Inderdaad, maar het is wel een risico...plorie schreef:Dat wordt niet gezegd. Olie-lekkende blokken kun je ook bijvullen.wseles schreef:een wagen welke regelmatig met het oliepeil onder het vereiste minimum rond heeft gereden
Betrouwbaarheid M271 EVO CGI motoren
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Always follow the star...
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Ja, wat dat betreft is het gewoon een loterij bij MB... Hert ene blok heeft slechte nokkenastandwielen, het andere een slechte balansas, en weer een ander heeft slechte verstellers met alle gevolgen van dien..plorie schreef:Tuurlijk, maar dat is het bij 'goede' blokken ook.
Wat dat betreft is het gewoon niet gemakkelijk kiezen waar je voor moet gaan.
Always follow the star...
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Ja het is wel wat met die MB blokken soms, van de laatste 10/15 jaar.
Zo heeft mijn M272 mogelijk kans op versleten balansassen
Het is vooral een kwestie van goed onderhoud, kwaliteit van de olie heeft heel veel invloed op de nokkenastandwielen/ketting/balans as.
Dus absoluut elk jaar de olie/filter wisselen ook al heb je amper km's gemaakt.
Zo heeft mijn M272 mogelijk kans op versleten balansassen
Het is vooral een kwestie van goed onderhoud, kwaliteit van de olie heeft heel veel invloed op de nokkenastandwielen/ketting/balans as.
Dus absoluut elk jaar de olie/filter wisselen ook al heb je amper km's gemaakt.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Ah bah... das geen godkope reparatie....bofkont schreef:Ja het is wel wat met die MB blokken soms, van de laatste 10/15 jaar.
Zo heeft mijn M272 mogelijk kans op versleten balansassen
Het is vooral een kwestie van goed onderhoud, kwaliteit van de olie heeft heel veel invloed op de nokkenastandwielen/ketting/balans as.
Dus absoluut elk jaar de olie/filter wisselen ook al heb je amper km's gemaakt.
Ja, daarom ga ik ook alleen voor volledig onderhouden auto's. Maar op zich hebben de meeste auto's die ik vind online dat wel, dus dat scheelt alweer.
Always follow the star...
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
plorie schreef:Volldig onderhouden maakt bij inferieure materialen niet veel uit.
Neem gewoon de bulletproof M112/113
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Die zijn idd absoluut stukken beter!!plorie schreef:Volldig onderhouden maakt bij inferieure materialen niet veel uit.
Neem gewoon de bulletproof M112/113
Heb ze beide gehad ook nog eens
Maar het maakt zeer zeker wel uit, de zuurgraad van de olie heeft invloed op het materiaal.
Bij oude vervuilde olie die te lang zit is er dus overmatig slijtage waardoor de boel veel eerder sneuvelt.
Vooral op nokkenastandwielen/ketting/balans as.
Bmw heeft hetzelfde euvel met bepaalde series.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
die motoren gaan maar tot 2004 geloof ik, en dan heb je ook weer hoge KM standen... en wil minimaal een S203 mopf. En als dan de 320, maar ook niet gemakkelijk te vinden.
Kom ook wel auto's tegen met M271 motor die een nieuwe distributie hebben. Als je dat weet is het ook al een stuk veiliger.
Kom ook wel auto's tegen met M271 motor die een nieuwe distributie hebben. Als je dat weet is het ook al een stuk veiliger.
Always follow the star...
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat houdt je daarmee tegen? Liever weinig km's op een blok met gekende troubles, dan wat meer op een oerdegelijk blok? Heb er moeiteloos 4 ton mee gereden, geen gedoe met nokkenasverstellers, kettingen of ander geneuzel. Af en toe een rubbertje, slangetje of dichting en dan heb je het wel gehad.Siddartha schreef:en dan heb je ook weer hoge KM standen...
Ik snap best dat je iets moderners wilt, maar dat argument over kilometerstanden is iets uit de jaren 80... behalve als je een M271 hebt
Logboek S500.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Probleem is dat iedereen op de forums maar wat loopt te "neuzen" en de perfecte auto wilt crieeren die simpelweg niet bestaat.
Zo heeft ELK merk scheisse... de een zegt dit en de ander dat.
Kortom de 271 CGI evo is geen slecht blok, pakt veel soepeler op ipv de jankende kompressor.
Ketting en tandwielen slijten amper, nogmaals tikken/klapperen van de hydraulische tandwielen KAN voorkomen, maar dat is zelden.
Ik zou me er niet zo druk om maken...kijk liever bij een 203 naar het roest verhaal.
Zo heeft ELK merk scheisse... de een zegt dit en de ander dat.
Kortom de 271 CGI evo is geen slecht blok, pakt veel soepeler op ipv de jankende kompressor.
Ketting en tandwielen slijten amper, nogmaals tikken/klapperen van de hydraulische tandwielen KAN voorkomen, maar dat is zelden.
Ik zou me er niet zo druk om maken...kijk liever bij een 203 naar het roest verhaal.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat M271 EVO blok met turbo werd vzv ik weet vanaf 2009 in de W204 toegepast, niet in de W203 (die ovrgs vanaf 2004 niet erg meer roestte). Die had vanaf 2002 de M271 met kompressor. Daarvoor het M111 blok idem met kompressor. Heerlijk dat laatste blok.
Ovrgs wel eens gereden met zo'n gedownsisede turbo, maar wilde behoorlijk vooruit. Het verrastte me
Ovrgs wel eens gereden met zo'n gedownsisede turbo, maar wilde behoorlijk vooruit. Het verrastte me
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 10 sep 2018 21:45, 3 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Beste Plorie,
Hoge kmstanden zie ik ook niet als een probleem voor de motor, maar alles erom heen wel, vooral het interieur.
Veelal zwaar uitgeleefd met forse kmstanden, uiteraard zijn er uitzonderingen
De M272 is verder ook bijzonder robuust blok, het is echt niet zo dat ze standaard allemaal gare balansassen hebben.
Mijne zit zelfs buiten de gevarenzone als ik de motornummers mag geloven
Hoge kmstanden zie ik ook niet als een probleem voor de motor, maar alles erom heen wel, vooral het interieur.
Veelal zwaar uitgeleefd met forse kmstanden, uiteraard zijn er uitzonderingen
De M272 is verder ook bijzonder robuust blok, het is echt niet zo dat ze standaard allemaal gare balansassen hebben.
Mijne zit zelfs buiten de gevarenzone als ik de motornummers mag geloven
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Dat was eigenlijk het antwoord waar ik naar op zoek was, niet zo zeer dat het positief is, maar gewon hoe het is.W204Avantgarde schreef:Probleem is dat iedereen op de forums maar wat loopt te "neuzen" en de perfecte auto wilt crieeren die simpelweg niet bestaat.
Zo heeft ELK merk scheisse... de een zegt dit en de ander dat.
Kortom de 271 CGI evo is geen slecht blok, pakt veel soepeler op ipv de jankende kompressor.
Ketting en tandwielen slijten amper, nogmaals tikken/klapperen van de hydraulische tandwielen KAN voorkomen, maar dat is zelden.
Ik zou me er niet zo druk om maken...kijk liever bij een 203 naar het roest verhaal.
Jij kent de betreffende 204 uit Nederweert van bij Smeets?
Always follow the star...