W176 - Linker achter/remlicht werkt niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Stefke94
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2018 19:34
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz

15 okt 2018 19:59

Hallo,

Ik ben sinds een jaar trotse eigenaar van een A250 uit 2013 en heb er altijd zonder problemen mee kunnen rijden.

Echter kreeg ik vandaag ineens de melding ''Rem/achterlicht links'' in het scherm. Na het gecontroleerd te hebben zag ik dat de linker rem/achterlicht niet werkte, alle overige lampen (achterlicht, knipperlicht, achteruitrijlicht en mistachterlicht) aan de linker kant werkte wel. Mijn eerste reactie was om het lampje te vervangen door een nieuw lampje, echter zonder resultaat. Om zeker te weten dat het nieuwe lampje werkte, heb ik deze in een andere aansluiting gedaan, dat lampje brandde toen wel. Ook het oude lampje heb ik op deze manier getest, deze werkte ook gewoon.

Heeft iemand hier nog een idee waardoor het zou kunnen komen dat de rem/achterlicht aan de linker kant niet werkt?
Heb nog gegoogeld echter kwam ik hier geen oorzaak/oplossing voor tegen.

Alvast bedankt voor de moeite.
Stefke94
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2018 19:34
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz

16 okt 2018 07:35

*update*
Vanochtend was ik onderweg naar het werk en kreeg ik opnieuw de melding ''Rem/achterlicht links''.
Daarnaast verscheen ook de melding ''Rem/achterlicht rechts''.
Toen ik op het werk aan kwam heb ik ook direct dat lampje gecontroleerd, ook deze blijkt nog goed te zijn.

Heeft iemand een idee waardoor beide remlichten opeens niet meer werken?
Plaats reactie