Poeh! Ik hoop dat die van jou op maandagochtend gemaakt is, anders staat me nog wat te wachtenHeadhunter07 schreef:99% van de 350e is lease. Inruilwaarde maakt als berijder toch niks uit. Bij ons werkt juist de aandrijving perfect. Bijspringen van de benzinemotor merk je vrijwel niks van. Ik doe heel vaak een stoplichtsprintje (ook als ik de enige bij het verkeerslicht ben) en dat blijft elke keer toch leuk.Raphie schreef:Mercedes geeft 7 jaar garantie op accu, na eerste tenaamstelling, waarbij 70% de threshold is voor vervanging, vrij binaire oefening om dat vast te stellen. Doet de dealer daar vaag over gewoon escaleren naar Mercedes NL.
Laad je dus iedere dag, dan zou je worst case / best case 2x een accu kunnen laten vervangen door Mercedes en hem met een fitte accu kunnen inruilen/vetkopen
Actieradius is nu ongeveer 18 km volgens KI. Nooit 31 geweest ook trouwens. Accu ooit tot op 6% gekregen. En soms 5x per dag aan lader. En inmiddels over de 105.000 km.
Enige wat kapot gaat is niet-hybride gerelateerd. Rollo,verlichting handgrepen (6x), nu verlichting spiegels, Comand compleet vervangen, SOS module vervangen, twee of drie compressoren voor luchtvering, lekke luchtslang, andere zijruiten voor en dan vergeet ik vast nog wat.
Ben nu zelf idd ook aan het meten geslagen, eerste grove metingen zijn ca. 4,8 kw lading als de accu nog op ca. 20% staat dat zou akelig de accu heeft een capaciteit van 6,2kw dus 0,8*6,2 = 4,96. Dat zou betekenen dat de accu nog behoorlijk is met 85k km op de klok.
Hij staat nu ff een paar dagen bij de dealer omdat de hele comand plat ligt na een poging de software te updaten maar zal zodra hij terug is eens wat nauwkeurige metingen gaan doen. Voor meetliefhebbers zijn dit wel leuke componentjes: https://shelly.cloud