Bij koude motor kunnen ze nagloeien, wat minder wordt naarmate de motortemperatuur stijgt.
Dit om de temperatuur in de verbrandingskamer min of meer constant te houden.
W204: Toerenteller fluctueert lichtjes (stationair en rijdend)
-
- Forum Held
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
- Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
- Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
- Locatie: Rotterdam en omstreken
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte echter ben ik er misschien ten onrechte vanuit gegaan dat de discussie ook op een motor op bedrijfstemperatuur sloeg.
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Je bent er terecht vanuit gegaan, ook op bedrijfstemperatuur wipt de toerenteller nog steeds..MST schreef:Daar ben ik inderdaad van op de hoogte echter ben ik er misschien ten onrechte vanuit gegaan dat de discussie ook op een motor op bedrijfstemperatuur sloeg.
De bougies zijn 45k km terug vervangen volgens het boekje, ik ga ze dan sowieso wisselen volgende maand met APK. Je weet het maar nooit natuurlijk.Onderdekoffer schreef:Bougies hebben ook invloed op het draaien van toerental op stationair
Ik had dit ook met mijn 200cdi alle gloeibougies vervangen en hij liep weer normaal.
Bij jou benzine weet ik niet of de bougies ook invloed hebben op het toerental, maar uit ervaring weet ik dus wel dat dit zo is bij gloeibougies van diesels.
Ik probeer me niet al te veel te focussen op dit probleem maar toch blijft er ergens in mijn achterhoofd hangen dat als ik het niet laat oplossen ik straks verder van huis ben. Heb natuurlijk ook een redelijke termijn wettelijke garantie op dit ding dus daar wil ik wel gebruik van maken mocht er iets in de soep lopen.Marco schreef:Jee...
Als je het mij vraagt is er helemaal niks aan de hand maar worden er nu dingen bijgehaald die helemaal niks meer met elkaar te maken hebben, een soort van panik melting pot... Injectoren, defecte automaat, toe maar...
Je kunt je zelf natuurlijk helemaal tot krankzinnig denken wat er mogelijk mis zou kunnen zijn, maar ondertussen rijd het ding toch gewoon goed?
Kijk maar uit dat je niet achter elk hikje een mogelijk enorm probleem gaat zien.
Aankoop keuring was goed, auto rijd gewoon goed, geen schommelingen van de motor, gewoon een elektriciteit dingetje van die toerenteller, meer niet...
7 maanden stilstand moet je ook gewoon even met beleid er uit rijden...
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Uiteraard...
Maar als er verder niks aan de hand blijkt te zijn en het een onoverkomelijke producteigenschap is zou ik proberen me er over heen te zetten anders zit je dadelijk 3 jaar met die schommel in je hoofd terwijl het ding al die tijd formidabel rijdt, zonde van je auto beleving.
Als ik de sleutel uit het contact haal van mijn 211 en ik blijf nog even een minuut of 20 in de auto zitten wordt ik getrakteerd op een concert van servootjes en weet ik niet allemaal wat voor geluiden die ergens in die auto plaatsvinden gedurende die 20 minuten.
Dat is al ruim 9 jaar zo.
Ik heb ergens in het hele begin besloten maar gewoon gelijk uit te stappen en het ding zijn ding te laten doen zonder er over in te zitten of dat allemaal wel zo hoort... bevalt me prima, die auto leeft blijkbaar
Maar als er verder niks aan de hand blijkt te zijn en het een onoverkomelijke producteigenschap is zou ik proberen me er over heen te zetten anders zit je dadelijk 3 jaar met die schommel in je hoofd terwijl het ding al die tijd formidabel rijdt, zonde van je auto beleving.
Als ik de sleutel uit het contact haal van mijn 211 en ik blijf nog even een minuut of 20 in de auto zitten wordt ik getrakteerd op een concert van servootjes en weet ik niet allemaal wat voor geluiden die ergens in die auto plaatsvinden gedurende die 20 minuten.
Dat is al ruim 9 jaar zo.
Ik heb ergens in het hele begin besloten maar gewoon gelijk uit te stappen en het ding zijn ding te laten doen zonder er over in te zitten of dat allemaal wel zo hoort... bevalt me prima, die auto leeft blijkbaar
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Oh oh oh! Het is ook net een vrouw.. even geen aandacht geven en hij begint geluiden te vertonen. Hij schreeuwt naar aandacht en liefde.. hij wil dat je het gaspedaal lekker goed doordrukt, daar houd ie van!Marco schreef:Uiteraard...
