Krijgen we straks hier een nieuwe eigenaar met dezélfde vragenbarbje schreef:topic mag dicht heb andere auto gekocht
w203 kachel koud
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Hallo, bij mijn w203 c180 kompressor is de thermostaat opeens defect, of oud of heel warm, niet meer instelbaar dus op bijv. 22 graden.
Airco werkt super.
Heb met stofzuiger misschien de sensor beschadigd(propellertjes wat tussen de knoppen achter de sleufjes zit?)
Reset al gedaan.
Wie heeft een oplossing?
Mvg. Ko
Airco werkt super.
Heb met stofzuiger misschien de sensor beschadigd(propellertjes wat tussen de knoppen achter de sleufjes zit?)
Reset al gedaan.
Wie heeft een oplossing?
Mvg. Ko
Hallo liefhebbers,
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar dat is de thermostaat voor de koelvloeistof. Bedoeld wordt waarschijnlijk de sensor voor de interieurtemperatuur achter het roostertje in het dashboard.
ook die is vast en zeker vervangbaar lijkt mij.
gr J
ook die is vast en zeker vervangbaar lijkt mij.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Zit die bij de w203 in de middenconsole?
Asbak er onderuit, misschien ook de schakelpookhoes en de plaat die daar op ligt. Middelste bovenste ventilatieroosters er uit. Zo kom je bij het punt dat je de middenconsole kunt wegnemen. Heel gedetailleerd weet ik het niet meer, is ff geleden dat ik die witte stelheveltjes heb mogen vervangen, maar is hetzelfde graafwerk.
Maar of het je thermostaatknooppen zijn, of dat aanzuigventilatortje weet ik niet.
Asbak er onderuit, misschien ook de schakelpookhoes en de plaat die daar op ligt. Middelste bovenste ventilatieroosters er uit. Zo kom je bij het punt dat je de middenconsole kunt wegnemen. Heel gedetailleerd weet ik het niet meer, is ff geleden dat ik die witte stelheveltjes heb mogen vervangen, maar is hetzelfde graafwerk.
Maar of het je thermostaatknooppen zijn, of dat aanzuigventilatortje weet ik niet.
Sorry, ik was niet volledig in mijn vraag aan jullie!
De motor komt perfect op temperatuur, iets boven de 80 graden. Thermostaat motor werkt goed dus.
Airco werkt ook perfect, alleen is de interieur temperatuur regeling is denk ik defect of van slag.
Beide knoppen op koud: ijskoud word het, zet ik beide knoppen op bijvoorbeeld 22 graden, word het veel te warm!
De uitstroomopeningen werken goed ook achter in interieur middenconsole.
Ik vermoed dat de sensor met ventilator tussen de temperatuur knoppen defect is of werkt deze samen met de sensor die in het console zit bij de binnenverlichting?
Alvast bedankt!
De motor komt perfect op temperatuur, iets boven de 80 graden. Thermostaat motor werkt goed dus.
Airco werkt ook perfect, alleen is de interieur temperatuur regeling is denk ik defect of van slag.
Beide knoppen op koud: ijskoud word het, zet ik beide knoppen op bijvoorbeeld 22 graden, word het veel te warm!
De uitstroomopeningen werken goed ook achter in interieur middenconsole.
Ik vermoed dat de sensor met ventilator tussen de temperatuur knoppen defect is of werkt deze samen met de sensor die in het console zit bij de binnenverlichting?
Alvast bedankt!
Hallo liefhebbers,
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
Aanvulling op mijn vraag, ik heb grondig gestofzuigd, ook het roostertje waar de sensor/ ventilator interieur achter zit, zou ik het gesloopt hebben?
Paneel bij binnen spiegel waar de binnen verlichting in zit heeft ook een temperatuur sensor, waar is deze voor?
Alvast bedankt!
Ko
W203 c180 kompressor
Paneel bij binnen spiegel waar de binnen verlichting in zit heeft ook een temperatuur sensor, waar is deze voor?
Alvast bedankt!
Ko
W203 c180 kompressor
Hallo liefhebbers,
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Mijn w203 gaf bijna 2 jaar lang geen warme lucht! Het probleem kon maar niet gevonden worden. Heb swinters met mijn CG jas en sjaal in de auto gezeten. Tot afgelopen Februari...
Uiteindelijk heb ik de leidingen laten doorspoelen en ontluchten, kosten ca 100,- en de verwarming was weer es marakech heet!
Uiteindelijk heb ik de leidingen laten doorspoelen en ontluchten, kosten ca 100,- en de verwarming was weer es marakech heet!
