Koelvloeistof bijvullen (W204)

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

11 okt 2018 16:29

vozzy867 schreef:Gevoelsmatig op het randje, maar even een topic afstoffen.
Heb ook regelmatig deze melding. Nu denk ik dat ik het heb kunnen herleiden aan de combinatie van (relatieve) kou en het feit dat de auto met 2 wielen op de stoep staat;
Als het koud is en de auto staat met de linker wielen op de stoep heb ik deze melding. Met de neus de andere kant op (dus rechter wielen op de stoep) heb ik de melding niet.
Wanneer het in de ochtend niet zo koud is heb ik het idee dat ik de melding helemaal niet heb.

Is hier iets aan te doen of is het een gevolg van een kleine marge op de hoeveelheid koelvloeistof?

(Gaat hier om een W204 C180 Kompressor trouwens)
Al even in het potje gekeken? Zoals hierboven al gezegd wordt kan het -net- iets te laag staan waardoor je een melding krijgt. Even bijvullen en klaar.
rarebear
Berichten: 209
Lid geworden op: 12 sep 2011 14:13
Mercedes-Benz: W204 C250 CDI

11 apr 2024 21:03

oud draadje , maar ik denk dat ik nu ook aan de beurt ben !
Boodschap ‘ koelvloeistof bijvullen! , 3 liter (!) koelvloeistof bijgevuld (en met de mond druk op het overloopvat gezet) klein stukje gereden , de AC blijft koude lucht blazen en ook de kachel geeft geen warmte ! Motortemp blijft keurig op dezelfde waarde . Er komt ergens stoom vandaan als ik de motorkap open ….
Het is een 250cdi van 2013 met 130K op de odo .
Waterpomp of brandstoffilter huis ?
Plaats reactie