Hallo mensen. Ik heb even jullie hulp nodig; Na jaren Saab (prima maar gedateerd) en Jaguar (nog leuker maar extreme storingsgevoelig) te hebben gereden, heb ik sinds deze week mijn eerste Benz. Das beste oder nichts...maar dan wel weer een youngtimer. Een W211 combi (S211?) E200 Avantgarde, bj 2003 en nu 188.000 dealeronderhouden kilometers ervaring. Knappe wagen. Wel wat log en sloom, de vierpitter moet duidelijk flink aan de bak en laat zich horen. Beetje jammer, maar een E320 of E500 was wellicht leuker geweest maar dat zat er budgettair even niet in.
Wat mij opvalt is dat de neus van de auto wat hoger staat dan de kont. Dat ziet er wat suf uit en dat zou met de niveauregeling volgens mij juist niet moeten gebeuren. Maar er zijn geen foutmeldingen en de auto zakt ook niet als je hem een nachtje laat staan. Staat de neus wellicht bij alle 200's door het lagere gewicht van de vierpitter wat hoger ?
W211 hoe heurt het ?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ze staan niet echt laag van voren standaard (elegance?) maar overdreven hangen van achter is ook niet de bedoeling. Wellicht is er een keer een andere set schokbrekers onder gekomen die niet op de juiste hoogte gezet zijn?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Foto?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Hoe het “hoort” weet ik niet, maar die van mij, ook een Elegance, staat op stalen veren zo op zn pootjes:
- Bijlagen
-
- 2B45F03F-11A2-44BF-B4C8-03F14351AC46.jpeg (146.95 KiB) 648 keer bekeken
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Dank voor de snelle reacties.
Ik zal me eens gaan verdiepen in het plaatsen van fotos op het forum.
Maar een beetje gerustgesteld ben ik al want het is dus kennelijk niet heel bijzonder dat de neus van de 200 wat hoog staat.
Hij ligt ook als een blok op de weg, ziet alleen wat eigenaardig uit.
Foto volgt.
Ik zal me eens gaan verdiepen in het plaatsen van fotos op het forum.
Maar een beetje gerustgesteld ben ik al want het is dus kennelijk niet heel bijzonder dat de neus van de 200 wat hoog staat.
Hij ligt ook als een blok op de weg, ziet alleen wat eigenaardig uit.
Foto volgt.
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ligt niet zozeer aan de motorisatie (daar worden de veren op aangepast), maar een Elegance staat wel relatief hoog. Alles is aan te passen, je kunt 'm ook plat op de grond krijgen
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
+1merak schreef:Bij mijn w211 lijkt dat ook zo, er zit meer ruimte tussen het wiel en de kast aan de voorkant dan aan de achterkant.
Maar opzich niks storends bij mij. Het is alleen wel duidelijk.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
René SLK230 schreef:Hoe het “hoort” weet ik niet, maar die van mij, ook een Elegance, staat op stalen veren zo op zn pootjes:
De Elegance en Classic staan standaard te hoog
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Das voor dat ultieme comfort waar Mercedes-Benz zo beroemd om is Kees
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dus als ik het goed samenvat: oliefant in avant-garde valt op dat E laag in zn veren hangt achter
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
René SLK230 schreef:Dus als ik het goed samenvat: oliefant in avant-garde valt op dat E laag in zn veren hangt achter
Om precies te zijn een S211, en die heeft luchtvering achter en die als de luchtbalgen aan hun eind beginnen te raken verliezen ze lucht.
Het maakt voor de rest ook niet uit, Elegance, Avantgarde of Classic, het enige visuele verschil is dat een Avantgarde over de hele lengte wat lager ligt, maar voor/achter verhouding blijft eender (dacht ik).
Je zou eens kunnen checken als je de auto start of je hem achter dan stelselmatig omhoog ziet kruipen.
Ga naast de auto staan of kijk in je achteruitkijkspiegel naar een fix punt door je achterruit, netje omhoog maakt het nog iets duidelijker.
Zo ja, dan zou ik die luchtbalgen eens nakijken.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nooit geweten, maar dat blijkt dus te kloppen. Te zien als je met bovenstaande zwart-wit foto naar beneden naar de rand van je scherm als lineaal scrolt.Eric schreef:Dat aan de voorkant te hoog staan lijkt vaak maar zo. De wielkast is bij het voorwiel ook hoger uitgesneden dan bij het achterwiel.
.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings