Ik heb een vraag mijn olie carter lekt bij de olie aftap plug , aangezien dat het carter van kunststof is is er ruimte in de metalen bus gekomen waarin het schroefdraad zit . waarschijnlijk is de aftapplug te vast gedraaid bij een oliewissel 30nm schijnt normaal te zijn.
Heeft iemand al eerder het kunststof olie carter vervangen is het makkelijk te doen of moet je het subframe ook laten zakken?
mijn 2 e vraag is ik ben van plan er een stahlbus olie aftapplug op te zetten om de plug te besparen van vast en los draaien bij olie wissel
heeft iemand ervaring met de stahlbus olie aftap koppeling ? http://www.stahlbus.com/products/de/oel ... /index.php
om 651 oliecarter
-
- Forum Held
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
- Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
- Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
- Locatie: Rotterdam en omstreken
Ik heb bij mijn vorige werkgever regelmatig te maken gehad met die bussen en daar vond ik het helemaal ruk, dit omdat de olie ook in warme toestand behoorlijk langzaam eruit loopt.
Als je dan 4 verreikers per dag moet servicen dan kan dat niet snel genoeg gaan.
Misschien olie eruit zuigen met een afzuigpomp een idee, al ben ik hier zelf geen voorstander van.
Als je dan 4 verreikers per dag moet servicen dan kan dat niet snel genoeg gaan.
Misschien olie eruit zuigen met een afzuigpomp een idee, al ben ik hier zelf geen voorstander van.
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
- maximaal
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 17 jun 2011 01:01
- Mercedes-Benz: W204 C350 4matic Avantgarde
- Specialisatie: Gasgeven op LPG
- Locatie: Eindhoven
Ik heb ook een Stahlbus aftapplug erop zitten en werkt geweldig.
Nooit geen rotzooi meer,zit een slangetje bij wat ik rechtstreeks in een oude olieverpakking van 10L steek en laat hem leeglopen.
Duurt geen 10 minuten voordat alle olie eruit gelopen is.
Gebruik het zelf al jaren en ook geen problemen met schroefdraad en pluggen e.d.
Nooit geen rotzooi meer,zit een slangetje bij wat ik rechtstreeks in een oude olieverpakking van 10L steek en laat hem leeglopen.
Duurt geen 10 minuten voordat alle olie eruit gelopen is.
Gebruik het zelf al jaren en ook geen problemen met schroefdraad en pluggen e.d.
Gasgeven op LPG
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
@ gerard.. welke auto is het ?
Als de 30nm aangehouden word dan gaat zo'n carter echt zeeeer lang mee, denk aan taxi wereld enz..
Carter is hedendaags geweizigd in een kunstof bajonet achtig systeem. Dus geen plug incl koper ring.
Als de 30nm aangehouden word dan gaat zo'n carter echt zeeeer lang mee, denk aan taxi wereld enz..
Carter is hedendaags geweizigd in een kunstof bajonet achtig systeem. Dus geen plug incl koper ring.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Ik heb al een nieuwe thuis liggen vorige week opgehaald uit Duitsland maar daar zit gewoon een plug in met koper ring , was speciaal besteld op vinnummer
en er lagen er nog 45 in het magazijn in Hannover volgens de magazijn medewerker.
het is een s204 wdd204201
en er lagen er nog 45 in het magazijn in Hannover volgens de magazijn medewerker.
het is een s204 wdd204201
Laatst gewijzigd door gerardwb op 11 sep 2018 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Als het om de S204 gaat dan dient de motor iets gelicht te worden, motorsteunen losdraaien en motor met een pompkrik wat omhoog liften.
Zo wip je de pan over het subframe heen, valt niks schoon te maken aangezien deze met een rubber pakking vast zit.
Zo wip je de pan over het subframe heen, valt niks schoon te maken aangezien deze met een rubber pakking vast zit.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
W204Avantgarde schreef:Als het om de S204 gaat dan dient de motor iets gelicht te worden, motorsteunen losdraaien en motor met een pompkrik wat omhoog liften.
Zo wip je de pan over het subframe heen, valt niks schoon te maken aangezien deze met een rubber pakking vast zit.
bedankt , ps hoor jij ook de magazijnmedewerkers klagen over de nieuwe epc ik heb er al diverse gehoord?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ja is nog ruk zeker incl met autoline, maar oplossingen zijn onderweg.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik heb al miljoenen 212 km's voorbij zien komen en nooit een bout gehad die lekt bij een 212. De nieuwere carters staat ook 30nm ingedrukt. Zo lang je ze niet te strak draait (al kunnen ze best veel hebben) gaat het echt heel lang mee.