Maar als er verder niks aan de hand blijkt te zijn en het een onoverkomelijke producteigenschap is zou ik proberen me er over heen te zetten anders zit je dadelijk 3 jaar met die schommel in je hoofd terwijl het ding al die tijd formidabel rijdt, zonde van je auto beleving.
Als ik de sleutel uit het contact haal van mijn 211 en ik blijf nog even een minuut of 20 in de auto zitten wordt ik getrakteerd op een concert van servootjes en weet ik niet allemaal wat voor geluiden die ergens in die auto plaatsvinden gedurende die 20 minuten.
Dat is al ruim 9 jaar zo.
Ik heb ergens in het hele begin besloten maar gewoon gelijk uit te stappen en het ding zijn ding te laten doen zonder er over in te zitten of dat allemaal wel zo hoort... bevalt me prima, die auto leeft blijkbaar
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
Bij een aantal andere Mercedes specialisten geïnformeerd en het schommelen van het toerental zouden meerdere voertuigen van Mercedes hebben en is niet iets kwaadaardigs. Het advies is om i.p.v. euro 95, v-power te tanken waar 98 in zit. Schijnt ook iets schoner te zijn en beter te zijn voor behoud van brandstoffilter?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
In 95 zit geen 98, ik denk dat BP de enige is die wel 98 is (en het daarom ook zo mag noemen)
Behoud van brandstoffilter is onzin, ik tankte altijd al 95 en de brandstoffilter is bij mij pas vervangen bij de km stand die het onderhoudsboek aangaf.
Momenteel rij ik BP 98, ik en heb ik het idee dat de motor in geluid wat anders is gaan lopen, maar zit me nog steeds (na een 20 tal tankbeurten) af te vragen of het echt wel zo "anders" is...
Behoud van brandstoffilter is onzin, ik tankte altijd al 95 en de brandstoffilter is bij mij pas vervangen bij de km stand die het onderhoudsboek aangaf.
Momenteel rij ik BP 98, ik en heb ik het idee dat de motor in geluid wat anders is gaan lopen, maar zit me nog steeds (na een 20 tal tankbeurten) af te vragen of het echt wel zo "anders" is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Nee, hij zegt dat hij nu V-Power gaat tanken ipv 95, en V-Power is tegenwoordig gewoon RON 98.Marco schreef:In 95 zit geen 98, ik denk dat BP de enige is die wel 98 is (en het daarom ook zo mag noemen)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ah, oke... ik dacht dat V-Power net geen 98 was maar lees nu dat dit vanaf mei vorig jaar wel zo is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Ik heb dat ook op sommige snelheden en meestal rond de 2400 a 2500 toeren. Dus meestal snelweg of wegen waar je boven de 80 rijd.
Motor loopt goed. Weinig km. Benzine en handgeschakeld facelift w204.
Ik denk dat dit gewoon normaal is bij de w204 tellers.
Mocht een ERVAREN monteur / mercedes kenner iets anders weten hoor ik dit ook graag.
Motor loopt goed. Weinig km. Benzine en handgeschakeld facelift w204.
Ik denk dat dit gewoon normaal is bij de w204 tellers.
Mocht een ERVAREN monteur / mercedes kenner iets anders weten hoor ik dit ook graag.
Ik heb het ook, maar kan niet echt zeggen dat ik er last van heb. Hij gaat niet schokken ofzo, af en toe voel je 'm zachtjes schommelen bij langzaamrijdend verkeer/file en idd rond de 80 km/h bij constante snelheid.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik er pas op ben gaan letten cq dat het me pas is opgevallen sinds dit topic
En ik moet eerlijk zeggen dat ik er pas op ben gaan letten cq dat het me pas is opgevallen sinds dit topic
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
David_O schreef:Ik heb het ook, maar kan niet echt zeggen dat ik er last van heb. Hij gaat niet schokken ofzo, af en toe voel je 'm zachtjes schommelen bij langzaamrijdend verkeer/file en idd rond de 80 km/h bij constante snelheid.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik er pas op ben gaan letten cq dat het me pas is opgevallen sinds dit topic
Haha precies dit. Ik denk dus gewoon iets om niet zorgen over te maken, er zijn ergere dingen
Ik stoor mij er ook niet echt aan maar twijfel wel soms of dit wel hoort want ik heb wel verschillende auto's gereden en géén van allen hadden dit. Ik ga voortaan euro 98 (v-power of ultimate 98) tanken en kijken of dat een verschil gaat maken. Verder draait de motor gewoon goed, zonder stotteren of inhouden.