Beste Rene SLK230,
Het is niet gezegd dat elke 280/350 dit probleem standaard heeft, ook de wagens die binnen de serie code vallen krijgen er niet allemaal mee te maken.
En een R172 350 zit er financieel gewoon niet in.
Maar goed ben nog met mezelf in beraad, in ieder geval erg bedankt voor het meedenken, wordt zeer gewaardeerd
balans as M272 probleem herkennen
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Bofkont heeft helemaal gelijk. Ik wel eens getallen horen noemen die er op neer kwamen dat ongeveer 1 op de 10 ermee te maken krijgt. Het was 1 toeleverancier die 1 of meerdere partijen niet goed geharde onderdelen had geleverd en Mercedes had geen idee in welke motor ze terecht waren gekomen. Vandaar dat ze de hele reeks tot een bepaald motornummer (toen was het probleem bekend) maar opgeven als mogelijk geraakt door dat probleem.
Als je de gok wilt nemen, prachtig onderhandelingsargument natuurlijk. Als je dat goed kunt, praat met dit als reden een paar duizend piek van de prijs af en als je geluk hebt (kans van 90 %,dus redelijk groot) loop je nooit tegen het probleem aan en ben je spekkoper. Heb je pech, zat het al in de koopprijs en valt de schade nog mee. Alles afhankelijk van hoe goed je handelscapaciteiten zijn natuurlijk.
Als je de gok wilt nemen, prachtig onderhandelingsargument natuurlijk. Als je dat goed kunt, praat met dit als reden een paar duizend piek van de prijs af en als je geluk hebt (kans van 90 %,dus redelijk groot) loop je nooit tegen het probleem aan en ben je spekkoper. Heb je pech, zat het al in de koopprijs en valt de schade nog mee. Alles afhankelijk van hoe goed je handelscapaciteiten zijn natuurlijk.
- janr
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 11 sep 2011 18:59
- Mercedes-Benz: Ex R170 320 automaat 2000-R171 SLK 280 automaat 2007 +Nissan Micra automaat bj 2021en een camper van 2011 Fiat Ducato 3L semi automaat
Hoi Rene, leuk dat je weer op zoek bent naar een SLK. En nu een 171. Ik heb er geen spijt van dat ik de 280 heb nu na de 320. Misschien heb je gelezen dat ik wel problemen had met de mijne. Maar mijn balans tandwielen zijn goed. Ze hebben met een periscoop in mijn motor gekeken. Bij mij hebben ze uiteindelijk de drukventielen van de nokkenas verstellers vervangen en oliestopkabels geplaatst. Maar de onderzoekskosten waren wel hoog.
Succes met zoeken en misschien tot ziens.
Groet Jan
Succes met zoeken en misschien tot ziens.
Groet Jan
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
@Sneaky&Bofkont
Ik lees wat jullie schrijven maar zou zelf het risico niet willen (zonde vh geld) en gelet op de alsdan kosten (loonslaaf) kunnen nemen. Lijkt me ook sterk dat je om die reden 3k van een vraagprijs af krijgt.
Ben zelf ooit na een C met 111 blok via een 271 weer terug naar een 111 blok gegaan en nu dan een 112. Die generatie klinkt ook beter en loopt mooier rond vind ik.
Wat je ook kunt doen is als je tegen een exemplaar aanloopt uit die series er een kopen met de juiste onderhoudshistorie en/maar veel kms op de teller. Het schijnt nl dat áls je het treft, dat onder de 150k km al optreedt.
Ik lees wat jullie schrijven maar zou zelf het risico niet willen (zonde vh geld) en gelet op de alsdan kosten (loonslaaf) kunnen nemen. Lijkt me ook sterk dat je om die reden 3k van een vraagprijs af krijgt.
Ben zelf ooit na een C met 111 blok via een 271 weer terug naar een 111 blok gegaan en nu dan een 112. Die generatie klinkt ook beter en loopt mooier rond vind ik.
