Optie in W221 S63 "Sound design"

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Banne
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V

27 sep 2018 10:27

Weet iemand wat deze optie doet? In de ECU staat in DAS een optie om "Sound Design" te activeren of deactiveren. Nu heb ik even wat rondgezocht, het kunnen twee dingen zijn... Of het motorgeluid simuleren via de speakers of het geluid van de uitlaat wordt harder. Nu lijkt de eerste optie me niet heel relevant en reëel in een S63 AMG van 2009. De tweede optie ook niet echt want voor zover ik weet is de S63 nooit met een uitlaatklep affabriek geleverd.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Op internet is eigenlijk niks te vinden verder. Overigens heb ik hem actief gezet maar geen verschil gemerkt :owja:
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1984
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

27 sep 2018 22:49

Enigste wat ik wel eens heb zien staan is optie B63 "Sporty Engine Sound"
Je audiosysteem genereert dan op basis van toerental,koppel,snelheid en in welke versnelling ie staat een motorgeluid. Dus ik kan me voorstellen dat ie daar wat input van de ECU voor nodig heeft. Doet ie volgens de beschrijving ook als je op dat moment geen radiozender of CD-tje of wat dan ook op/aan hebt staan. En heb je snoeiharde trashmetal op staan gooit ie er nog een schepje bovenop zodat je je V8 daar ook nog bovenuit komt. :owja:
Anders zou ik het zo ook niet weten. Heb je die optie B63 toevallig op je wagenkaart staan?
Plaats reactie