Re: W168 A160 automaat foutcode P0600

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Avstaxi
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2018 22:27

12 dec 2018 15:58

Heb je de ecu uit een versnellingsbak of uit een andere automaatbak eruit gehaald???
Ramzi
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2015 08:26
Mercedes-Benz: 280se w126

12 dec 2018 20:12

Hoi , ECU hoeft niet uitgeleerd ik stuur je morgen de link.
Grts
Ramzi
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2015 08:26
Mercedes-Benz: 280se w126

14 dec 2018 08:07

Hallo Avtaxi zie hieronder de link voor het plaatsen van ECU
Succes
http://www.cardiagnostics.be/-now/Repai ... 0Class.htm
Avstaxi
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2018 22:27

24 dec 2018 12:42

Update P0600 storing
Beste Ramzi
Mij is het niet gelukt jammer genoeg ! Heb een 2dehands bak gekocht daar de ecu eruit gehaald bij de mijne op de stekker gekoppelt en bij mij gaf hij als nog een storing aan en dat was nu de F op display storing ik kreeg de storing ook niet weg !
Dus nu heb ik de kapotte Ecu opgestuurd naar Ac.tronics
In Almelo Nederland , daar kunnen ze blijkbaar de Ecu reviseren! Kosten hiervan zijn €325,- voor revisie
Ik hoop dat het werkt laat nog wel weten hoe het afloopt!
Jij hebt gewoon geluk gehad dat je precies het zelfde ecu hebt kunnen vinden die ik heb gevonden kon ook maar moest gecodeerd te worden en omdat mijn ecu dood was kon ik er niet in om codes overtezetten daarom nu revisie als het gereviseerde ecu op 1 of andere manier niet werkt kan ik op zn minst de codering uitlezen en overzetten op de andere die ik nu heb gekocht!
Maar goed toch bedankt ramzi
Jafeth
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019 08:51
Mercedes-Benz: W168 A160 2002

18 mar 2019 09:03

Hallo Ramzi,

Ik heb ook een Mercedes A160 (W168) uit 2002 gekocht.
Hij heeft nu al 2x die 0600 storing gehad!
De eerste keer was eind december 2018 met een km stand van 92332 km en toen was de computer bij de Mercedes dealer gereset. Daarna bijna 3000 km probleemloos gereden en vorige week 13-03-2019 ging het BAS/ESP lampje samen met het motormanagement lampje weer branden en ging ie weer op de noodloop. Eerst was het enkel het BAS/ESP lapje wat aan ging en nadat ik de auto weer gestart had, brandde het motormanagement lampje er ook bij. Bij de garage uitgelezen met de foutmelding:
060003 en 0600014 CAN-Signaal van de versnellingsbak besturing.

Nu ik jouw verhaal las, heb ik het nagevraagd bij de garage en vroegen zij welk onderdeel je nou precies vervangen had?! Om welke ECU gaat het? En heb je daar ook een serienummer van? Zodat ze dat onderdeel zouden kunnen bestellen/vervangen?
Uitgelezen code 0600
Uitgelezen code 0600
01E6B327-156B-47B5-A5BD-89EFC56949F1.jpeg (230.32 KiB) 582 keer bekeken
Jafeth
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019 08:51
Mercedes-Benz: W168 A160 2002

18 mar 2019 09:08

motorhan schreef:Bij ons brandde ook het ESP/Bas lampje. de printplaat is toen opgestuurd naar Dld eb gerepareerd. in Nederland konden ze dat schijnbaar niet.
Er gaan hier op het Forum meerdere draadjes over. er waren volgens de dealer overigens meerdere foutcodes.

Succes
Met vr gr
Han
Hallo Han,

Ik heb dezelfde problemen met mijn Merz. A160 W168 uit 2002 (benzine). Na een eerdere reset van de Mercedes dealer heb ik er nog 3000 km mee kunnen rijden, maar nu komt dezelfde storing weer terug. BAS/ESP lampje verschijnt en de auto gaat in de noodloop.
Hoe heb jij precies die storing verholpen?
De auto rijdt en schakelt overigens zonder problemen als die storing wegblijft.
Jafeth
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019 08:51
Mercedes-Benz: W168 A160 2002

18 mar 2019 11:08

Beste Han,

Waar zit die printplaat precies? Moet daarvoor de bak er af, of zit die ECU ergens anders in de auto?
Heb je ook een serienummer van dat onderdeel?

Bedankt voor je antwoord,

Mvg,

Jafeth
Jafeth
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019 08:51
Mercedes-Benz: W168 A160 2002

18 mar 2019 19:57

Ramzi schreef:Je moet het internet goed afspeuren want deze automaten zijn best veel gevraagd. Ik ben als volgt te werk gegaan.
Van de 2dehands bak :Batterij afkoppelen !!1) olie aflaten 2) carterpan los 3) filter eraf 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) Proper maken want er plakt nog heel wat olie aan.
Auto op de brug gezet en met een pijlstok uw olie niveau meten( verkrijgbaar via net voor 20 euro) zodat je een referentie hebt voor het bijvullen.
1) conector (5pin) losmaken bovenaan de versnellingsbak ( is moeilijk toegankelijk maar lukt) 2) olie aflaten en meten hoeveel liter er af komt. Bij was het 3.5 liter.3) carterpan los door 6 torx met beugels 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) er zitten 5 filtertjes en 3 veertjes in de kanaaltjes van de bak. Zorg dat je die kan opvangen wanneer ze er uit moesten vallen.6) goede ECU erop ondersteunen en in het midden vast zetten.è) de rest van de bouten erop. 8) nieuwe filter erop 9) carter met nieuwe dichting erop en vastzetten.
Voor je terug olie bijvult even contact opzetten (NIET STARTEN) om na te gaan of je nu wel een schermpje hebt met P,R,N en D. Zo ja bijvullen.
Ik heb een link met documentatie laat maar weten of je deze wenst.
Groeten Ramzi
Hallo Ramzi,

Ik zou graag die link van je willen hebben. Zit met hetzelfde probleem. Zelfde auto en zelfde storing. BAS/ESP LAMPJE.
Plaats reactie