De vraag is in hoeverre dit aangeeft of er iets aan de hand is aan de automaatbak. Ik heb het nog niet gemerkt op de snelweg maar stationair wél en bij het schakelen van D<>N<>R<>P (tijdens stationair) schiet elke keer de toerenteller even omhoog en komt dan weer omlaag. Hoort dit dan ook bij pendelen of is dat toch alleen met rijden.gfgf schreef:Als je een bak met lock-up hebt (ik meen vanaf de 722.6) dan hebben die sommige mensen gelijk.schim schreef:Als je met gelijkmatige snelheid rijd, bv op de snelweg met 120 in de hoogste versnelling , als dan je toerenteller beweegt en de snelheid blijft gelijk- dat noemen ze pendelen en sommige mensen zien daar een defect in van de automatische transmissie.
W204: Toerenteller fluctueert lichtjes (stationair en rijdend)
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Bij het inschakelen van de versnelling stationair en bij stilstand is het normaal dat het toerental verandert. Dan ga je van onbelast (N, P) naar belast (D, R). Op de snelweg moet het toerental in principe gelijk blijven bij gelijke snelheid.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Oke, duidelijk. Ik ga dit vandaag testen want ik wil wel alles uitsluiten. Thanks.gfgf schreef:Bij het inschakelen van de versnelling stationair en bij stilstand is het normaal dat het toerental verandert. Dan ga je van onbelast (N, P) naar belast (D, R). Op de snelweg moet het toerental in principe gelijk blijven bij gelijke snelheid.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
ik heb dat dus ook, dat licht schommelt. Heb er een video van gemaakt, zal deze wel eens posten. Iets om me zorgen om te maken?gfgf schreef:Bij het inschakelen van de versnelling stationair en bij stilstand is het normaal dat het toerental verandert. Dan ga je van onbelast (N, P) naar belast (D, R). Op de snelweg moet het toerental in principe gelijk blijven bij gelijke snelheid.
Always follow the star...
heb je dit alleen stationair of ook op de snelweg met constante snelheid?Siddartha schreef:gfgf schreef:Bij het inschakelen van de versnelling stationair en bij stilstand is het normaal dat het toerental verandert. Dan ga je van onbelast (N, P) naar belast (D, R). Op de snelweg moet het toerental in principe gelijk blijven bij gelijke snelheid.
ik heb dat dus ook, dat licht schommelt. Heb er een video van gemaakt, zal deze wel eens posten. Iets om me zorgen om te maken?
Vandaag heb ik een test ritje gemaakt maar niet kunnen zien dat de toerenteller dan schommeld. Ik weet het niet... het blijft raar. Vandaag ben ik in een C300 w205 gestapt en die had hier geen last van dus ik begin toch te vermoeden dat het eigenlijk niet normaal is.
Vandaag heel goed opgelet op de snelweg en helaas heeft mijn auto dit ook! Heb je verder nog problemen bij schakelen etc?
Ik heb de auto 3 weken geleden pas gekocht én ook een aankoopkeuring laten doen bij vakgarage. Hier staat niets in over het bewegen van de toerenteller.
Moet ik terug naar de verkoper?
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4255
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Ik zou in ieder geval wel je zorgen alvast uiten. Dat weten ze er daar alvast van.alper schreef:Vandaag heel goed opgelet op de snelweg en helaas heeft mijn auto dit ook! Heb je verder nog problemen bij schakelen etc?
Ik heb de auto 3 weken geleden pas gekocht én ook een aankoopkeuring laten doen bij vakgarage. Hier staat niets in over het bewegen van de toerenteller.
Moet ik terug naar de verkoper?
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
En mocht het later toch een defect blijken te zijn, dan ligt het vast dat het tijdens de garantieperiode al aanwezig was.
Logboek S500.
Ik moet mij beroepen op de wettelijke garantie want ik heb BOVAG garantie bewust niet genomen ivm de aankoopkeuring.plorie schreef:En mocht het later toch een defect blijken te zijn, dan ligt het vast dat het tijdens de garantieperiode al aanwezig was.
ik heb ze net gemaild ondanks ik een slechte relatie met ze heb.CorW schreef:Ik zou in ieder geval wel je zorgen alvast uiten. Dat weten ze er daar alvast van.alper schreef:Vandaag heel goed opgelet op de snelweg en helaas heeft mijn auto dit ook! Heb je verder nog problemen bij schakelen etc?
Ik heb de auto 3 weken geleden pas gekocht én ook een aankoopkeuring laten doen bij vakgarage. Hier staat niets in over het bewegen van de toerenteller.
Moet ik terug naar de verkoper?
Ze deden al moeilijk over de peilstok die in roest zat, wilden ze niet vervangen. Nu dit ook erbij.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Verder rijdt en schakelt de auto perfect! enige wat me opvalt is dat bij wisselen tussen reverse en drive het even duurt (1 seconde ofzo) voordat ie oppakt. Maar of dat abnormaal is weet ik ook niet.alper schreef:Vandaag heel goed opgelet op de snelweg en helaas heeft mijn auto dit ook! Heb je verder nog problemen bij schakelen etc?
Ik heb de auto 3 weken geleden pas gekocht én ook een aankoopkeuring laten doen bij vakgarage. Hier staat niets in over het bewegen van de toerenteller.
Moet ik terug naar de verkoper?
Ga sowieso binnekort de olie verversen of misschien wel laten flushen. Kijken of dat nog effect heeft.
Always follow the star...
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Het "bewegen" van de naald komt door mijn weten door een schommeling in toerental door een injector die net buiten tolerantie is, of net te laat is met inspuiten. Kan ook een defect in de automatische transmissie zijn, maar dan fluctueert het toerental veel meer. Dit is minimaal.