wat een super goed nieuws!
Ben wel benieuwd wat ze met de oude accu doen. Of die nog weer gereviseerd word of iets
C350e HV batterij capaciteit
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Ik ben me aan het orienteren op een C350e en wil uiteraard de conditie van een batterij zien te achterhalen. Morgen ga ik waarschijnlijk een proefrit maken, maar vraag me af of/hoe ik de conditie zelf kan zien. Proefrit is bij een handelaar dus die zal 'm niet kunnen uitlezen ga ik vanuit. Is er bijv ook een (totaal)historie in de gebruikersmenu's te zien van de mate van hybridegebruik vs ICE kilometers?
In een ander topic las ik ook dat de batterijgarantie 5 jaar OF 100k km is. Dat betekent dus dat ik veiligheidshalve dus een auto moet zoeken zie hierbinnen valt. Ik moet zeggen dat MB zich hier we erg snel onttrekt; volgens mij zijn de garantiecriteria op accu's bij andere merken een stuk ruimer.
In een ander topic las ik ook dat de batterijgarantie 5 jaar OF 100k km is. Dat betekent dus dat ik veiligheidshalve dus een auto moet zoeken zie hierbinnen valt. Ik moet zeggen dat MB zich hier we erg snel onttrekt; volgens mij zijn de garantiecriteria op accu's bij andere merken een stuk ruimer.
6 jaar of 100k.gnoe schreef: ↑04 dec 2020 13:20 In een ander topic las ik ook dat de batterijgarantie 5 jaar OF 100k km is. Dat betekent dus dat ik veiligheidshalve dus een auto moet zoeken zie hierbinnen valt. Ik moet zeggen dat MB zich hier we erg snel onttrekt; volgens mij zijn de garantiecriteria op accu's bij andere merken een stuk ruimer.
Vraag of je de auto met volle accu kunt krijgen. Vervolgens kijken hoeveel km je daarmee kunt rijden. Dat zal een indicatie geven.
Maarja, actieradius hangt van meerdere factoren af. Eigenlijk zou je moeten kijken hoeveel kw er in gaat. Je kunt de vattenfall app downloaden, koppelen aan je creditcard en opladen via de app bij een vattenfall laadpunt. Dan zie je hoeveel kw er in gaat.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Ja ik wilde idd al vragen om 'm volgeladen te hebben. Zelf laden is wat lastig tijdens een proefritje. Misschien wil de handelaar zelf ook wel inzage geven in actuele laadcapaciteit. Als hij dat niet wil is dat een minder goed teken. Ik wil trouwens een 2016 auto, maar had ook 100k+ KM's op de radar. Die vallen dan af helaas.
Heb jij je accu beoordeling en garantieclaim bij een willekeurige dealer neergelegd?
Heb jij je accu beoordeling en garantieclaim bij een willekeurige dealer neergelegd?
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Je kunt hem volgens mij alleen bij de dealer laten uitlezen. Andere garages kunnen dit doorgaans niet en ook in het menu kun je dat niet uitlezen.
sowieso hybridegebruik vs ice kilometers is nooit te zien. In hybride modus switched hij ook erg vaak tussen die 2. ook al heb je die data, dan kun je er nog weinig mee. stel er komt 30% EV en 70% ICE uit. tjah, dan zegt dat nog weinig. dan moet je ook alle variabelen mee rekenen, zoals hoeveel is er met de stekker geladen van leeg naar vol. Met hoeveel ampere, etc. Je kunt (uiteraard) wel stellen dat auto's met meer kilometers meer gebruik hebben gemaakt van de batterij.
Als je save wil zitten kun je een auto kopen die binnen de 5 jaar en 100.000 km zit , maar de keuze word al wel een stuk minder aangezien de meesten in 2015 zijn verkocht en al wat meer dan 100.000 km hebben gelopen en de prijs een stuk hoger. En dan nog; ik denk dat maar een enkeling onder die 70% komt met die leeftijd / kilometerstand. Dus de kans dat je gebruik kan maken van die regeling is klein. Maar als je een zwakke batterij hebt en je voldoet aan alle voorwaarden; ja dan is het natuurlijk super.
