Mercedes-Benz S 400 400 HYBRID Pres is dat wat
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Om bij de olie te blijven: olie verslechtert niet door stilstaan. Bij 3000 km, niet voor korte ritjes zoals Han zegt, wordt die zeker niet slechter. Gewoonlijk moet die ook 20.000 km, ook met korte ritjes, onder garantie kunnen volhouden.plorie schreef:En ja: olie veroudert niet alleen door kilometers. Dus jaarlijks verversen ondanks de kilometers is zeker geen overbodige luxe.
Olie van een jaar oud in de fles gooi je toch ook niet weg wegens veroudering?
Nou ja, de verkoper wil snel z’n geld halen, logisch als je veel verkoopt. Hij haalt z’n waar waarschijnlijk liever uit de opkoop via de voor hem bekende handel en niet uit relatief dure inruilers. Denk ik.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het gaat over olie die al in een verbrandingsmotor belast is en water bevat. Niet over schone olie in een fles.
Logboek S500.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dat is zeker zo, maar dat zie je dan vooral bij korte stukjes. Als de olie elke keer warm wordt speelt dat toch minder?
Als chemicus weet ik dat reactie van olie met water niet echt snel gaat, echte degradatie vindt pas na beduidend meer dan twee jaar plaats, of bij veel water en erg hoge temperatuur, maar een moderne motor heeft daar ook niet zoveel last van.
Geen reden om daarom als verkoper te doen alsof Han geen geïnteresseerde koper is.
Wel logisch wanneer je een snelle omzet wil en daar is ook helemaal niets mis mee. De aankoop is voor hem sowieso een risico. Zonder keuring nog meer. “Waarom rijdt ie er zo weinig in?” “Waarom is ie niet gekeurd?” “Hebben die twee met elkaar te maken?”
Elke onenigheid heeft twee kanten...
Als chemicus weet ik dat reactie van olie met water niet echt snel gaat, echte degradatie vindt pas na beduidend meer dan twee jaar plaats, of bij veel water en erg hoge temperatuur, maar een moderne motor heeft daar ook niet zoveel last van.
Geen reden om daarom als verkoper te doen alsof Han geen geïnteresseerde koper is.
Wel logisch wanneer je een snelle omzet wil en daar is ook helemaal niets mis mee. De aankoop is voor hem sowieso een risico. Zonder keuring nog meer. “Waarom rijdt ie er zo weinig in?” “Waarom is ie niet gekeurd?” “Hebben die twee met elkaar te maken?”
Elke onenigheid heeft twee kanten...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
eens..
neemt niet weg dat die verkoper simpelweg lomp is in zijn argumentatie. Dat zou voor mij meer een reden zijn
om hem de rug toe te keren dan te kwebbelen over zijn beurt.. en daarmee eigenlijk voor Han alle hekken sluit.
In plaats van een onderhandeling in gaan om een mooie S aan hem te verkopen.
zit met verbazing deze verhalen te lezen van Han en Nicolaas..
neemt niet weg dat die verkoper simpelweg lomp is in zijn argumentatie. Dat zou voor mij meer een reden zijn
om hem de rug toe te keren dan te kwebbelen over zijn beurt.. en daarmee eigenlijk voor Han alle hekken sluit.
In plaats van een onderhandeling in gaan om een mooie S aan hem te verkopen.
zit met verbazing deze verhalen te lezen van Han en Nicolaas..
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
#MetooDesignparts schreef:...
zit met verbazing deze verhalen te lezen van Han en Nicolaas..
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Een beetje off-topic, maar de benzjes "meten" de kwaliteit van de olie.Borgmonster schreef:Als chemicus weet ik dat reactie van olie met water niet echt snel gaat, echte degradatie vindt pas na beduidend meer dan twee jaar plaats, of bij veel water en erg hoge temperatuur, maar een moderne motor heeft daar ook niet zoveel last van.
Ik heb geen idee hoe dat systeem werkt, maar wat er gemeten wordt werkt wel...
Kijk maar eens wat er met de service indicator gebeurt als je er een litertje bij gooit (als dat nodig is)
Dus, hoe werkt dat?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
dat heeft er niet veel mee te maken.. benzjes meten de kwaliteit van de olie niet.
Wat borgmonster zegt is dat wanneer je veel korte stukjes rijd.. waarbij de olie wel warm wordt maar niet op bedrijfstemperatuur.
dat de olie dan water aantrekt. ( hygroscopisch ) net als remvloeistof. hiermee kan sludge onstaan in de motor.
wanneer je de auto weinig gebruikt .. maar alleen voor lange stukken waarbij de motor wel op bedrijfstemperatuur komt.. het vocht wat
dan in de olie zit gewoon verdampt en er verder geen gevaar is voor sludge.
nu maar weer een whiskey ( ander topic )
Wat borgmonster zegt is dat wanneer je veel korte stukjes rijd.. waarbij de olie wel warm wordt maar niet op bedrijfstemperatuur.
dat de olie dan water aantrekt. ( hygroscopisch ) net als remvloeistof. hiermee kan sludge onstaan in de motor.
wanneer je de auto weinig gebruikt .. maar alleen voor lange stukken waarbij de motor wel op bedrijfstemperatuur komt.. het vocht wat
dan in de olie zit gewoon verdampt en er verder geen gevaar is voor sludge.
nu maar weer een whiskey ( ander topic )
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Die meten niet de kwaliteit, maar het niveau. Stijging = verse olie erbij = verlenging vd interval.Marco schreef:Dus, hoe werkt dat?
Logboek S500.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
GrappenmakerDesignparts schreef:de vorige eigenaar heeft hem waarschijnlijk zakelijk bereden.. en behoorlijk afgeschreven.
dus marge zat voor de dealer..
De vorige eigenaar was prive en van hogere leeftijd dan Han.
En kocht prive een S van 2016 terug dus goedkoop inruilen was er niet bij.
Om aan de eisen van MB te voldoen en een compleet onderhoudsboekje te houden móeten "wij" voor aflevering een onderhoudsbeurt uitvoeren als de assyst over de datum heen is.Olie van een jaar oud in de fles gooi je toch ook niet weg wegens veroudering?
Bij inruil en doorverkoop komen die inkoopkosten er sowieso bij, ook al was de vorige beurt maar 3000km geleden.
Nogmaals, jammer dat je er niet uitgekomen bent, aan de S lag het niet.
Maar dat je het niet tegen alle geld wilt doen is begrijpelijk, de S was ook iets duurder dan degene waar je oorspronkelijk naar keek
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Hallo Rainaldo,
Ik heb inmiddels een betere/andere uitleg gekregen van de verkoper. Niet dat alles overeenkomt met wat ie vertelde bij het bezoek aan de showroom. Maar het zij zo.
Hij merkte o.a. op dat het normaal is dat een inruilauto eerst door de werkplaats wordt gecontroleerd en dan pas aangeboden, maar door de drukte was dat nu niet mogelijk. Is aan de ene kant te begrijpen maar de auto was op 21-11-2018 overgeschreven en de proefrit was op 30-11-2018 ????
Dat de auto iets duurder is zou best kunnen maar dat wist ik van te voren en is zeker niet het probleem ook niet als een geschikte auto 5000.00 meer zou kosten.
De vorige eigenaar was volgens de verkoper iemand van 70 ik ben 72 dus dat ontloopt elkaar niet veel.
De 212 wordt alleen gebruikt voor langere stukken dat heb ik al eerder aangegeven. Vreemd is dat als een auto waar weinig mee is gereden bij een dealer nooit als negatief wordt aangeduid maar nu zou dat volgens sommige reacties bij mijn auto ineens een nadeel zijn.
Mijn laatste motorfiets was van 1993 ca 2 jaar terug verkocht, en had slechts 4000 km op de teller aan echte kilometers was perfect maar ja dat was dan wel geen Mercedes maar een Harley.
Het is fijn dat als je een auto koopt deze een echte beurt krijgt dat stel ik ook op prijs en daarom begrijp ik ook als daar rekening mee wordt gehouden bij inkoop van een auto. Het is wel zo dat in de all in prijzen die de dealer tegenwoordig moet vermelden dat dit inclusief rijklaar maken is, en indien er garantie bij wordt gegeven dat ook al in de verkoopprijs is berekend.
De verkoper merkte ook nog op dat de eigenaar van de S de auto voordat deze werd ingeleverd nog nieuwe banden had laten monteren en parkeerschade voor en achter op eigen rekening had laten maken. Om aan te geven dat de vorige eigenaar er serieus mee om ging.
Dat de taalinstelling op Duits stond, dat zou komen doordat de vorige eigenaar de telefoon en Comand adressen had verwijderd.
Zou best kunnen maar als ik dat bij mijn auto doe veranderd de taalinstelling niet.
Bij het bezoek aan de showroom en na de proefrit zegt de verkoper we gaan uw auto zelf verkopen daarom moeten we de beurt uitvoeren die u nog niet heeft laten doen, en de banden moeten we ook vervangen. Begrijpelijk dus niks mis mee.
