Mijn MB500 4-Matic Kombi (V8, 388pk) is een echte 'wolf in schaapskleren', want degelijk zwart-grijs half-geblindeerde ramen en geen enkel typeplaatje o.i.d. aan de buitenzijde waardoor alleen de kenner doorheeft wat er voorbij rijdt. Het enige waar ik me wat aan stoor is het 'matige' geluid dat de V8 afgeeft. Zowel in als rondom de auto is deze vrijwel onhoorbaar. Hiervoor heb ik enkele Amerikanen en een Maserati (GT3200 uit 2000) gereden met V8, maar die maakte toch aanmerkelijk meer herrie (in de goede zin van het woord, dwz, mooie herrie ). Ik begrijp dat moderne auto's beter geïsoleerd zijn - de Benz is van (omstreeks) 2008 - maar een beetje geluid mag-ie m.i. toch wel maken..
Mijn vraag is daarom of jullie adviezen hebben om het geluid wat 'op te leuken'. Ik dacht zelf aan een nieuw uitlaatsysteem, in eerste instantie Akrapovic (want dat is de enige die ik ken), maar ik geloof niet dat deze beschikbaar is voor de E500. Wat dan wel? En hoe/waar (liefst in NH-boven het IJ) kan ik dit laten doen? Alvast veel dank voor je reactie!
Hoe maak ik m'n E500 V8 luidruchtiger?
- plorie
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bij mijn M113 430 had ik de (leeggehaalde) cats vervangen door racekats van Magnaflow. Gaf een bescheiden grommetje, goed hoorbaar bij start en doortrekken, maar verder niet veel anders dan OEM.
Inmiddels heeft Vinnie bij diezelfde auto ook een AMG-einddemper geplaatst, en dat scheelt nog een stuk meer.
Akrapovic is van een hele andere (financiële) orde.
Inmiddels heeft Vinnie bij diezelfde auto ook een AMG-einddemper geplaatst, en dat scheelt nog een stuk meer.
Akrapovic is van een hele andere (financiële) orde.
Logboek S500.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
AMG einddemper..
Ik heb op mijn CLK550 de originele af-fabriek AMG einddemper en die is perfect: bij rustig rijden/cruisen fijn stil, maar brult aafdig bij vol gas geven, de ideale mix..
Ik heb op mijn CLK550 de originele af-fabriek AMG einddemper en die is perfect: bij rustig rijden/cruisen fijn stil, maar brult aafdig bij vol gas geven, de ideale mix..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Hoezo?WillemH schreef:Amg demper idd heb hem ook onder mijn E430.
Maar best ingrijpend bij een 211, wellicht is een klep tussen je uitlaat de oplossing? Dan heb je zelf het geluid in de hand
Ik heb op de CLK550 de originele éénzijdige af-fabriek optiepakket AMG uitlaat met dubbel eind mondstuk (dus geen CLK63 links-rechts dubbele versie).
Als die éénzijdige versie voor een 211 ook bestaat, dan is het lijkt mij een kwestie van simpel wisselen.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
- Mercedes-Benz: w126c en w203
Als je AMG einddempers gaat plaatsen is het geen echte wolf in schaapskleren meer. Ik zou dat wel jammer vinden als het mijn auto was. Heb je nu links en rechts een ovale pijp? Vind ik persoonlijk het mooiste. Zeker als er een goeie grom uit komt.
Kun je niet gewoon een middendemper verwijderen?
Kun je niet gewoon een middendemper verwijderen?
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dat is voor mij ook een rede geen amg pakket te nemendavevandeloo schreef:Als je AMG einddempers gaat plaatsen is het geen echte wolf in schaapskleren meer. Ik zou dat wel jammer vinden als het mijn auto was. Heb je nu links en rechts een ovale pijp? Vind ik persoonlijk het mooiste. Zeker als er een goeie grom uit komt.
Kun je niet gewoon een middendemper verwijderen?
greetings Evan
een 211 heeft naar mijn weten zowel links als rechts een demper met dus dubbele eindstukken komt neer op lelijke gaten in de bumper zagen (zonde dus)E55amg schreef:Hoezo?WillemH schreef:Amg demper idd heb hem ook onder mijn E430.
Maar best ingrijpend bij een 211, wellicht is een klep tussen je uitlaat de oplossing? Dan heb je zelf het geluid in de hand
Ik heb op de CLK550 de originele éénzijdige af-fabriek optiepakket AMG uitlaat met dubbel eind mondstuk (dus geen CLK63 links-rechts dubbele versie).
Als die éénzijdige versie voor een 211 ook bestaat, dan is het lijkt mij een kwestie van simpel wisselen.
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Ik heb voor mijn E500 originele amg dempers zonder sierstukken klaar liggen om te monteren
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Schijnt vrij simpel te zijn met deze blokken, en met behoud van originele looks.
Dit bedrijf moet erg goed zijn.
http://maxiperformance.nl/
Dit bedrijf moet erg goed zijn.
http://maxiperformance.nl/