Liefhebbers, weer even een vraag. W211 type 2004
Mijn vraag is meer ongerustheid, en mogelijk ongegrond.
Heb jaren in een 124 gereden en ken de gewoontes van de 211 nog niet, vandaar deze vraag.
Bij koude motor, alleen als ik voor het eerst vertrek smorgens lijkt het of de automaat blijft plakken. D.w.z. dat hij even in een te lage versnelling blijft hangen en dan ineens overschakakelt. Met het gevolg dat het net is of je een bokken sprongetje maakt.
Heb de automaat al laten spoelen en Kroon olie erin laten doen.
Is dit een kwestie van afstellen of een serieus probleem.
Nogmaals, alleen als ik voor het eerst weg rijd smorgens.
Als dit niet erger wordt, geen probleem maar heb nog 2 resterende maanden garantie op ernstig technische gebreken.
Automaat "plakt"
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Wat is de kilometerstand?
Had hij dit voor t spoelen ook al?
Is er getest op glycol alsvoren t spoelen?
Was t spoelen preventief of waren er klachten waaronder deze?
In een lagere versnelling blijven hangen klopt, motor wordt dan sneller warm. Maar dan moet de automaat evengoed niet “klappen” met overschakelen
Had hij dit voor t spoelen ook al?
Is er getest op glycol alsvoren t spoelen?
Was t spoelen preventief of waren er klachten waaronder deze?
In een lagere versnelling blijven hangen klopt, motor wordt dan sneller warm. Maar dan moet de automaat evengoed niet “klappen” met overschakelen
greetings Evan
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
klinkt redelijk gewoon.. 211 blijft langer in zijn lagere versnelling hangen bij koude start zoals evan al aangeeft.
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Niet alleen de 211: in principe elke modernere injectiemotor met katalysator. Er wordt extra brandstof ingespoten om de katalysator sneller op temperatuur te krijgen. Zeker nu de temperaturen weer iets gaan zakken merk je dat goed.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Die vreemde soms lompe overschakeling met koude bak doet die van mij ook regelmatig in de eerste km en dat al
meer dan 2,5 ton lang
Zou me er niet al te druk over maken, ik hou er wel rekening mee door iets m'n gas te liften zodat hij met minder toeren
de volgende versnelling pakt.
Geen glycol en om de 60dkm verse olie en filter en schakelt verder soepel na de eerste km
meer dan 2,5 ton lang
Zou me er niet al te druk over maken, ik hou er wel rekening mee door iets m'n gas te liften zodat hij met minder toeren
de volgende versnelling pakt.
Geen glycol en om de 60dkm verse olie en filter en schakelt verder soepel na de eerste km
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Zo heeft Mercedes dat denk ik ook echt bedoeld.Cornelis schreef:Die vreemde soms lompe overschakeling met koude bak doet die van mij ook regelmatig in de eerste km en dat al
meer dan 2,5 ton lang
Zou me er niet al te druk over maken,
greetings Evan
Goeie berichten waarvoor dank.
De auto heeft 192.000 echte km gelopen.
Ja, voor het spoelen deed hij het ook, en hoopte het weg te spoelen met spoelen:) Heb hem daarvoor niet laten spoelen maar is één van de vloeistof vernieuw acties. Kan in de historie niet veel vinden over het vervangen van automaat olie.
Ik weet niets van Glucol, zal er even wat over lezen.
De verklaringen zijn logisch en normaal, dus geruststellend.
De auto heeft 192.000 echte km gelopen.
Ja, voor het spoelen deed hij het ook, en hoopte het weg te spoelen met spoelen:) Heb hem daarvoor niet laten spoelen maar is één van de vloeistof vernieuw acties. Kan in de historie niet veel vinden over het vervangen van automaat olie.
Ik weet niets van Glucol, zal er even wat over lezen.
De verklaringen zijn logisch en normaal, dus geruststellend.
Laatst gewijzigd door McDo op 04 okt 2018 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Evan schreef:Zo heeft Mercedes dat denk ik ook echt bedoeld.Cornelis schreef:Die vreemde soms lompe overschakeling met koude bak doet die van mij ook regelmatig in de eerste km en dat al
meer dan 2,5 ton lang
Zou me er niet al te druk over maken,
Nee dat denk ik niet maar lomp schakelen bij een koude bak zijn genoeg topics over te vinden.
Warm schakelt de bak nog net zo soepel bij dik 430 dkm bij dagelijks gebruik, in de bergen en 2 weken terug
op de Autobahn nog gewoon soepel over de 220 gps.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De bak in mijn auto heeft ook een ochtendhumeurtje. Een reset heeft hem goed gedaan maar helemaal weg is het niet.Cornelis schreef:Die vreemde soms lompe overschakeling met koude bak doet die van mij ook regelmatig in de eerste km en dat al
meer dan 2,5 ton lang
Zou me er niet al te druk over maken, ik hou er wel rekening mee door iets m'n gas te liften zodat hij met minder toeren
de volgende versnelling pakt.
Geen glycol en om de 60dkm verse olie en filter en schakelt verder soepel na de eerste km
Probeer je bak eens te resetten McDo:
- contactslot OFF
- gaspedaal helemaal ingetrapt houden (incl. kickdown-schakelaar)
- contact aan op de 2e positie (niet starten) met het gaspedaal nog steeds ingedrukt 15 seconden lang, dan
- contact uitzetten en de sleutel laten zitten, (helemaal naast links draaien)
- twee minuten wachten, het gaspedaal mag je nu loslaten. Geen deuren openen oid in de tussentijd.
Na reset pakt de bak de eerste 40 schakelmomenten om de adaptatie opnieuw in te stellen. Je doet dit dus het beste met warme motor/bak om daarna even een rondje te maken, het liefst stadsverkeer zodat je 1-2-3 veel gebruikt. Oh ja: bij mij bonkte hij de eerste kilometer alleen nog maar bruter dan ervoor maar dat verdween na 3-4 ritjes
Bij mij was het sprongetje van 2 naar 3 er daarna uit.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Reuze bedankt voor de uitleg Michel.
Ik ga dat proberen en laat het over een aantal dagen weten, effe het juist moment kiezen om dit te doen, moet eerst nog een paar lange trips maken. O.A op de Duitse autobahn
Ik ga dat proberen en laat het over een aantal dagen weten, effe het juist moment kiezen om dit te doen, moet eerst nog een paar lange trips maken. O.A op de Duitse autobahn