Wat je ook kunt doen is als je tegen een exemplaar aanloopt uit die series er een kopen met de juiste onderhoudshistorie en/maar veel kms op de teller. Het schijnt nl dat áls je het treft, dat onder de 150k km al optreedt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Ben wel benieuwd hoeveel motoren uit deze serie er nu echt last van hebben, ik heb nu een M156 en die schijnen ook allemaal in de soep te lopen....volgens het WWW.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Geen idee. Door alle fora waar je m.n. over problemen leest, krijg je idd een heel vertekend beeld.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Beste Sneaky,
Dat onderhandelen valt met internet tegenwoordig niet zo meer mee, iedereen zet zijn wagens al vrij scherp neer is mijn ervaring.
Maar goed enige ruimte is er altijd heb ik wel ervaren ook.
Beste JanR,
Oh bah nee niet gelezen van je problemen, zal straks eens bijlezen, ja de SLK blijft me trekken, ben momenteel in onderhandeling met een erg knappe 280 facelift model, wellicht dat die het gaat worden.
Beste Schim,
Dat is idd het nadeel van internet, men leest iets en denkt gelijk dat elke motor het betreft.
Beste Rene ,
Ja het blijft een risico, maar dat blijft een oudere M112 ook, de automaatbak etc etc etc het wil allemaal stuk.
Eentje met een hogere kmstand tja wel meer kans dat alles al is vervangen,
Dat onderhandelen valt met internet tegenwoordig niet zo meer mee, iedereen zet zijn wagens al vrij scherp neer is mijn ervaring.
Maar goed enige ruimte is er altijd heb ik wel ervaren ook.
Beste JanR,
Oh bah nee niet gelezen van je problemen, zal straks eens bijlezen, ja de SLK blijft me trekken, ben momenteel in onderhandeling met een erg knappe 280 facelift model, wellicht dat die het gaat worden.
Beste Schim,
Dat is idd het nadeel van internet, men leest iets en denkt gelijk dat elke motor het betreft.
Beste Rene ,
Ja het blijft een risico, maar dat blijft een oudere M112 ook, de automaatbak etc etc etc het wil allemaal stuk.
Eentje met een hogere kmstand tja wel meer kans dat alles al is vervangen,
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als het een reëel risico is moet je er ook vanuit gaan dat het jou kan overkomenbofkont schreef:Dat is idd het nadeel van internet, men leest iets en denkt gelijk dat elke motor het betreft.
Logboek S500.
- HD dutch
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
- Mercedes-Benz: SLK 320
- Locatie: Hoekse Waard
Geen idee. Door alle fora waar je m.n. over problemen leest, krijg je idd een heel vertekend beeld.
Punt is natuurlijk ook, zonder te bagatelliseren, dat volgens de dokter ook iedereen ziek is.ik heb nu een M156 en die schijnen ook allemaal in de soep te lopen....volgens het WWW.
Valt ook wat voor te zeggen, in de zin van verhoogde risico uitsluiting.Eentje met een hogere km stand tja wel meer kans dat alles al is vervangen,
Helaas wat Plorie zegt is ook met een hogere km stand nog steeds reeel
Punt is alleen natuurlijk om met een hogere kilometerstand eentje te vinden die dan ook nog in een perfecte staat is, weer een stuk moeilijker wordt.
Jouw kennende van alles wat ik gezien en gelezen hebt van , maak je me bij voorbaat al bijzonder nieuwsgierigben momenteel in onderhandeling met een erg knappe 280 facelift model
Fijn weekend iedereen.
Greetings Dutch
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Bij een hoge kilometerstand kan er nog een addertje onder het gras zitten.bofkont schreef: Eentje met een hogere kmstand tja wel meer kans dat alles al is vervangen,
Het duurde een paar jaar voordat MB doorhad waar het probleem zat. Er zijn gevallen bekend van klanten die problemen met de balansas kregen en 'm in die tijd, toen nog niet bekend was waar het precies aan lag, de balansas lieten vervangen. Alleen werd ie dan vervangen door zo'n zelfde foute exemplaar..............Tja, je hebt inderdaad van die pechvogels.........
Ook altijd even vragen wannéér ie vervangen is dus. Als dat vanaf 2008 is geweest zit je wel goed.Daarvóór loop je alsnog een risico.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 01 feb 2014 17:28
- Mercedes-Benz: SLK200K automaat R171 BJ 2004
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik als mede-zoekende ben ook erg benieuwdHD dutch schreef:Jouw kennende van alles wat ik gezien en gelezen hebt van , maak je me bij voorbaat al bijzonder nieuwsgierigben momenteel in onderhandeling met een erg knappe 280 facelift model
Fijn weekend iedereen.
Greetings Dutch
Jullie ook goed weekend!
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Beste Sneaky
dus alles na 2008 is in principe veilig?
Beste Hd Dutch/ Pauletto,
Niets definitiefs hoor, enkel wat voorzichtige onderhandelingen.
Wil niets overhaast beslissen, heb alle tijd verder.
Mijn eigen Z4 is verkocht, kan dus alle kanten op echt ideaal.
Een SL R230 is ook nog een kanshebber.
Goed weekend
dus alles na 2008 is in principe veilig?
Beste Hd Dutch/ Pauletto,
Niets definitiefs hoor, enkel wat voorzichtige onderhandelingen.
Wil niets overhaast beslissen, heb alle tijd verder.
Mijn eigen Z4 is verkocht, kan dus alle kanten op echt ideaal.
Een SL R230 is ook nog een kanshebber.
Goed weekend
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Bofkont,
2008 moet volgens mij zeker veilig zijn.
Om je een idee te geven, mijn oude 280 had volgens de datakaart bouwjaar 29-03-2007 en motornr 272942 30 629396. Dus die zat al ruim boven de "gevaarlijke" reeks. Ik zou zeggen dat 2008 zeker veilig is. Facelift iig, 100% zeker volgens mij.
Offtopic,
Een R230 is ook nog altijd een wens van me. Mijn buurman had een SL600 V12. Perfect onderhouden, de beste man was ondernemer in ruste. Eeuwig spijt van dat ik die niet overgenomen heb toen ie 'm verkocht. Maar ja, toen reed ik nog elke dag 200 km op neer naar mijn werk en ik zou 'm ook voor woonwerk verkeer moeten gebruiken. Dat werd me toch iets te zout...................
2008 moet volgens mij zeker veilig zijn.
Om je een idee te geven, mijn oude 280 had volgens de datakaart bouwjaar 29-03-2007 en motornr 272942 30 629396. Dus die zat al ruim boven de "gevaarlijke" reeks. Ik zou zeggen dat 2008 zeker veilig is. Facelift iig, 100% zeker volgens mij.
Offtopic,
Een R230 is ook nog altijd een wens van me. Mijn buurman had een SL600 V12. Perfect onderhouden, de beste man was ondernemer in ruste. Eeuwig spijt van dat ik die niet overgenomen heb toen ie 'm verkocht. Maar ja, toen reed ik nog elke dag 200 km op neer naar mijn werk en ik zou 'm ook voor woonwerk verkeer moeten gebruiken. Dat werd me toch iets te zout...................
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Nu jij nog hé Ton....Ton Selhorst schreef:Yep, het was een kwestie van tijdbofkont schreef:Beste mensen,
Ik heb afgelopen week mijn Bmw E85 Z4 3.0 verkocht en ben eigenlijk weer op zoek naar een SLk.
Nu ligt mijn grote voorkeur bij de 280/350
De vraag was destijds niet of je weer een ster zou kopen, maar meer wanneer
Leuk René, succes met je zoek tocht naar een mooie 350
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***