Ik zal me eerst voorstellen
Heet Mustafa en heb sinds eind april een w211 e320 cdi. ( had hiervoor een s211 e320 cdi).
Ik heb sinds kort een probleem en dat is als ik rond 100 km per uur ga en geef vol gas lijkt wel of de auto zich verzuipt en gaat in de noodloop. Het rare is de motor managment lamp brand niet. Auto uit zetten en weer aan en hij rijdt weer normaal ! Ben langs de dealer geweest in Berlijn die kon met uitlezen niks vinden maar uit me verhaal wat ik ze vertelden , zeiden ze luchtmassameter. Dus ik heb de lucht massa meter met de map sensor vervangen. En nu doet het probleem zich nog steeds voor . Koude moter geen probleem zodra die warm is en rond 500km heb gereden doet de probleem zich steeds voor. Wat kan de probleem zijn ?
De auto is gechipt en de egr klep is uitgeschakeld.
En ben nu onderweg naar Turkije met de auto en is echt ~censuur~ om zo te rijden. Ben elke keer bang om een auto in te halen omdat ik bang ben dat ie in noodloop schiet..
Wie kan me helpen!??
W211 320cdi noodloop geen managment lamp
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07 mar 2018 13:05
heb dit ook gehad met mijn w220 met 320cdi motor. Het gebeurde steeds vaker en ook na kleinere afstanden. Dit ging zo een half jaartje door tot ik naar de garage reed en opeens een grote witte rookwolk achter mij had. Turbo stuk
Dure grap. Weet niet of het goedkoper is als je er op tijd bij bent.
Dure grap. Weet niet of het goedkoper is als je er op tijd bij bent.
Ik had precies hetzelfde met mijn W211 E220 cdi van 2002. Bij langere afstanden (minimaal boven de 200/300 km) kreeg ik bij volgas de noodloop, ook zonder motorstoringslampje. Ik ging naar de dealer in Ankara en zij hadden mijn Egr-klep vervangen (kwam uit na het uitlezen met Star). Niet opgelost daarmee helaas. In Nederland had ik er bijna geen last van omdat ik toch geen volgas kon geven. Tijdelijke oplossing: auto uitzetten, sleutel eruit en weer starten.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Heb vorige week naar me turbo laten kijken , en er zat minimaal speling in en dat was normaal volgens me garage.petervanrossum schreef:heb dit ook gehad met mijn w220 met 320cdi motor. Het gebeurde steeds vaker en ook na kleinere afstanden. Dit ging zo een half jaartje door tot ik naar de garage reed en opeens een grote witte rookwolk achter mij had. Turbo stuk
Dure grap. Weet niet of het goedkoper is als je er op tijd bij bent.
Kan het ook door een slecht luchtfilter komen ?
Hoi, lijkt me balen om zo met de auto te moeten rijden en dan ook nog in het buitenland.
Jaren terug iets soortgelijks meegemaakt dat bij warme/hete motor en vol gas, de motor slecht liep en zelfs inhield; was geen diesel maar benzine.
Bleek door meer speling op de motorophangrubbers, bij goed gas geven het blok iets bewoog waardoor 1 van de slangen, die poreus was geworden, lichtelijk werd opengerekt en dus valse lucht aanzoog. Was k... om te vinden en bleek na alle andere vervangen (dure) onderdelen, wel de echte boosdoener. Wellicht heb je hier wat aan maar is een wilde gok. Iig heel veel succes!
Jaren terug iets soortgelijks meegemaakt dat bij warme/hete motor en vol gas, de motor slecht liep en zelfs inhield; was geen diesel maar benzine.
Bleek door meer speling op de motorophangrubbers, bij goed gas geven het blok iets bewoog waardoor 1 van de slangen, die poreus was geworden, lichtelijk werd opengerekt en dus valse lucht aanzoog. Was k... om te vinden en bleek na alle andere vervangen (dure) onderdelen, wel de echte boosdoener. Wellicht heb je hier wat aan maar is een wilde gok. Iig heel veel succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Toen ik hem kocht waren de motorsteunen erg versleten inderdaad , heb ze laten vervangen bij de mercedeadealer met andere onderhoudt zoals remschijven remblokken nieuwe koelvloeistof nieuwe rem olie en dergelijke..c1k320 schreef:Hoi, lijkt me balen om zo met de auto te moeten rijden en dan ook nog in het buitenland.
Jaren terug iets soortgelijks meegemaakt dat bij warme/hete motor en vol gas, de motor slecht liep en zelfs inhield; was geen diesel maar benzine.
Bleek door meer speling op de motorophangrubbers, bij goed gas geven het blok iets bewoog waardoor 1 van de slangen, die poreus was geworden, lichtelijk werd opengerekt en dus valse lucht aanzoog. Was k... om te vinden en bleek na alle andere vervangen (dure) onderdelen, wel de echte boosdoener. Wellicht heb je hier wat aan maar is een wilde gok. Iig heel veel succes!
