We zien al een tijd dat het gele lampje van Motormanagement soms een tijdje aan is.
Tijdens het rijden gaat ie plots aan.
Soms bij het starten wordt de dagteller gereset en is het lampje weer uit.
Soms onder het rijden gaat het lampje weer uit.
Na het vervangen van de oude accu bleef het lampje ook uit voor een tijdje.
SLK 350 2005 R171 - 124500km
Dacht zelf aan defecte sensoren.
Nu kan ik wel 2 nieuwe nokkenas sensoren kopen maar ja is dat wel de oorzaak.
Heb geen idee waar je verder moet zoeken om dit op te lossen.
We zijn al enkele malen bij een garage geweest en hebben het systeem laten uitlezen.
Zij konden ook geen oorzaak vinden en hebben als oplossing de computer gereset.
Dan is alles weer normaal totdat het lampje plots naar believen weer aan/uit gaat.
Iemand suggesties hoe de oorzaak te kunnen achterhalen zonder extreme kosten te maken?
Ja verkopen... maar dat ik geen optie. De SLK bevalt gewoon goed.
Mercedes-Benz SLK 350 Motormanagement Lampje soms aan
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Uitgelezen met?
Zo'n lampje slaat toch een code op lijkt mij. Ook als er geen fout op het moment van uitlezen meer is.
gr J
Zo'n lampje slaat toch een code op lijkt mij. Ook als er geen fout op het moment van uitlezen meer is.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
gewoon wachten tot het lampje continue aan blijft.. dan uit laten lezen.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Als het motormanagement lampje aan gaat moet ie een code opslaan. Ik dacht dat als het een tijdelijke fout is en hij treed bij een aantal keer starten (ik meen iets van 10 of 20 maar pin me er niet op vast) het lampje weer uitgaat. Maar uitlezen moet 'm nog steeds geven met als status "stored"ipv "current".
Zoals gezegd naar een goeie MB specialist gaan en 'm daar uit laten lezen. Ja dat kost geld,bij die jongens moet de kachel ook blijven branden, maar echt geen kapitaal. Vermeld je regio en je kunt hier genoeg tips voor eentje in je buurt krijgen.
Als ik een gokje moet wagen denk ik aan een haperende nokkenasverstellermagneet. Zelf ook een SLK 280 gehad met dezelfde verschijnselen. Bekend probleem bij M272 blokken uit die periode. Lees "Fault Scenario 2" van dit documentje. Goeie nieuws is dat die dingen niet duur zijn en zoals je kunt lezen in de verbeterde versie het probleem is opgelost.
Slechte nieuws is dat je er 4 van hebt en zonder uitlezen met STAR niet weet welke het is.
Gezien het bouwjaar zou het ook het beruchte balansas probleem kunnnen zijn maar zoals je kunt lezen gaat het lampje dan meteen weer aan na resetten en starten. En bij jou blijft het uit zeg je. Maar zekerheid heb je pas bij uitlezen. Om die reden zou ik persoonlijk ook niet wachten tot het eventueel continue aan blijft. Kan net te laat zijn.
Kortom, naar een goeie specialist gaan en uit laten lezen!
Zoals gezegd naar een goeie MB specialist gaan en 'm daar uit laten lezen. Ja dat kost geld,bij die jongens moet de kachel ook blijven branden, maar echt geen kapitaal. Vermeld je regio en je kunt hier genoeg tips voor eentje in je buurt krijgen.
Als ik een gokje moet wagen denk ik aan een haperende nokkenasverstellermagneet. Zelf ook een SLK 280 gehad met dezelfde verschijnselen. Bekend probleem bij M272 blokken uit die periode. Lees "Fault Scenario 2" van dit documentje. Goeie nieuws is dat die dingen niet duur zijn en zoals je kunt lezen in de verbeterde versie het probleem is opgelost.
Slechte nieuws is dat je er 4 van hebt en zonder uitlezen met STAR niet weet welke het is.
Gezien het bouwjaar zou het ook het beruchte balansas probleem kunnnen zijn maar zoals je kunt lezen gaat het lampje dan meteen weer aan na resetten en starten. En bij jou blijft het uit zeg je. Maar zekerheid heb je pas bij uitlezen. Om die reden zou ik persoonlijk ook niet wachten tot het eventueel continue aan blijft. Kan net te laat zijn.
Kortom, naar een goeie specialist gaan en uit laten lezen!
Ok. zal het laten uitlezen. Hopelijk morgen, want lampje is weer eens aan.
Zal jullie op de hoogte houden.
Heb inmiddels op Ebay (D) gezien dat nokkenwellen sensoren tussen de 35-60 euro p/stuk kosten.
Koop al jaren autoonderdelen via Ebay (bedrijven). Bevalt goed en voordelig.
Zal jullie op de hoogte houden.
Heb inmiddels op Ebay (D) gezien dat nokkenwellen sensoren tussen de 35-60 euro p/stuk kosten.
Koop al jaren autoonderdelen via Ebay (bedrijven). Bevalt goed en voordelig.
laten uitlezen met als resultaat: 1200 en 1208 fout. Zal een MB specialist nodig hebben die mij meer kan vertellen wat nu te doen.
Baan en Enschede-Hengelo vind ik te gortig qua prijzen.
Iemand een suggestie die betaalbaar is en over veel kennis beschikt?
Baan en Enschede-Hengelo vind ik te gortig qua prijzen.
Iemand een suggestie die betaalbaar is en over veel kennis beschikt?
Laatst gewijzigd door termaate op 25 sep 2018 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Als je de oneindige wijsheid van Google moet geloven, kunnen deze foutcodes wijzen op het bekende balansastandwielprobleem. Zou er maar snel naar laten kijken dus.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
1200 en 1208 klinkt niet best idd. Ik citeer uit dat DTB van Mercedes voor wat betreft symptomen voor een probleem met de balansas: "DTC 1200 and/or 1208 is/are present in ME-SFI".....
Fingers crossed.......
Fingers crossed.......
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Het is allemaal speculeren.... motor optijd zetten, alle 4 nokkenaspositiesensoren verwijderen het de merktekens(stempels) aflezen..
Zodra er één uit het centergat staat weetje genoeg, en meestal is dat de inlaatnokkenas rechterbank.
Zodra er één uit het centergat staat weetje genoeg, en meestal is dat de inlaatnokkenas rechterbank.