Subframe W212
- tonnetje
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
- Specialisatie: trucker
- Locatie: drenthe
Hier wat fotos van mijn subframe
- Bijlagen
-
- 20181027_120603.jpg (173.78 KiB) 1396 keer bekeken
-
- 20181027_120547.jpg (154.48 KiB) 1396 keer bekeken
-
- 20181027_120654.jpg (159.2 KiB) 1396 keer bekeken
-
- 20181027_120603.jpg (173.78 KiB) 1396 keer bekeken
-
- 20181027_120726.jpg (143.17 KiB) 1396 keer bekeken
- tonnetje
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
- Specialisatie: trucker
- Locatie: drenthe
Niet echt verrot maar wel vliegroest en de lasnaden van bodemplaat zijn ook niet echt fijn geseald door fabriek van kofferbodem
- Bijlagen
-
- 20181027_120629.jpg (138.74 KiB) 1394 keer bekeken
-
- 20181027_120615.jpg (155.24 KiB) 1394 keer bekeken
-
- 20181027_120527.jpg (150.04 KiB) 1394 keer bekeken
-
- 20181027_120500.jpg (150.7 KiB) 1394 keer bekeken
Grappig om te lezen maar mijn s212 uit 2010 gaat overmorgen ook naar de dealer, afgekeurd op subframe en remleidingen.
Het subframe is coulance, remleidingen volgens mij niet. Kreeg een beetje het idee dat mijn geval van het subframe niet vaak voorkomt maar nu ik het hier lees, blijkbaar dus vaker.
Weten jullie of dan alleen het subframe wordt vervangen en al het oude rubber overgezet wordt of komt dat nieuwe subframe ook met nieuwe rubber bussen?
Het subframe is coulance, remleidingen volgens mij niet. Kreeg een beetje het idee dat mijn geval van het subframe niet vaak voorkomt maar nu ik het hier lees, blijkbaar dus vaker.
Weten jullie of dan alleen het subframe wordt vervangen en al het oude rubber overgezet wordt of komt dat nieuwe subframe ook met nieuwe rubber bussen?
Mijn subframe werd hersteld/vervangen en dat heeft mij geen €urocent gekost.Cokat schreef: Weten jullie of dan alleen het subframe wordt vervangen en al het oude rubber overgezet wordt of komt dat nieuwe subframe ook met nieuwe rubber bussen?
Er werden ook geen vragen bij gesteld over hoe en wat zou gebeuren.
Feit is dat bij aanbieden bij de technische kontrole alles perfect in orde was.
Een Mercedes garage zal zijn imago niet om zeep helpen door een on/slecht afgewerkt product te leveren!
Remleidingen die niet volgens de norm waren kwamen echter niet aan bod, het enige wat men mij gezegd heeft bij afhaling in de Mercedes garage is dat mijn achterste remblokken (zo goed als) versleten waren.
Ik heb die kort nadien, samen met de remschijven, zelf vervangen.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4079
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Je krijgt hem kompleet incl rubbers.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Hier ook weer een 2010 W212. Geen spatje roest onder de hele auto te vinden behalve op de draagarmen achter
onlangs is de subframe van mijn S212 vervangen. Echter +/- 3 weken later zakt mijn auto links achter. Zodra ik de auto uitzet is hij maximaal binnen 1 minuut leeg. Tijdens het lopen van de auto pompt de compressor elk halve minuut bij omdat hij zakt.
Luchtbalg links is maximaal 1.5jaar oud en de laatste maanden is de auto nauwelijks gebruikt vanwege thuiswerken door covid 19.
Kan het zijn dat de luchtbalg niet goed monteerd is bij de dealer en dat hij daardoor kapot is gegaan? We hebben gekeken met zeepsop echter niet iets kunnen vinden. De slang / ventiel die bij de luchtbalg binnenkomt los gemaakt de slang iets verder binnen geschoven vast gemaakt maar blijkt niet te helpen. Het lijkt ernaar op dat het echt van de luchtbalg komt.
Luchtbalg links is maximaal 1.5jaar oud en de laatste maanden is de auto nauwelijks gebruikt vanwege thuiswerken door covid 19.
Kan het zijn dat de luchtbalg niet goed monteerd is bij de dealer en dat hij daardoor kapot is gegaan? We hebben gekeken met zeepsop echter niet iets kunnen vinden. De slang / ventiel die bij de luchtbalg binnenkomt los gemaakt de slang iets verder binnen geschoven vast gemaakt maar blijkt niet te helpen. Het lijkt ernaar op dat het echt van de luchtbalg komt.
Moest ik U zijn ging ik zo snel mogelijk terug naar de dealer waar het werk is uitgevoerd, daar kan men U helpen, eventueel onder herstelgarantie...
Hier op het forum kan men jammer genoeg Uw wagen niet herstellen, al zitten hier wel héél capabele mensen...
Grtz
NB; Met S212 bedoelt U waarschijnlijk W212...
Hier op het forum kan men jammer genoeg Uw wagen niet herstellen, al zitten hier wel héél capabele mensen...
Grtz
NB; Met S212 bedoelt U waarschijnlijk W212...
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Kun je aantonen dat je luchtbalg links achter 1,5 jaar geleden vervangen is? Is dit ook bij de dealer gebeurd? Ik zou in ieder geval teruggaan met je bevindingen en hopen dat de dealer met een oplossing komt
Doorrijden met de auto zo resulteert in ook nog een nieuwe compressor want die is nu al overuren aan het draaien
Doorrijden met de auto zo resulteert in ook nog een nieuwe compressor want die is nu al overuren aan het draaien
greetings Evan
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De balg kan zeker verkeerd gemonteerd zijn. Maar het kan ook zeker zo zijn dat er iets anders aan de hand is.
Ik heb wekelijks mensen in de werkplaats die iets hebben na het laatste bezoek. “Mijn auto heeft een maand geleden APK gehad en nu loopt mijn band leeg”, “Net onderhoud gehad en nu is mijn lamp stuk”, Enz. Natuurlijk maken wij ook echte fouten! Gelukkig zijn al mijn collega’s mens
Maar het is inderdaad zaak om snel een afspraak te maken en even samen met het bedrijf het te beoordelen. Langer doorrijden geeft onnodige schade.
Ik heb wekelijks mensen in de werkplaats die iets hebben na het laatste bezoek. “Mijn auto heeft een maand geleden APK gehad en nu loopt mijn band leeg”, “Net onderhoud gehad en nu is mijn lamp stuk”, Enz. Natuurlijk maken wij ook echte fouten! Gelukkig zijn al mijn collega’s mens
Maar het is inderdaad zaak om snel een afspraak te maken en even samen met het bedrijf het te beoordelen. Langer doorrijden geeft onnodige schade.
Luchtbalg is niet door de dealer vervangen. Ik heb de factuur van de aangeschafte balg van airsus. Sinds het probleem heb ik niet echt met de auto gereden. Gisteren heb ik de auto naar Mercedes specialist gebracht voor te laten kijken of de balg het probleem is. Dealer heb ik op de hoogte gebracht en ook doorgegeven dat we eerst gaan kijken wat het is. Mercedes specialist is ook bekend bij de dealer. Indien er verkeerde montage of dergelijks geconstateerd wordt neem ik gelijk contact met ze op.