Hoi allemaal,
Het is weer even geleden dat ik hulp zoek maar ben op zoek naar een goede specialist die een MB100 motor (OM610) kan nakijken. Hij loopt op 3 pitten en dat rijdt niet zo best
Verstuivers en alle andere normale dingen al vervangen maar volgens mijn normale garage moet er een nieuwe motor in a E3000. Dat vind ik te gortig en wil hem dus eerst grondig na laten kijken. heeft iemand een goed adres? liefst een oude rot in het vak die diesel of stookolie door zn aderen heeft stromen. Een adres voor een betrouwbare 2e hands motor is ook welkom, ik zie er een stuk of 2-3 op internet staan en ze lopen nogal in prijs uiteen van E1000 tot E3000, beetje lastig inschatten waar ik op moet letten
Dank en gegroet!
Matthijs
Dieselspecialist gezocht voor MB100
- SterMatthijs
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 nov 2012 22:30
- Mercedes-Benz: R170 200, MB100 camper (Chinook), R129, V50 (Volvo), Fiat Ducato camper (2.8JtD)
- Specialisatie: Uitpluizen en camper techniek
- Locatie: omg Utrecht
- Vuile handen maken licht werk -
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
http://www.erasutrecht.nl/
En dan hoeft het niet over revisie te gaan. Maar volgens mij heb je niet meer dan een lekkende verstuiver (een 'zeikert')
En daar kunnen ze daar prima mee overweg. Verstuiverrevisie, alle vier en ik denk dat je dan weer jaren door kunt. Ik denk ook trouwens dat je een OM616 er in hebt liggen, maar dat terzijde.
En dan hoeft het niet over revisie te gaan. Maar volgens mij heb je niet meer dan een lekkende verstuiver (een 'zeikert')
En daar kunnen ze daar prima mee overweg. Verstuiverrevisie, alle vier en ik denk dat je dan weer jaren door kunt. Ik denk ook trouwens dat je een OM616 er in hebt liggen, maar dat terzijde.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- SterMatthijs
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 nov 2012 22:30
- Mercedes-Benz: R170 200, MB100 camper (Chinook), R129, V50 (Volvo), Fiat Ducato camper (2.8JtD)
- Specialisatie: Uitpluizen en camper techniek
- Locatie: omg Utrecht
Dankjewel! Dit is voor mij in de buurt dus erg fijn.
Ik dacht dat MB100's alleen OM610 als motor hadden en dat OM616 voor de 207D of 307D geschikt was (googelend en lezend), heb ik het mis?
de verstuivers zijn al vervangen dus ben bang dat het toch wat anders is, maar wat.. dat weet ik nog niet.
tx iig voor je reactie
Ik dacht dat MB100's alleen OM610 als motor hadden en dat OM616 voor de 207D of 307D geschikt was (googelend en lezend), heb ik het mis?
de verstuivers zijn al vervangen dus ben bang dat het toch wat anders is, maar wat.. dat weet ik nog niet.
tx iig voor je reactie
- Vuile handen maken licht werk -
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Hoe ben je tot het 'op drie poten' lopende gekomen? Want onregelmatig lopen kan door de regulateur komen. Of een persklep die niet meer afsluit, wat een brandstofpomp revisie betekent. Als second opinion kun je bij De Sutter Motoren navragen. Beide bedrijven weten erg goed waar ze het over hebben. Maar: heb je in jouw buurt een garage waar de 'baas' de 50 al gepasseerd is, dan heb je grote kans dat die je ook vooruit kan helpen.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- SterMatthijs
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 nov 2012 22:30
- Mercedes-Benz: R170 200, MB100 camper (Chinook), R129, V50 (Volvo), Fiat Ducato camper (2.8JtD)
- Specialisatie: Uitpluizen en camper techniek
- Locatie: omg Utrecht
Tx Foetske, ik ga beiden bellen. Een kennis heeft de camper (want dat is het) meegenomen en rood lampje (temp) genegeerd en vond dat niet haar schuld. Dat is nu dus geen kennis meer. Pakkingen zijn nog goed, verstuivers zouden dus ook nog OK moeten zijn, maar wat het wel is.. wellicht wat jij zegt, ik hou het in gedachten.
Idd is mijn ervaring ook dat de chef wat ouder moet zijn om er wat mee te kunnen, die vinden dat nog wel een leuke uitdaging.
Ik laat weten hoe het afloopt. Grts!
Idd is mijn ervaring ook dat de chef wat ouder moet zijn om er wat mee te kunnen, die vinden dat nog wel een leuke uitdaging.
Ik laat weten hoe het afloopt. Grts!