__
Ik persoonlijk wilde wat meer keuze (en wilde niet zoveel uit geven aan een auto) en heb gewoon een auto gekocht buiten deze voorwaarden. Ik heb zo'n 10 km volledig EV gereden tijdens de proefrit, toen had ik nog iets over. Als ik schat zit die van mij ook rond die 70% nu. (met 177.000 km inmiddels). Ook al zou ik een nieuwe batterij er in zetten, dan kan ik waarschijnlijk weer een aantal kilometer verder rijden in volledig EV modus. Mooi natuurlijk, maar ook geen schokkend verschil en mij niet waard om een veel duurder exemplaar te kiezen waar de capaciteit waarschijnlijk ergens tussen de 70-80% zit.
zoals eerder gezegd; als je de auto echt gaat rijden als EV (ev mode) dan heb je de verkeerde auto, hij kan het wel, maar daar is hij duidelijk niet voor gemaakt. Wel om zuinig met benzine te rijden of het vermogen van beide te combineren en verbluffende prestaties neer zetten en zelfs met een accu die minder word gaat dat prima
sowieso hybridegebruik vs ice kilometers is nooit te zien. In hybride modus switched hij ook erg vaak tussen die 2. ook al heb je die data, dan kun je er nog weinig mee. stel er komt 30% EV en 70% ICE uit. tjah, dan zegt dat nog weinig. dan moet je ook alle variabelen mee rekenen, zoals hoeveel is er met de stekker geladen van leeg naar vol. Met hoeveel ampere, etc. Je kunt (uiteraard) wel stellen dat auto's met meer kilometers meer gebruik hebben gemaakt van de batterij.
Als je save wil zitten kun je een auto kopen die binnen de 5 jaar en 100.000 km zit , maar de keuze word al wel een stuk minder aangezien de meesten in 2015 zijn verkocht en al wat meer dan 100.000 km hebben gelopen en de prijs een stuk hoger. En dan nog; ik denk dat maar een enkeling onder die 70% komt met die leeftijd / kilometerstand. Dus de kans dat je gebruik kan maken van die regeling is klein. Maar als je een zwakke batterij hebt en je voldoet aan alle voorwaarden; ja dan is het natuurlijk super.
__
Ik persoonlijk wilde wat meer keuze (en wilde niet zoveel uit geven aan een auto) en heb gewoon een auto gekocht buiten deze voorwaarden. Ik heb zo'n 10 km volledig EV gereden tijdens de proefrit, toen had ik nog iets over. Als ik schat zit die van mij ook rond die 70% nu. (met 177.000 km inmiddels). Ook al zou ik een nieuwe batterij er in zetten, dan kan ik waarschijnlijk weer een aantal kilometer verder rijden in volledig EV modus. Mooi natuurlijk, maar ook geen schokkend verschil en mij niet waard om een veel duurder exemplaar te kiezen waar de capaciteit waarschijnlijk ergens tussen de 70-80% zit.
zoals eerder gezegd; als je de auto echt gaat rijden als EV (ev mode) dan heb je de verkeerde auto, hij kan het wel, maar daar is hij duidelijk niet voor gemaakt. Wel om zuinig met benzine te rijden of het vermogen van beide te combineren en verbluffende prestaties neer zetten en zelfs met een accu die minder word gaat dat prima
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Nee het gaat me niet om maximale EV afstand. Bij al die eerdere PHEV's is dat niet best. Wel wi ik dat de accu goed genoeg is om voldoende opgeladen te zijn voor de normale rijondersteuning en powerboost als het nodig is.
Weet jij ook hoe het stekkergedrag van de vorige eigenaar was (bijv flink afgesleten aansluiting)? Het lastige is dat je totaal niet weet hoe er met de laadoptie is omgegaan, sommige stekkeren meerdere keren per dag en anderen nooit.
De auto waar ik morgen wil gaan kijken heeft 130k KM gelopen en is 4,5 jaar oud. Ik vind dat een mooie stand omdat de auto niet alleen korte ritjes heeft gedaan en hopelijk ook wat zwakke zaken (luchtcompressor, startmotor) al aan het licht zijn gekomen.
