Goedemorgen, We hebben sinds vorige week een storing in de automaat van onze 2003 s211 270cdi.
Bij warme motor na ritje van ca 30 min bleef de auto in de 3 staan. Na herstarten en inschakelen van de D deed de bak helemaal niets meer. Auto ging ook in beveiligngsmodus maar gaf geen storing aan. No malfunction. Zowel in de R als de D maakte de motor max 1000 toeren, en 0 aandrijving. In de N en P kun je wel gasgeven. Plus en min door pook naar links en rechts te bewegen werkte ook niet. Auto keer of 3 opnieuw gestart zonder succes. 3 uur later weer geprobeerd (afgekoeld) en automaat werkte weer perfect. wegenwacht afgebeld en zelf na de garage gereden alles was weer ok!
Auto is uitgelezen en gaf rare temperatuurwaardes aan. Printplaat in de bak met de temp sensor en toerentalsensor zijn toen vervangen. Heb de auto opgehaald en auto schakelde weer als tevoren. Totdat ik hem na ca 20 minuten proefrit thuis parkeerde en hem 5 min later weer wilde starten. Weer zelfde probleem. Wilde niet voor of achteruit. meteen garge weer gebeld en 5 minuten later werkte bak weer top en de auto weer bij de garage afgeleverd. Er is vervolgens een andere EGS aangehangen maar dit werkte ook niet.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het lijkt wel of de auto denkt dat de olie/bak te warm wordt en daarom in veiligheids modus gaat of de olie wordt werkelijk te warm. Bak schakeld verder prrima zonder rammelen of slippen o.i.d. auto heeft 235 dkm gelopen. En bak is ca 6 maande terug gespoeld en voorzien van nwe olie! De garage (een Mercedes specialist) denkt dat de bak zelf nu niet goed is maar zou erg zonde zijn van de tijd en het geld om nu een bak te wisselen en er dan achter te komen dat hij zelfde probleem heeft.
Wie heeft er nog een idee? Misschien in de aansturing vd pook (schakelkop) Of is het de bak zelf en oeten we op zoek naar een andere???? alvast bedankt vh meedenken.
w211 Automaat stuk??? NOG NIET OPGELOST!!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
Laatst gewijzigd door jos bruggeman op 08 okt 2018 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Kan natuurlijk dat de bakolie te heet wordt als de warmtewisselaar in de radiateur niet werkt / verstopt zit.
2003 was het jaar dat de Valeo’s die gingen lekken nog gemonteerd werden, wat meteen de volgende
optie is .... is de bakolie gecheckt op glycol ?
2003 was het jaar dat de Valeo’s die gingen lekken nog gemonteerd werden, wat meteen de volgende
optie is .... is de bakolie gecheckt op glycol ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik zou een aantal dingen (laten) checken:
- oliepeil
- stekkerbus droog?
- bekabeling naar de ECU, olie in de stekker/ecu?
- oliepeil
- stekkerbus droog?
- bekabeling naar de ECU, olie in de stekker/ecu?
Logboek S500.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
dat is reeds gedaan.... en zag er allemaal ok uit.plorie schreef:Ik zou een aantal dingen (laten) checken:
- oliepeil
- stekkerbus droog?
- bekabeling naar de ECU, olie in de stekker/ecu?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Is de EWM wel goed ? Het pook mechanisme dat de stand doorgeeft aan de bak nu het alleen optreed als je weg wilt rijden?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
mr. Michel schreef:Is de EWM wel goed ? Het pook mechanisme dat de stand doorgeeft aan de bak nu het alleen optreed als je weg wilt rijden?