- Vuile handen maken licht werk -
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Als ik tijd had, zou ik het erg graag voor je uitzoeken, die olieketels vind ik ook nog altijd heerlijk. Mocht je vastlopen, laat het weten. Desnoods hangen we er een 2,1 CDI voor. Maar mechanisch zijn die ouwe blokken echt goed. Maar ja, ooit houd het misschien op.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
- Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
of anders keizer motoren revisie doetinchem
zij hebben heel veel verstand van de oude mercedes motoren
zij kunnen ook de pomp na kijken daar hebben ze een originele afstel bank staan van vroeger
https://www.keizermotorenrevisie.nl/
zij hebben heel veel verstand van de oude mercedes motoren
zij kunnen ook de pomp na kijken daar hebben ze een originele afstel bank staan van vroeger
https://www.keizermotorenrevisie.nl/
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 09 mar 2015 14:26
- Mercedes-Benz: C220cdi
- Specialisatie: Op vakantie gaan
- Locatie: België
Beste
Eerst kleppen regelen . ( hoe lang is dat al geleden ???) . Als hij dan nog op 3 cilinders draait meet dan de compressie even , weet je tenminste al in welke cilinder het probleem zit .
Eerst kleppen regelen . ( hoe lang is dat al geleden ???) . Als hij dan nog op 3 cilinders draait meet dan de compressie even , weet je tenminste al in welke cilinder het probleem zit .
- SterMatthijs
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 nov 2012 22:30
- Mercedes-Benz: R170 200, MB100 camper (Chinook), R129, V50 (Volvo), Fiat Ducato camper (2.8JtD)
- Specialisatie: Uitpluizen en camper techniek
- Locatie: omg Utrecht
Hoi allen, dit zijn al meer tips dan ik had durven hopen dus gaat vast goed komen.
De camper staat in Oirschot, bij Eindhoven dus Foetske (Netersel , mocht het uiteindelijk niet lukken dan hou ik je aanbod in gedachten. Ik vind het zelf ook leuk om vuile handen te krijgen, dan stroop ik mn mouwen op. Na vakantie v/a volgende week wil ik ermee beginnen dus ga komende dagen eens rondbellen.
Verder:
- weet iemand nog of het idd een OM610 of OM616 is?
- is het mogelijk om er een andere motor met meer vermogen in te zetten? dit vw. laag vermogen.. ik begrijp alleen link en rechts dat dit niet mogelijk is zonder uitbouw van het front. Iemand hier ervaring mee?
Dank!!
De camper staat in Oirschot, bij Eindhoven dus Foetske (Netersel , mocht het uiteindelijk niet lukken dan hou ik je aanbod in gedachten. Ik vind het zelf ook leuk om vuile handen te krijgen, dan stroop ik mn mouwen op. Na vakantie v/a volgende week wil ik ermee beginnen dus ga komende dagen eens rondbellen.
Verder:
- weet iemand nog of het idd een OM610 of OM616 is?
- is het mogelijk om er een andere motor met meer vermogen in te zetten? dit vw. laag vermogen.. ik begrijp alleen link en rechts dat dit niet mogelijk is zonder uitbouw van het front. Iemand hier ervaring mee?
Dank!!
- Vuile handen maken licht werk -
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ik wil komende zaterdag wel komen luisteren. Sleutelen gaat niet, niet de tijd, maar ff luisteren kan wel.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- SterMatthijs
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 nov 2012 22:30
- Mercedes-Benz: R170 200, MB100 camper (Chinook), R129, V50 (Volvo), Fiat Ducato camper (2.8JtD)
- Specialisatie: Uitpluizen en camper techniek
- Locatie: omg Utrecht
Dank
Nog even meer gedetailleerde probleem beschrijving zoals beloofd, ook voor anderen met dit euvel:
De 2e cylinder, daar is iets niet goed mee. Dat kwam uit de compressie-meting naar voren. En de normale garage durft niet eraan te beginnen vanwege de kostbare uren. De motor zit zo ingebouwd dat je de halve neus uit elkaar moet nemen om erbij te kunnen.
Ik ga nu eerst advies van de specialisten vragen en koppel nog terug
Nog even meer gedetailleerde probleem beschrijving zoals beloofd, ook voor anderen met dit euvel:
De 2e cylinder, daar is iets niet goed mee. Dat kwam uit de compressie-meting naar voren. En de normale garage durft niet eraan te beginnen vanwege de kostbare uren. De motor zit zo ingebouwd dat je de halve neus uit elkaar moet nemen om erbij te kunnen.
Ik ga nu eerst advies van de specialisten vragen en koppel nog terug
- Vuile handen maken licht werk -