Valt me nog mee dat hier nog niemand begonnen is over de hele dag stationair draaiende
ster-taxi,s en de milieu-effecten hiervan...
EGR softwarematig verwijderen?
Och, 1 vliegtuig dat opstijgt van Schiphol stoot genoeg uit (van de belastingvrije kerosine, dus echt 0,00 euro belasting op elke liter kerosine) om die taxi's te vergeten.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
EGR weg heb ik ook altijd gedaan bij de vag's die ik had.
Die teruggevoerde roet vervuild . Wellicht als de auto van de fabriek komt is hij schoon. Maar de auto word steeds vuiler door het aankoeken van de roet.
Zelfde als met een dpf... bij sommige auto's is het verbruik zelfs 10% beter zonder dpf... dan vraag ik me af wat is er nu slechter voor het milieu?
Die teruggevoerde roet vervuild . Wellicht als de auto van de fabriek komt is hij schoon. Maar de auto word steeds vuiler door het aankoeken van de roet.
Zelfde als met een dpf... bij sommige auto's is het verbruik zelfs 10% beter zonder dpf... dan vraag ik me af wat is er nu slechter voor het milieu?
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
ach waar hebben we het over (in het Duits).
https://www.epochtimes.de/politik/deuts ... 66359.html
en daar varen er maar 90000 van wereldwijd.
https://www.welt.de/dieweltbewegen/sond ... -Kurs.html
https://www.epochtimes.de/politik/deuts ... 66359.html
en daar varen er maar 90000 van wereldwijd.
https://www.welt.de/dieweltbewegen/sond ... -Kurs.html
Laatst gewijzigd door pollythepolster op 18 sep 2018 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Ik ben o.a. vanwege deze ellende van dieselrijden afgestapt. Gewoon weer benzine én elektrisch. Met elektrisch heb je helemaal geen gezeur met kleppen, filters, olie, enz.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Vanwege werkelijke ervaringen of indianen verhalen? Ik kan de laatste keer niet herinneren dat ik een EGR klep heb vervangen bij een Taxi.....
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
De EGR klep staat ook alleen maar open op lagere toerentallen. Op hogere toerentallen wordt deze -in de meeste gevallen- dichtgezet. Een roetmeting bij de APK gebeurt met hoog toerental, dus dan is het lastig opmerken of de EGR het wel of niet doet.
Als je hem afdopt, dan heb je wel continu een motorstoringslampje branden omdat het motormanagement dan 'geen airflow' opmerkt vanuit de EGR. Maar het is wel de gemakkeljkste manier om deze uit te schakelen, zonder dat je de software moet aanpassen. Daarnaast is het gemakkelijk ongedaan te maken.
Als je hem afdopt, dan heb je wel continu een motorstoringslampje branden omdat het motormanagement dan 'geen airflow' opmerkt vanuit de EGR. Maar het is wel de gemakkeljkste manier om deze uit te schakelen, zonder dat je de software moet aanpassen. Daarnaast is het gemakkelijk ongedaan te maken.
Always follow the star...
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Kan aan mij liggen (of mijn APK station) maar ik heb toch al jaaaaaren geen roetproef meer gehad bij de APK. Ik weet dat vruuger je de diesels een seconde of 10 vol gas moest laten draaien en daar een meting uit kwam, volgens mij een keer of 3. Maar dat doen ze gelukkig niet meer voor zover ik weet.
Daarnaast even een nuance: als de politie je aanhoudt, ben je gearresteerd en moet je in 9 van de 10 gevallen mee naar het bureau. Een verkeerscontrole is een staandehouding.
En vwb die sjoemelsoftware: was dat niet iets met gps, dat als de auto draaide op een testbank dat de gps zag dat de auto stil stond en daardoor automatisch minder vermogen leverde, omdat de auto zodoende ‘wist’ dat ie op een testbank stond?
Dat kerosineverhaal vond ik wel grappig, zeker als je even googled en dit ziet: Kerosine verbruik; Tijdens het taxiën verbruikt een Boeing 747-300 69 liter kerosine per minuut, tijdens het opstijgen 12 liter per seconde. Tijdens de vlucht op een gemiddelde hoogte van 10 kilometer is het verbruik zo'n 13.750 liter per uur. Omgerekend; als 500 man de auto naar Amerika zouden pakken (als er een snelweg over de atlantische oceaan zou lopen) dan loopt dat ook in de papieren. Het is allemaal relatief maar het eerste het beste moment dat mijn egr moeilijk gaat doen gaat ie er uit
Daarnaast even een nuance: als de politie je aanhoudt, ben je gearresteerd en moet je in 9 van de 10 gevallen mee naar het bureau. Een verkeerscontrole is een staandehouding.
En vwb die sjoemelsoftware: was dat niet iets met gps, dat als de auto draaide op een testbank dat de gps zag dat de auto stil stond en daardoor automatisch minder vermogen leverde, omdat de auto zodoende ‘wist’ dat ie op een testbank stond?
Dat kerosineverhaal vond ik wel grappig, zeker als je even googled en dit ziet: Kerosine verbruik; Tijdens het taxiën verbruikt een Boeing 747-300 69 liter kerosine per minuut, tijdens het opstijgen 12 liter per seconde. Tijdens de vlucht op een gemiddelde hoogte van 10 kilometer is het verbruik zo'n 13.750 liter per uur. Omgerekend; als 500 man de auto naar Amerika zouden pakken (als er een snelweg over de atlantische oceaan zou lopen) dan loopt dat ook in de papieren. Het is allemaal relatief maar het eerste het beste moment dat mijn egr moeilijk gaat doen gaat ie er uit