W211 E320 c2495 foutcode

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Turgut007
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2018 18:21

10 sep 2018 18:57

Beste forum leden,

Sindskort eigenaar van een W211 e320 CDI echter heb ik volgensmij een storing in het sbc pomp.

Heb hem bij de plaatselijke dealer laten uitlezen en kwam de volgende storing naar boven c2495(sam). Auto geeft ook aan service brake visit workshop! Heb toen direct de dealer gevraagd wat het kon zijn alleen kwamen hun met moet je de auto laten staan en dan stellen we een diagnose wat kan oplopen in de paar honderd euro.

Auto remt wel gewoon goed valt me wel op dat de rem best hard is ( remblokken en schijven zijn nog goed).

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met het zoeken naar een probleem zelf best handig genoeg.

Mvg,
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

10 sep 2018 19:31

Zet in het vervolg bij vragen over een 211 320cdi altijd het bouwjaar erbij, kan een lijn 6 of V6 zijn
en de remmerij mopf of pre mopf.

Zet eens SBC in de zoekfunctie van Technische Vragen en er gaat een wereld voor je open......

Een sbc pomp is na gemiddeld 300.000 rembeweging op.... ik heb hem destijds laten reviseren
voor 700 euro en kon een jaar later alsnog een nieuwe erin laten zetten...
Nieuwe SBC pomp kost ca 1000-1200 euro ex montage bij een MB specialist.

Mocht je gaan zoeken op “reset” wat o.a. op Ebay aangeboden wordt hou er dan rekening mee
dat je een keer vanuit het niets totaal onverwacht geen remmen meer hebt !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 sep 2018 19:32

Het zijn soms net mensen bij zo'n dealer. Je kunt prijsafspraken maken voor diagnose stellen.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

10 sep 2018 19:33

Cornelis schreef:Zet in het vervolg bij vragen over een 211 320cdi altijd het bouwjaar erbij, kan een lijn 6 of V6 zijn
en de remmerij mopf of pre mopf.

Zet eens SBC in de zoekfunctie van Technische Vragen en er gaat een wereld voor je open......

Een sbc pomp is na gemiddeld 300.000 rembeweging op.... ik heb hem destijds laten reviseren
voor 700 euro en kon een jaar later alsnog een nieuwe erin laten zetten...
Nieuwe SBC pomp kost ca 1000-1200 euro ex montage bij een MB specialist.

Mocht je gaan zoeken op “reset” wat o.a. op Ebay aangeboden wordt hou er dan rekening mee
dat je een keer vanuit het niets totaal onverwacht geen remmen meer hebt !
Als je heeeeel veel mazzel hebt is het de remlichtschakelaar die ook wel eens defect gaat.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

10 sep 2018 19:34

En nog wat, ontluchten kan alleen met diagnoseapparatuur (bijv Star Xentry van MB) net als het activeren van een nieuwe pomp.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Turgut007
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2018 18:21

10 sep 2018 19:38

Sorry voor het niet volledige informatie.

Betreft een w211 uit 2003 6 in lijn dus. Auto heeft nog maar 210.000 dkm.

Word met het remlichtschakelaar de rem ook zo hard?
Turgut007
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2018 18:21

10 sep 2018 19:44

plorie schreef:Het zijn soms net mensen bij zo'n dealer. Je kunt prijsafspraken maken voor diagnose stellen.

Wouden ze niet omdat ze niet wisten hoelang ze bezig zouden zijn. En geen zekerheid konden geven zonder iets te vervangen een oorzaak te vinden. En dan zit je zo boven de 1000 euro als het niet meer is. Vond het meer geld klopperij.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 sep 2018 19:51

Je kunt afspreken om een bepaalde tijd goed te keuren. Wordt het langer: dan eerst bellen en overleggen.
Arrogant doen en een vrijbrief vragen is gelijk exit.
Logboek S500.
Turgut007
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2018 18:21

10 sep 2018 23:53

Heb even zoeken in de forum over de foutcode maar niks over c2495.

Hier even een foto die ik mocht maken van de foutcode. Hoop dat dit helpt.
Bijlagen
Foutcode c2495
Foutcode c2495
349CE4D4-0405-47B0-8004-044C267FCB6C.jpeg (96.85 KiB) 737 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 sep 2018 08:11

Dat is de "wake up call" ofwel je hebt ergens een te laag voltage...
Als je verder geen batterij melding hebt (van de nood accu) dan kan dit van je SAM-F zijn die niet meer goed is (ongeveer een gelijke prijs als je SBC bij de dealer)

De dealer zal iig je bedrading eerst gaan controleren...
Dan is het ook goed mogelijk dat je ergens corrosie hebt op 1 van de stekker verbindingen.
(ik denk overigens niet dat je dit zelf kan gaan controleren door simpelweg stekkers er af te gaan trekken)
Als je pech hebt, dan is de SAM-F aan de beurt...

Doorgaans is dit geen SBC fout die tot uitwisseling van de pomp leidt...
Turgut007 schreef:Vond het meer geld klopperij.
Op basis van wat vind jij wat geldklopperij?
Beetje kort door de bocht, en dan kun je zelf best "handig" genoeg zijn maar houd er even rekening mee dat je te maken hebt met een primair veiligheidssysteem waarbij andere "handigen" er bv. geplette vingertjes aan overhielden toen ze dachten even een remblokje te vervangen...
Of op enig moment uit het niets tegen een betonnen pilaar aan stonden omdat ze zo handig waren het 1 en ander te (laten) resetten...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

12 sep 2018 09:27

Niet zelf gaan rommelen met dit probleem. Zie de opmerking van Marco hierboven.
Veiligheid boven alles. Snel naar specialist of dealer. Een 211 kan nou eenmaal redelijk wat pecunias kosten qua onderhoud.
Succes!
Turgut007
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2018 18:21

12 sep 2018 18:41

Bedankt voor jullie reacties. Iemand die mij een specialist in de omgeving van zeeland kan aanwijzen waar ik heen kan?
Plaats reactie