R171: Accu vervangen
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 01 feb 2014 17:28
- Mercedes-Benz: SLK200K automaat R171 BJ 2004
- Locatie: Haarlemmermeer
Op basis van het Mercedes OEM nummer is dit m geworden voor € 98,-. Morgen kunnen we aan de knutsel
- Bijlagen
-
- C299E24B-4990-4264-99F3-5CF03F57AFD0.jpeg (222.49 KiB) 572 keer bekeken
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Jemig, wat een roest in de accubak!Pauletto schreef:Dit is mijn accu. Volgens mij redelijk oud maar wel met de indicatie dat hij moet worden vervangen. Ook de capaciteit is mijns inziens lager dan als ik online zoek naar een geschikte accu op basis van het kenteken.
Ik heb dat ook gehad bij mijn SLK, zie hier:
viewtopic.php?f=62&t=71567&p=727547#p727547
Bij mijn SLK lag het aan de afwatering; ik heb dat opgelost met een flesje Spa op zijn kop (bodem eruit gesneden) die nu in het afwateringsrubber steekt.
Wellicht iets om even na te lopen...
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 01 feb 2014 17:28
- Mercedes-Benz: SLK200K automaat R171 BJ 2004
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar? Waar? Waar?Arjen schreef: Jemig, wat een roest in de accubak!
De tips en bevindingen in jouw topic heb ik gebruikt bij de aanschaf van mijn auto. Niks geen roest alleen een beetje vuil. Bij de vervanging de boel meteen gepoetst. Wel een apart systeem die opvangbak boven de accu en dan een doorgang naar de accubak en via een rubber verder naar de grond. Maar dat geldt ook voor de afvoerslangetjes door de kofferbakruimte. Typische keuze.
Alles zit weer netjes op z’n plek en de auto start weer naar behoren. Nogmaals, iedereen bedankt voor de info en adviezen .
- Bijlagen
-
- 1B1C1750-5656-41B8-A261-6D2A0D9DAF19.jpeg (216.28 KiB) 517 keer bekeken
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ah! Dan had ik het verkeerd gezien. De vorige foto zag er dusdanig smoezelig uit dat het leek alsof het roestte. Gelukkig... nu 'ie is schoongemaakt ziet het er keurig uit.Pauletto schreef:Waar? Waar? Waar?Arjen schreef: Jemig, wat een roest in de accubak!
[...] Niks geen roest alleen een beetje vuil. Bij de vervanging de boel meteen gepoetst. [...]
Sorry voor de schrik c.q. grijze haren bezorgen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 dec 2019 10:25
Beste allemaal,
Hier ook ineens de accu (denk ik) kapot.
De klok op mijn display gaat hard tekeer als ik het contact aanzet (op die manier is het zeer snel 2020) starten lukt niet alleen met startkabels via een andere auto. Zodra ik deze aansluit gaan nog voor ik start ongevraagd de radio en lichten fel branden. Ik krijg ook melding van de bandenspanning etc. Nooit problemen met starten gehad, kan een accu vanuit dagelijks gebruik het ineens niet meer doen? Waren de bijverschijnselen die ik heb voor iemand hier herkenbaar?
Groeten
Hier ook ineens de accu (denk ik) kapot.
De klok op mijn display gaat hard tekeer als ik het contact aanzet (op die manier is het zeer snel 2020) starten lukt niet alleen met startkabels via een andere auto. Zodra ik deze aansluit gaan nog voor ik start ongevraagd de radio en lichten fel branden. Ik krijg ook melding van de bandenspanning etc. Nooit problemen met starten gehad, kan een accu vanuit dagelijks gebruik het ineens niet meer doen? Waren de bijverschijnselen die ik heb voor iemand hier herkenbaar?
Groeten
Laat de auto eens uitlezen. Als de spanningsregelaar welke op dynamo zit stuk is krijg je vaak technische foutmeldingen. De spanningsregelaar zorgt voor een constante 12 v stroom voor de auto. Als deze pieken van bijvoorbeeld 14 v doorlaat dan krijg je storingen. Deze regelaar kostte mij ongeveer 300,00 euro bij de dealer. Ik had storingen dat de radio ging herstarten en bandenspanningmelding unavailabel. Uiteraard ook de accu door meten