Fijn dat het is opgelost en je op tijd was. Uit je eerdere posts met foto's leidde ik af dat je dacht dat er een Behr radiateur in zat. Als dat zo is (is dat zo?) zou dat betekenen dat glycol zweten niet alleen voorkomt bij Valeo... Vandaar mn vraag; Wat zat er voor merk in?ELO schreef:Update:
Bij ATR in Montfoort geweest voor een glycol test (prefentief), de auto schakelt overigens prima. Uit de test bleek dat er Glycol in mijn bakolie is aangetroffen. Ik was er kennelijk vroeg bij aangezien de automaatbak geen mankementen vertoont tijdens het rijden.
Op aanraden van ATR een losse transmissiekoeler laten plaatsen een volledige olie flush uit laten voeren.
W211 2002 Radiator Valeo of niet?
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Er zat bij mij in ieder geval geen Valeo in, dat is vrijwel zeker. Het uiterlijk van mijn radiator komt exact overeen met een Behr, alhoewel ik nergens het Behr/Hella logo heb kunnen vinden. Volgens ATR is het glycol probleem niet alleen aan valeo gebonden.
Is het trouwens wel normaal als de bak nog helemaal koud is dat je de eerste 10 minuten een merkbaar schok voelt bij het schakelen naar zn 2? Hoger schakelen voel je niks. Na eenmminuut of 10 verdwijnt dit.
Is het trouwens wel normaal als de bak nog helemaal koud is dat je de eerste 10 minuten een merkbaar schok voelt bij het schakelen naar zn 2? Hoger schakelen voel je niks. Na eenmminuut of 10 verdwijnt dit.
Ik heb precies hetzelfde naar 2 schokt als ik snel gas geef maar na warm worden verdwijnt het. Ik heb een w204 met 7g tronic plus. Als ik als een opa aan het rijden ben dan voel ik geen schok.ELO schreef:Er zat bij mij in ieder geval geen Valeo in, dat is vrijwel zeker. Het uiterlijk van mijn radiator komt exact overeen met een Behr, alhoewel ik nergens het Behr/Hella logo heb kunnen vinden. Volgens ATR is het glycol probleem niet alleen aan valeo gebonden.
Is het trouwens wel normaal als de bak nog helemaal koud is dat je de eerste 10 minuten een merkbaar schok voelt bij het schakelen naar zn 2? Hoger schakelen voel je niks. Na eenmminuut of 10 verdwijnt dit.
Dus jij hebt al een spoeling laten doen maar dat schokken is niet minder geworden? Wil namelijk ook laten spoelen.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
De bak resetten?
Zou de bak resetten dit "probleem" kunnen verhelpen?
Alleen in koude toestand voel je de bak schakelen van 1 naar 2, soms gaat dit gepaard met een soort korte duw die je dan voelt.
Na ongeveer 10 minuten rijden verdwijnt dit. Voor de rest schakelt de auto heerlijk.
Alleen in koude toestand voel je de bak schakelen van 1 naar 2, soms gaat dit gepaard met een soort korte duw die je dan voelt.
Na ongeveer 10 minuten rijden verdwijnt dit. Voor de rest schakelt de auto heerlijk.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
ELO schreef:Zou de bak resetten dit "probleem" kunnen verhelpen?
Alleen in koude toestand voel je de bak schakelen van 1 naar 2, soms gaat dit gepaard met een soort korte duw die je dan voelt.
Na ongeveer 10 minuten rijden verdwijnt dit. Voor de rest schakelt de auto heerlijk.
Koude 5-bakken willen soms de eerste 10 min wel eens wat lomper schakelen en toeren te lang vasthouden
voor ze opschakelen, niet allemaal, niet altijd maar ze zijn er bij.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Heb ze allemaal gereden bij Mercedes, maar ik vond de 7-traps heel zenuwachtig. Alsof je een handbak te snel op hebt geschakeld op lage snelheid. Ik vind de 5-traps heel fijn.
Dat resetten schijnt alle instellingen weer op 'nul' te zetten. Hij gaat dan opnieuw in leren.
Dat resetten schijnt alle instellingen weer op 'nul' te zetten. Hij gaat dan opnieuw in leren.
Begrijp ik het dan goed dat de bak opnieuw gaat inleren hoe/ wanneer hij moet schakelen, ook in koude toestand?
Zal dat helpen denk je?
Ik kan me herinneren dat ik op dit forum las dat je het resetten pas moet doen bij een goed warme motor, het liefst na een lange rit.. Bak resetten en dan het liefst binnendoor rijden zodat er veel geschakeld wordt.
Zal dat helpen denk je?
Ik kan me herinneren dat ik op dit forum las dat je het resetten pas moet doen bij een goed warme motor, het liefst na een lange rit.. Bak resetten en dan het liefst binnendoor rijden zodat er veel geschakeld wordt.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Na resetten stelt de aut zich in op de eerstkomende 40 schakelmomenten.
Als je motor en bakolie warm zijn, schakelt de bak idd anders dan als ze koud zijn.
Dus daar zit ws wat in
Als je motor en bakolie warm zijn, schakelt de bak idd anders dan als ze koud zijn.
Dus daar zit ws wat in
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings