown om weer een misfire te krijgen.. motormanagement gaat ook branden.
Samengevat bougies + bougiekabels en bobines zijn uitgesloten.
-
- Berichten: 5889
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
wissel eens de injectoren om zou ik zeggen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Update:
Misfire komt alleen voor in hoogste toeren (niet altijd). Misfire voornamelijk op cilinder 6 en 5.
+
Stationair of stilstaan in P, D, R of N voel je de auto lichtjes schudden/trillen. Vooral merkbaar bij stilstaan bij stoplichten, ook vreemd dat het soms niet voorkomt. Tijdens het rijden helemaal geen last van. KM stand 108000.
Wat is er allemaal gedaan/ vervangen:
- Compressietest alle cilinders. Cilinders 1, 2, 5= net over 14 Bar. Cilinders 3, 4, 6= +-15 Bar.
- Alle 12 OEM bougies volgens juiste waarde afgesteld op 0,8mm. Stonden kennelijk verkeerd afgesteld.
- Beide Katalysatoren vervangen, probleem nog niet opgelost..
- Injectoren verwisseld, geen verschil..
- Lambdasensoren L en R verwisseld, geen verschil..
- Bobines onderling verwisseld, nog steeds niet opgelost.
- Waterstof reiniging motor
Vervolgens op advies van monteur:
- 5 nieuwe bobines (BOSCH), 1 Bobine had ik al in November vervangen OEM.
- 12 nieuwe bougiekabels (set van BERU)
- 2 nieuwe Lambdasensoren (BOSCH)
Probleem lijkt nu eindelijk opgelost...
Tot nu toe geen misfires meer.
Motor loopt veel mooier/rustiger. Het lichte trillen/schudden bij stationair is ook weg.
Misfire komt alleen voor in hoogste toeren (niet altijd). Misfire voornamelijk op cilinder 6 en 5.
+
Stationair of stilstaan in P, D, R of N voel je de auto lichtjes schudden/trillen. Vooral merkbaar bij stilstaan bij stoplichten, ook vreemd dat het soms niet voorkomt. Tijdens het rijden helemaal geen last van. KM stand 108000.
Wat is er allemaal gedaan/ vervangen:
- Compressietest alle cilinders. Cilinders 1, 2, 5= net over 14 Bar. Cilinders 3, 4, 6= +-15 Bar.
- Alle 12 OEM bougies volgens juiste waarde afgesteld op 0,8mm. Stonden kennelijk verkeerd afgesteld.
- Beide Katalysatoren vervangen, probleem nog niet opgelost..
- Injectoren verwisseld, geen verschil..
- Lambdasensoren L en R verwisseld, geen verschil..
- Bobines onderling verwisseld, nog steeds niet opgelost.
- Waterstof reiniging motor
Vervolgens op advies van monteur:
- 5 nieuwe bobines (BOSCH), 1 Bobine had ik al in November vervangen OEM.
- 12 nieuwe bougiekabels (set van BERU)
- 2 nieuwe Lambdasensoren (BOSCH)
Probleem lijkt nu eindelijk opgelost...
Tot nu toe geen misfires meer.
Motor loopt veel mooier/rustiger. Het lichte trillen/schudden bij stationair is ook weg.