BandenXL.nl in Dordt. Die jongen weet precies wat 'ie doet en weet ook wanneer camberbouten nodig zijn. Moet je wel zelf meenemen, hij heeft ze niet liggen.
Ze vragen meestal de reden voor de uitlijning, na uitlijning kunnen ze ook even testrijden of het verholpen is.
W211 trekt naar rechts
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Geen exotisch bandenmerk neem ik aan. Wielen op proef al van voor naar achter gewisseld?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Nee.René SLK230 schreef:Geen exotisch bandenmerk neem ik aan. Wielen op proef al van voor naar achter gewisseld?
Ja, de wielen zijn al een keer gewisseld, ook links rechts. Het heeft zeker weten niks meer met velgen of banden te maken.
Der. Die. DAS.
Goedenavond allemaal, ik zit in het zelfde traject. Heb al draagarmen stuurkogels en fuseekogels vervangen maar dat heeft allemaal niet geholpen. Vorige week kwam ik erachter dat er toch wel wat speling op het rechterwiellager zit. Ik heb de speling er uit gehaald door de moer op de naaf met de hand tijdelijk aan te draaien(nieuw lager komt er deze week op) . Het naar rechts trekken is een stuk minder geworden lijkt het. Ik zal laten weten hoe het met een nieuw lager gaat.
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Ik hoor het graag! Wij hebben samen met Plorie ook wat speling op de wiellager verminderd, maar dat heeft bij mij helaas geen nut gehad op het naar rechts trekken.rolf60 schreef:Goedenavond allemaal, ik zit in het zelfde traject. Heb al draagarmen stuurkogels en fuseekogels vervangen maar dat heeft allemaal niet geholpen. Vorige week kwam ik erachter dat er toch wel wat speling op het rechterwiellager zit. Ik heb de speling er uit gehaald door de moer op de naaf met de hand tijdelijk aan te draaien(nieuw lager komt er deze week op) . Het naar rechts trekken is een stuk minder geworden lijkt het. Ik zal laten weten hoe het met een nieuw lager gaat.
Der. Die. DAS.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Eén dingetje is in dit draadje geloof ik niet meer aan de orde gekomen en een tip.
Is op de een of andere manier de neutrale midden/rechtuit stand af te lezen. Dus dat de stuurbekrachtiging niets doet. Bijv door wel/geen spanning op iets dat de parameterlenkung aanstuurt als dat er op zit, of oliedruk vast te stellen?
Maw, kan het toch ook nog zijn dat de nu schijnbare middenstand niet geheel overeenkomt met wat de stuurbekrachtiging “ziet”?
Een W211 is naar het schijnt wat gevoelig voor afwijkingen in uitlijning / ondersteldelen.
Die van Michel loopt perfect rechtuit, de mijne en van Cornelis na heel wat gesleutel ook nagenoeg.
Ik heb wel gemerkt dat bandenspanning v/a een stevige invloed heeft. Bij mij voor 0,1 lager dan achter.
Door met druk V/A te experimenteren kan je ms achterhalen welke as op dat naar rechts trekken de grootste invloed heeft.
Is op de een of andere manier de neutrale midden/rechtuit stand af te lezen. Dus dat de stuurbekrachtiging niets doet. Bijv door wel/geen spanning op iets dat de parameterlenkung aanstuurt als dat er op zit, of oliedruk vast te stellen?
Maw, kan het toch ook nog zijn dat de nu schijnbare middenstand niet geheel overeenkomt met wat de stuurbekrachtiging “ziet”?
Een W211 is naar het schijnt wat gevoelig voor afwijkingen in uitlijning / ondersteldelen.
Die van Michel loopt perfect rechtuit, de mijne en van Cornelis na heel wat gesleutel ook nagenoeg.
Ik heb wel gemerkt dat bandenspanning v/a een stevige invloed heeft. Bij mij voor 0,1 lager dan achter.
Door met druk V/A te experimenteren kan je ms achterhalen welke as op dat naar rechts trekken de grootste invloed heeft.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 25 nov 2018 00:33, 2 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Is naar gekeken (niet op de stuuras maar schroefdraad van spoorstang L/R vergeleken).René SLK230 schreef:Maw, kan het toch ook nog zijn dat de nu schijnbare middenstand niet geheel overeenkomt met wat de stuurbekrachtiging “ziet”?
Logboek S500.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Kan het zijn dat die stuurbekrachtiging naar rechts eerder of sterker aangrijpt dan naar links?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Kan het zijn dat die stuurbekrachtiging naar rechts eerder of sterker aangrijpt dan naar links?
Hoe en waaraan “leest” die hoe en wanneer ie in actie moet komen? Stel een verschil in de waarde van een linkse en rechtse sensor oid...
Kán.
Hoe en waaraan “leest” die hoe en wanneer ie in actie moet komen? Stel een verschil in de waarde van een linkse en rechtse sensor oid...
Kán.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Oke.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
René SLK230 schreef:Oke.
Nu jullie het er toch over hebben...plorie schreef:Lijkt mij niet.
De uitlijning is gewoon nog steeds niet oke. En camberbouten lijken ook wel nodig.
Dit viel mij vandaag op. Mijn stuur is niet helemaal recht op de "0" stand tijdens het rijden.
Heel gek maar hoe kan ik dit het beste uitleggen... Bij het uitlijnen is alles gewoon goed. Alles staat keurig recht. Maar de stuur zelf is niet recht, iets klopt dus niet. En dan heb ik het over de 0-stand ervan. Je weet wel, als je de bocht uit komt en je stuur mooi terug stuurt naar het midden. Zodra ik mijn stuur loslaat gaat hij ongeveer 1 tot 5 graden naar rechts, maar dan zit hij op een 0-stand omdat er evenveel kracht gebruikt moet worden om 'em zowel links als rechtsaf te draaien.
De witte streep is de stand hoe hij dus op "0" staat. Zwarte streep is recht. (Slecht getekend maar jullie snappen mijn punt)
Op de foto gaat de weg naar rechts, maar dat had er niks mee te maken. Het deed hetzelfde voor ook op een vlakke rechte weg.
- Bijlagen
-
- 20181124_155629.jpg (157.76 KiB) 244 keer bekeken
Der. Die. DAS.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Met uitlijnen leggen ze eerst de maximale stuuruitslag l/r vast, fixeren dan het stuur in de neutrale positie en gaan dan uitlijnen.
Maar wat zij als neutraal fixeren, is dus iets naar links gestuurd. Of zie ik dat verkeerd
Maar wat zij als neutraal fixeren, is dus iets naar links gestuurd. Of zie ik dat verkeerd
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings