Nou, ik denk het niet. Bij de aankoopkeuring hebben ze mijn auto totaal uitgelezen maar ze hebben niets verdachts gezien.Siddartha schreef:ok, zou dus uit te lezen moeten zijn
W204: Toerenteller fluctueert lichtjes (stationair en rijdend)
Laten we hopen dat het inderdaad iets met injector is ( ook duur grap zeker maar wel minder dan automaat revisie ).benzkepower schreef:Het "bewegen" van de naald komt door mijn weten door een schommeling in toerental door een injector die net buiten tolerantie is, of net te laat is met inspuiten. Kan ook een defect in de automatische transmissie zijn, maar dan fluctueert het toerental veel meer. Dit is minimaal.
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Misschien helpt een injectiereiniger van Forte? Kan ik dat proberen zonder andere gevaren op het brandstofsysteem en de motor?
Laatst gewijzigd door Panter38 op 16 okt 2018 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
1 seconde is wel erg weinig en moet gewoon kunnen neem ik aan. Bij mij pakt hij hem naar mijn gevoel gewoon direct.Siddartha schreef:Verder rijdt en schakelt de auto perfect! enige wat me opvalt is dat bij wisselen tussen reverse en drive het even duurt (1 seconde ofzo) voordat ie oppakt. Maar of dat abnormaal is weet ik ook niet.alper schreef:Vandaag heel goed opgelet op de snelweg en helaas heeft mijn auto dit ook! Heb je verder nog problemen bij schakelen etc?
Ik heb de auto 3 weken geleden pas gekocht én ook een aankoopkeuring laten doen bij vakgarage. Hier staat niets in over het bewegen van de toerenteller.
Moet ik terug naar de verkoper?
Ga sowieso binnekort de olie verversen of misschien wel laten flushen. Kijken of dat nog effect heeft.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Zo’n injectorreiniger kan niet veel kwaad lijkt me, heb ik ook aan gedacht. Baat het niet dat schaadt het ook niet.
Heb ook niet het idee dat het een probleem is van in. Bak, maar had het gevoel dat mijn W202 sneller schakelde tussen de R en D. Maar goed, ga ook de bakeliet laten verversen en nog de reset truc van de bak uitvoeren. JE weet maar nooit
Heb ook niet het idee dat het een probleem is van in. Bak, maar had het gevoel dat mijn W202 sneller schakelde tussen de R en D. Maar goed, ga ook de bakeliet laten verversen en nog de reset truc van de bak uitvoeren. JE weet maar nooit
Always follow the star...
Mijn vorige auto liep ineens heel slecht na twee flesjes van wynns en dit is ook altijd zo gebleven. Daarom ben ik wel bang dat het toch averechts gaat werken... daarom wilde ik nu een goed merk proberen namelijk Forte. Ik zal het eigenlijk niet heel snel gaan doen maar denk er eerst goed over na.Siddartha schreef:Zo’n injectorreiniger kan niet veel kwaad lijkt me, heb ik ook aan gedacht. Baat het niet dat schaadt het ook niet.
Heb ook niet het idee dat het een probleem is van in. Bak, maar had het gevoel dat mijn W202 sneller schakelde tussen de R en D. Maar goed, ga ook de bakeliet laten verversen en nog de reset truc van de bak uitvoeren. JE weet maar nooit
Ik ga de bak compleet laten spoelen en nieuwe olie filter en stekker. Ook ga ik de motorolie verversen, misschien ook flushen? Kost allemaal wel goed geld natuurlijk.
Wél enorm vervelend dat niemand echt weet wat het precies is en de computer ook niks aangeeft bij uitlezen.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Heb er ook een flesje ingemieterd, geen verschil met toerental. Enige wat ik meen op te merken is dat ie iets zuiniger si, maar kan ook aan rijstijl liggen
Always follow the star...
Je moet de gebruiksaanwijzing ook lezen, daar staat dat je het in je brandstoftank moet gooien.alper schreef:Ik merk er helemaal niets van om eerlijk te zijn. 24 euro door de plee gespoeld...
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Volgens mij is her ook meer een electronisch- dan mechanisch probleem. Wijzer van de toerenteller beweegt wel lichtjes maar dat is niet aan het toerental van de motor te horen. Volgens mij ooit op een Duits forum gelezen dat vervangen van iets (sensor, KI, SAM whatever) de oplossing zou zijn , maar dar de kosten hiervan niet opwegen tegen de baten. Ik laat het lekker zo en stoor me er niet aan (en let er niet meer op).
Groet,
Pieter
Pieter
Heb ik ook gedaan toch? Denk je dat ik het in de motor heb gedaan ofzo?schim schreef:Je moet de gebruiksaanwijzing ook lezen, daar staat dat je het in je brandstoftank moet gooien.alper schreef:Ik merk er helemaal niets van om eerlijk te zijn. 24 euro door de plee gespoeld...