Het nadeel is ik rij op dit moment in Oostenrijk, en is nog een stuk rijden naar Turkije.. dan kan ik hem pas weg brengen naar de Mercedes service. En voor als je denkt waarom daar pas? Ik spreek het taal dus ook makkelijker met communiceren haha
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Ik heb het bij ecu tunning hoofddorp laten doen en eigenlijk 2 weken nadat ik de auto heb gekocht en alles vervangen had. Waardoor denk jij dat het door chippen komt ? Het rare vind ik dat ik geen moterstoring lampje krijg want dan weet ik welke richting ik moet zoekensplunder schreef:Het probleem zit mogelijk in het chippen?
Waar en wanneer is dat gedaan?
- EdjeB
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27 jul 2008 13:06
- Mercedes-Benz: W205 (ex X218-W246-W212-W204 W210 W211 W168)
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Dag Mustafa, ik zou de luchtfilter controle of deze niet geheel vervuild is.
Het kan zo maar zijn dat door het chippen en bij het vol gas geven de auto te kort aan lucht heeft, en dan in nooddoop gaat.
Daarom ook de eerste melding je heb gekregen na onderzoek, om een nieuwe lucht massa meter te plaatsen.
Uit ervaring weet ik dat na het plaatsen van een nieuwe K&N sport luchtfilter ( ook bij een gechipte w211 320 cdi ) het problemen van in een nooddoop weg was.
Grt Ed.
Het kan zo maar zijn dat door het chippen en bij het vol gas geven de auto te kort aan lucht heeft, en dan in nooddoop gaat.
Daarom ook de eerste melding je heb gekregen na onderzoek, om een nieuwe lucht massa meter te plaatsen.
Uit ervaring weet ik dat na het plaatsen van een nieuwe K&N sport luchtfilter ( ook bij een gechipte w211 320 cdi ) het problemen van in een nooddoop weg was.
Grt Ed.
Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
(heb je niks aan dat antwoord, ik weet het) Rij je door Servie heen? en dan Bulgarije? Zoja misschien dat ik je helpen kan dan.
Het is ech heel vervelend om zo te rijden, gevaarlijk ook nog. Pas goed op/ wees voorzichtig onderweg.
(heb je niks aan dat antwoord, ik weet het) Rij je door Servie heen? en dan Bulgarije? Zoja misschien dat ik je helpen kan dan.
Het is ech heel vervelend om zo te rijden, gevaarlijk ook nog. Pas goed op/ wees voorzichtig onderweg.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Beste edje,EdjeB schreef:Dag Mustafa, ik zou de luchtfilter controle of deze niet geheel vervuild is.
Het kan zo maar zijn dat door het chippen en bij het vol gas geven de auto te kort aan lucht heeft, en dan in nooddoop gaat.
Daarom ook de eerste melding je heb gekregen na onderzoek, om een nieuwe lucht massa meter te plaatsen.
Uit ervaring weet ik dat na het plaatsen van een nieuwe K&N sport luchtfilter ( ook bij een gechipte w211 320 cdi ) het problemen van in een nooddoop weg was.
Grt Ed.
Ik heb wel is gehoord over de k&n filter maar heb ook verhalen gelezen dat je lucht massa meter erdoor stuk kan gaan door de olie ? Heb jij dit ook gehad ? Zo niet ga ik het wel proberen hopelijk helpt dat ! Maar haal de filter dan wel in Nederland .
Bedankt voor je reactie
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Uit de meeste verhalen hier op forum heb ik juist gelezen dat de 6 op lijn betrouwbaarder zijn dan de v6? Want ik heb juist daarom een 6 op lijn gehaald. En zoals ik in me verhaal verteld had , hiervoor had ik een s211 uit 2004 ook gechipt en met die auto nooit problemen gehad. Heb 3 jaar daarin gereden en alleen maar banden en remmen vervangen ( weggedaan op 350k op teller gekocht op 180k).. ik denk ook dat je geluk moet hebben met een auto.zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
(heb je niks aan dat antwoord, ik weet het) Rij je door Servie heen? en dan Bulgarije? Zoja misschien dat ik je helpen kan dan.
Het is ech heel vervelend om zo te rijden, gevaarlijk ook nog. Pas goed op/ wees voorzichtig onderweg.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Cornelis zegt wel rare dingen, maar ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.....
#doeslief
Heeft een 6 in lijn een soortgelijk roetfilter als een V6?
Ik heb exact hetzelfde gehad (320cdi V6).
Bij mij was de drukverschilsensor van het roetfilter kapot, ook geen foutmelding maar wel noodloop.
Bij uitlezen gaf hij daarentegen wel een storing aan.
Ik heb exact hetzelfde gehad (320cdi V6).
Bij mij was de drukverschilsensor van het roetfilter kapot, ook geen foutmelding maar wel noodloop.
Bij uitlezen gaf hij daarentegen wel een storing aan.