1,9JTDM bouwjaar 2008, vanaf 2008 waren de q-tronic's gewoon perfect.Eelco77 schreef:Diesel of benzine ?snauwaertj schreef:Dat wat je het "luie" van de aisin noemt vond ik net betrouwbaar, kickdown was 4500rpm, tot tegen de knop van kickdown was 4000rpm en alles daaronder hield hem onder de 3500rpm altijd en zonder uitzondering. Dit liet je toe om zeer vlot te accelereren zonder nodeloos hoge toeren te trekken, wat hem zo ook vrij zuinig maakte.Eelco77 schreef:Ik kom ook van een alfa af, de laatste was een 159 2.4 jtdm met qtronic, wat overiges gewoon de bekende aisin 6 traps automaat is die je bij Volvo en Citroën ook vindt.
Ik heb een s205 met de 7gtronic maar vind hem echte wel beter bij de les dan de aisin bak. De aisin was behoorlijk lui en wat vooral vervelend was dat je bij inhalen fors gas moest geven om deze terug te laten schakelen. Dan kreeg je wel gelijk ook 200pk/400nm voor je kiezen waardoor je als een raket er van door ging. De 7 gtronic is wel wat alerter met inhalen.
Dat in de bochten blijven hangen deed de aisin overigens ook, wat was bewust om te voorkomen dat je in de bocht ineens een verzet terug ging en je onderstuurd de vangrail ingleed. Hij bleef dus hangen in de bocht en pas na de bocht schakelde hij terug.
Over dat schakelen in de bocht vermeld ik net in de beginpost dat hij na wat aarzelen net wel gevaarlijk terugschakelt.
Mvg Johan
Bij de diesel was in eerste instantie alle onder de kick down al bij 1800 toeren, wat echter problemen gaf met de 2.4 met aankoeken en regeneratie. Vandaar dat ze dit later naar 2000 toeren hebben gebracht.
Ik moest in het begin ook wel even wennen.
Mvg Johan