Pas een set bovengenoemde remblokken gekocht, maar nog niet gemonteerd. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze remblokken voor straatgebruik. Ik ben een sportieve rijder en rem liever hard en kort dan zacht en lang.
Ervaringen EBC Yellowstuff remblokken
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Volgens mij zitten er bij mij vanuit het oosten ook greenstuff blokken gemonteerd .
De velgen worden nagenoeg niet zwart dat is echt een pluspunt maar ik vraag me af of het invloed heeft op het remvermogen wat ik niet kan vergelijken,
Ik heb wel soms het gevoel dat ze koud piepen terwijl alles gangbaar is en ingevet.
De velgen worden nagenoeg niet zwart dat is echt een pluspunt maar ik vraag me af of het invloed heeft op het remvermogen wat ik niet kan vergelijken,
Ik heb wel soms het gevoel dat ze koud piepen terwijl alles gangbaar is en ingevet.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Ik heb ook greenstuff op de A, meer dan tevreden over.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Yellowstuff is toch voor race (circuit) gebruik? Grote kans dat die op de openbare weg te koud blijven om goed te presteren.
Edit: Google vertelt mij dat ze ook voor op straat zijn en vanaf koud goed presteren...
Blackstuff en ATE racing remvloeistof voor mij. En daar ben ik uitermate tevreden over.
gr J
Edit: Google vertelt mij dat ze ook voor op straat zijn en vanaf koud goed presteren...
Blackstuff en ATE racing remvloeistof voor mij. En daar ben ik uitermate tevreden over.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Ik gebruik al vele jaren EBC Yellowstuff op diverse sportieve/ circuit georiënteerde auto's, waren ook tot vorig jaar de voorgeschreven remblokken in de MaX-5 cup races.
Wel was het zo dat bij de steeds maar snellere rondetijden in de Max-5 (op Zandvoort veelvuldig onder de 2:10, de toppers zelfs 2:06), ze onder full race omstandigheden echt aan hun limiet kwamen, er kwamen langzamerhand steds meer klachten van weg brokkelende randen en scheuren in het remmateriaal, mede daarom is in de cup overgestapt op ander merk.
Overall bevallen de Yellowstuff mij bijzonder goed, ook voor straat gebruik. Enige punt is: s'morgens bij wegrijden even 1x aanremmen als ze volledig koud zijn, anders glijden ze koud bij eerste remactie ietsje door, daarna geen last meer van en zeer goed.
Wat mij betreft aanrader op snel(le) gereden auto's
Wel was het zo dat bij de steeds maar snellere rondetijden in de Max-5 (op Zandvoort veelvuldig onder de 2:10, de toppers zelfs 2:06), ze onder full race omstandigheden echt aan hun limiet kwamen, er kwamen langzamerhand steds meer klachten van weg brokkelende randen en scheuren in het remmateriaal, mede daarom is in de cup overgestapt op ander merk.
Overall bevallen de Yellowstuff mij bijzonder goed, ook voor straat gebruik. Enige punt is: s'morgens bij wegrijden even 1x aanremmen als ze volledig koud zijn, anders glijden ze koud bij eerste remactie ietsje door, daarna geen last meer van en zeer goed.
Wat mij betreft aanrader op snel(le) gereden auto's
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..