Nu zegt hij ik heb met 12 genormeerde bedrijven /opkopers contact gehad en die bieden hetzelfde wat ik heb geboden. "dat is knap" Vreemd is wel dat de eerste andere officiële dealer die ik benader een duidelijk hogere prijs geeft.
Zo'n opkoper moet als hij een auto inkoopt ook zeker weten dat hij er goed aan kan verdienen. Ja mogelijk dat die de auto geen beurt geeft en er geen nieuwe banden op zet.
Zou hij de auto doorschuiven naar een handelaar is er sprake van verkoop zonder inruil en dan krijg je bij elke bedrijf een korting.
Maar goed het blijft voor beide jammer dat we er niet uit zijn gekomen. Voor mij omdat het een mooie auto met leuke opties was. Voor de verkoper omdat hij toch leuk aan mijn auto had kunnen verdienen, en er een nieuwe klant bij had gehad. Ik kijk naar de verkoopprijzen die er gemiddeld door een dealer worden gevraagd.
Met vr gr
Han
Ik heb inmiddels een betere/andere uitleg gekregen van de verkoper. Niet dat alles overeenkomt met wat ie vertelde bij het bezoek aan de showroom. Maar het zij zo.
Hij merkte o.a. op dat het normaal is dat een inruilauto eerst door de werkplaats wordt gecontroleerd en dan pas aangeboden, maar door de drukte was dat nu niet mogelijk. Is aan de ene kant te begrijpen maar de auto was op 21-11-2018 overgeschreven en de proefrit was op 30-11-2018 ????
Dat de auto iets duurder is zou best kunnen maar dat wist ik van te voren en is zeker niet het probleem ook niet als een geschikte auto 5000.00 meer zou kosten.
De vorige eigenaar was volgens de verkoper iemand van 70 ik ben 72 dus dat ontloopt elkaar niet veel.
De 212 wordt alleen gebruikt voor langere stukken dat heb ik al eerder aangegeven. Vreemd is dat als een auto waar weinig mee is gereden bij een dealer nooit als negatief wordt aangeduid maar nu zou dat volgens sommige reacties bij mijn auto ineens een nadeel zijn.
Mijn laatste motorfiets was van 1993 ca 2 jaar terug verkocht, en had slechts 4000 km op de teller aan echte kilometers was perfect maar ja dat was dan wel geen Mercedes maar een Harley.
Het is fijn dat als je een auto koopt deze een echte beurt krijgt dat stel ik ook op prijs en daarom begrijp ik ook als daar rekening mee wordt gehouden bij inkoop van een auto. Het is wel zo dat in de all in prijzen die de dealer tegenwoordig moet vermelden dat dit inclusief rijklaar maken is, en indien er garantie bij wordt gegeven dat ook al in de verkoopprijs is berekend.
De verkoper merkte ook nog op dat de eigenaar van de S de auto voordat deze werd ingeleverd nog nieuwe banden had laten monteren en parkeerschade voor en achter op eigen rekening had laten maken. Om aan te geven dat de vorige eigenaar er serieus mee om ging.
Dat de taalinstelling op Duits stond, dat zou komen doordat de vorige eigenaar de telefoon en Comand adressen had verwijderd.
Zou best kunnen maar als ik dat bij mijn auto doe veranderd de taalinstelling niet.
Bij het bezoek aan de showroom en na de proefrit zegt de verkoper we gaan uw auto zelf verkopen daarom moeten we de beurt uitvoeren die u nog niet heeft laten doen, en de banden moeten we ook vervangen. Begrijpelijk dus niks mis mee.
Nu zegt hij ik heb met 12 genormeerde bedrijven /opkopers contact gehad en die bieden hetzelfde wat ik heb geboden. "dat is knap" Vreemd is wel dat de eerste andere officiële dealer die ik benader een duidelijk hogere prijs geeft.
Zo'n opkoper moet als hij een auto inkoopt ook zeker weten dat hij er goed aan kan verdienen. Ja mogelijk dat die de auto geen beurt geeft en er geen nieuwe banden op zet.
Zou hij de auto doorschuiven naar een handelaar is er sprake van verkoop zonder inruil en dan krijg je bij elke bedrijf een korting.
Maar goed het blijft voor beide jammer dat we er niet uit zijn gekomen. Voor mij omdat het een mooie auto met leuke opties was. Voor de verkoper omdat hij toch leuk aan mijn auto had kunnen verdienen, en er een nieuwe klant bij had gehad. Ik kijk naar de verkoopprijzen die er gemiddeld door een dealer worden gevraagd.
Met vr gr
Han
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002