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Welke leidingen heb je laten doorspoelen en ontluchten? Die van het koelwater richting de warmtewisselaar voor de verwarming?Onderdekoffer schreef: ↑30 sep 2021 01:05 Mijn w203 gaf bijna 2 jaar lang geen warme lucht! Het probleem kon maar niet gevonden worden. Heb swinters met mijn CG jas en sjaal in de auto gezeten. Tot afgelopen Februari...
Uiteindelijk heb ik de leidingen laten doorspoelen en ontluchten, kosten ca 100,- en de verwarming was weer es marakech heet!
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Volgens mij wel.. in ieder geval 'de leidingen' zij meneer de garage. Ik zou dat ook es proberen wellicht en hopelijk werkt je verwarming dan weer.Mooster schreef: ↑01 okt 2021 10:49Welke leidingen heb je laten doorspoelen en ontluchten? Die van het koelwater richting de warmtewisselaar voor de verwarming?Onderdekoffer schreef: ↑30 sep 2021 01:05 Mijn w203 gaf bijna 2 jaar lang geen warme lucht! Het probleem kon maar niet gevonden worden. Heb swinters met mijn CG jas en sjaal in de auto gezeten. Tot afgelopen Februari...
Uiteindelijk heb ik de leidingen laten doorspoelen en ontluchten, kosten ca 100,- en de verwarming was weer es marakech heet!
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
Hallo Mercedes liefhebbers, ik heb een W203 180 compressor uit 2006 met automatische klima control.
Motor komt perfect op temperatuur, iets boven de 80 gr.
Zet ik de airco en klima op automatisch en stel bijvoorbeeld 22 gr. In dan word het veel te heet!
Links en rechts de temperatuur op koud word het ijskoud, dan weer op bijvoorbeeld 23 gr. Word het veel te heet, geen tussenstand mogelijk.
Reset gedaan met beide knopjes, om beurten rood de andere oranje knipperen, dan gaan de kleppen om beurten blazen, voorruit dashbord en voeten.
Helpt helemaal niets!
Hoor geen getik of andere geluiden waar ik over gelezen heb op het forum.
Zat hitte dus of steenkoud, geen tussen temperatuur helaas.
Wie heeft een oplossing?
Kan alleen de Mercedes dealer hier achter komen?
Mijn dank is groot voor wie mij een oplossing bied!
Mvg. Ko Wakker
Motor komt perfect op temperatuur, iets boven de 80 gr.
Zet ik de airco en klima op automatisch en stel bijvoorbeeld 22 gr. In dan word het veel te heet!
Links en rechts de temperatuur op koud word het ijskoud, dan weer op bijvoorbeeld 23 gr. Word het veel te heet, geen tussenstand mogelijk.
Reset gedaan met beide knopjes, om beurten rood de andere oranje knipperen, dan gaan de kleppen om beurten blazen, voorruit dashbord en voeten.
Helpt helemaal niets!
Hoor geen getik of andere geluiden waar ik over gelezen heb op het forum.
Zat hitte dus of steenkoud, geen tussen temperatuur helaas.
Wie heeft een oplossing?
Kan alleen de Mercedes dealer hier achter komen?
Mijn dank is groot voor wie mij een oplossing bied!
Mvg. Ko Wakker
Hallo liefhebbers,
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
Ik heb sinds kort een C180 kompressor automaat W203 met 92000 km
Welke ATF olie moet er in de automaat, en hoe kom ik aan een peilstok?
En waar staat de motorcode?
Mvg. Ko
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Tip: maak volgende keer 2 aparte onderwerpen voor je temperatuur en voor de automaat…
Gebruik de zoekfunctie in Technische vragen eens met de vraag : kachelkraan en peilstok automaat
Zeker voor een 203 zijn al jouw vragen als eens langsgekomen, ook voor de specs van de automaat olie
Voor de automaat: zet ook eens “bakspoeling” in de zoekfunctie, zeker voor een automaat zonder aftapplug in de koppelomvormer mocht dat bij jouw auto het geval zijn
Gebruik de zoekfunctie in Technische vragen eens met de vraag : kachelkraan en peilstok automaat
Zeker voor een 203 zijn al jouw vragen als eens langsgekomen, ook voor de specs van de automaat olie
Voor de automaat: zet ook eens “bakspoeling” in de zoekfunctie, zeker voor een automaat zonder aftapplug in de koppelomvormer mocht dat bij jouw auto het geval zijn
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....