Garage noemt dat evt ook als mogelijke oorzaak.... Zou dat ook verklaren waarom hij eerst ff vast zat in de 3? vlak voordat het de eerste keer optrad? Traag met optrekken tot de 40..... en niet overschakelen. Na herstart deed hij niets meer. Paar uur later leek alles weer alles ok ma na 20 minuten schakelde hij weer niet over. Of verliest de pook de communicatie met de bak in zijn geheel zodat de bak niet weet wat hij moet doen? Maar dan is het gek dat hij in N en P wel op toeren komt.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik denk het niet. Ik had de printplaat (brein) onlangs ook defect en dat uitte zich in noodloop waarbij de laatst 'geslaagde' versnelling wordt vastgehouden. Dat alles zonder mededeling in het display. Dat gebeurde doorgaans als ik tijdens een rit even stopte en de bak in P zette om daarna de rit weer te vervolgen. Dan ging hij in noodloop waarbij + en - niet meer reageerden. Ook is dan bijvoorbeeld SBC hold niet te gebruiken. Maar dat is bij jou opgelost met de nieuwe printplaat. Was dat overigens wel een origineel onderdeel of een 'chineesje' van Ebay?jos bruggeman schreef:mr. Michel schreef:Is de EWM wel goed ? Het pook mechanisme dat de stand doorgeeft aan de bak nu het alleen optreed als je weg wilt rijden?
Garage noemt dat evt ook als mogelijke oorzaak.... Zou dat ook verklaren waarom hij eerst ff vast zat in de 3?
Het lijkt er wel op omdat het bij jou kennelijk alleen optreed vanuit stilstand. Als de bak dan niet de juiste informatie doorkrijgt kan ik mij voorstellen dat er niets gebeurt. Maar goed: mijn geld verdien ik achter een bureau, niet onder een autojos bruggeman schreef:Of verliest de pook de communicatie met de bak in zijn geheel zodat de bak niet weet wat hij moet doen? Maar dan is het gek dat hij in N en P wel op toeren komt.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
Iemand nog andere ideeën?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Eerst eens uitlezen met Xentry door iemand die weet waar hij naar kijkt, dealer of (autom.bak-)specialist
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
uiteraard is de auto als eerste uitgelezen door de specialist..... waarna de printplaat in de bak is vervangen maar helaas geen soelaas bracht. hier de storingen!
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
...maar als het signaal van een sensor niet plausibel is, betekent dat toch niet automatisch dat het onderdeel (in dit geval de hele printplaat) defect is?
Ik vind dat vervangen van een onderdeel omdat het wordt genoemd in een foutcode er soms zo zinloos uitzien. Vooral als daarmee het probleem niet verholpen is. Hoe is het met de bakstekker en eventuele stekkerverbindingen verderop?
Misschien vergelijkt de ECU dit signaal met info van andere sensoren en is het niet plausibel omdat die andere info afwijkt?
gr J
Ik vind dat vervangen van een onderdeel omdat het wordt genoemd in een foutcode er soms zo zinloos uitzien. Vooral als daarmee het probleem niet verholpen is. Hoe is het met de bakstekker en eventuele stekkerverbindingen verderop?
Misschien vergelijkt de ECU dit signaal met info van andere sensoren en is het niet plausibel omdat die andere info afwijkt?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Wat wordt er in het EWM aangegeven?
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
- Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)
Geen idee, ik heb inmiddels begrepen dat de bak zelf uitgebouwd is en wordt nagekeken. Dat het probleem wellicht in het 'brein' van de bak zit.
Het gaat mij boven de pet deze techniek is mij al te nieuwerwets met al die elektronica. Hoop maar dat het idd de bak is want dure reparatie zonder resultaat is voor niemand goed! Ik doe zelf meer met oudere autos. De Mercedes is de familiewagen en dagelijkse auto van de vrouw.
Hoop idd niet dat het toch de ww van de koeler (waardoor olie te warm wordt) of een stekkertje blijkt te zijn
Het gaat mij boven de pet deze techniek is mij al te nieuwerwets met al die elektronica. Hoop maar dat het idd de bak is want dure reparatie zonder resultaat is voor niemand goed! Ik doe zelf meer met oudere autos. De Mercedes is de familiewagen en dagelijkse auto van de vrouw.
Hoop idd niet dat het toch de ww van de koeler (waardoor olie te warm wordt) of een stekkertje blijkt te zijn
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik snap soms niet dat een glycol test niet standaard is bij deze bouwjaren.
Ik wil niet zeggen dat de klachten of wat dan ook hier mee te maken hebben maar voordat je een hoop geld in een bak pompt die verziekt is van glycol wil je dat toch als eerste uitsluiten voor die paar knaken van die test?
Ik wil niet zeggen dat de klachten of wat dan ook hier mee te maken hebben maar voordat je een hoop geld in een bak pompt die verziekt is van glycol wil je dat toch als eerste uitsluiten voor die paar knaken van die test?
greetings Evan