Weet jij ook hoe het stekkergedrag van de vorige eigenaar was (bijv flink afgesleten aansluiting)? Het lastige is dat je totaal niet weet hoe er met de laadoptie is omgegaan, sommige stekkeren meerdere keren per dag en anderen nooit.
De auto waar ik morgen wil gaan kijken heeft 130k KM gelopen en is 4,5 jaar oud. Ik vind dat een mooie stand omdat de auto niet alleen korte ritjes heeft gedaan en hopelijk ook wat zwakke zaken (luchtcompressor, startmotor) al aan het licht zijn gekomen.
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Uiteraard moet de accu goed genoeg zijn voor ondersteuning en om in de stad en langzaam rijdend verkeerd volledig EV te kunnen rijden. Ik heb mij laten vertellen (maar nergens na te lezen) dat de accu dat ook zelfs met 50% nog prima zal doen. De volledig EV range gaat dan wel steeds meer achteruit.
Je kunt niet zien hoe de vorige eigenaar er mee is omgesprongen. toevallig weet ik van mijn auto dat de auto dagelijks zo'n 120km snelweg reed en vaak 1x per dag op de zaak werd geladen.
Ik heb een setje dakdragers gekocht bij iemand, die man had de auto 5 jaar en had 1 van de stekkers nog in verpakking zitten. In de eerste week een paar keer gestekkerd en daarna bijna 5 jaar helemaal niet. En zelfs dan werkt het hybride gebeuren nog wel omdat je ook stroom in de accu stopt met remmen. maar dat is dus nergens echt aan te zien of meten.
wel heb ik een complete historie, en gezien dat de luchtveringcompressor reeds vervangen is. Startmotor niet, dus die komt vast nog wel een keer.
Maar het is gewoon koffiedik kijken hoe er mee gereden is, hoe is er gestekkerd en accu capaciteit. De dealer waar ik was voor de navi update zei dat ze in al die jaren 'slechts' 3 accu's hebben vervangen bij 350e modellen. Niet omdat ze stuk waren maar dus vanwege dat de capaciteit onder de 70% was gekomen.
Je kunt niet zien hoe de vorige eigenaar er mee is omgesprongen. toevallig weet ik van mijn auto dat de auto dagelijks zo'n 120km snelweg reed en vaak 1x per dag op de zaak werd geladen.
Ik heb een setje dakdragers gekocht bij iemand, die man had de auto 5 jaar en had 1 van de stekkers nog in verpakking zitten. In de eerste week een paar keer gestekkerd en daarna bijna 5 jaar helemaal niet. En zelfs dan werkt het hybride gebeuren nog wel omdat je ook stroom in de accu stopt met remmen. maar dat is dus nergens echt aan te zien of meten.
wel heb ik een complete historie, en gezien dat de luchtveringcompressor reeds vervangen is. Startmotor niet, dus die komt vast nog wel een keer.
Maar het is gewoon koffiedik kijken hoe er mee gereden is, hoe is er gestekkerd en accu capaciteit. De dealer waar ik was voor de navi update zei dat ze in al die jaren 'slechts' 3 accu's hebben vervangen bij 350e modellen. Niet omdat ze stuk waren maar dus vanwege dat de capaciteit onder de 70% was gekomen.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Thanks Joost, erg nuttige info. Het is natuurlijk gewoon een tweedehands auto maar dan wel met wat meer kwetsbare onderdelen. Zolang ik de risico's maar een beetje in kan schatten, kan ik een goed besluit nemen. Dus goed de aandachtspunten te weten.
Ik zal wel even een eigen topic openen want er komen nog meer vragen bij me op die hier offtopic zijn.
Ik zal wel even een eigen topic openen want er komen nog meer vragen bij me op die hier offtopic zijn.
Vandaag heeft de dealer een nieuw accupakket geplaatst in de auto.
Heb het unieke moment van 30km actieradius vastgelegd op foto
Werkelijke kilometers waren 23, moet wel zeggen bijna alleen maar snelweg 100km/h.
Heb het unieke moment van 30km actieradius vastgelegd op foto
Werkelijke kilometers waren 23, moet wel zeggen bijna alleen maar snelweg 100km/h.
- Bijlagen
-
- 29D81C2B-3D38-4877-830A-D5D8A7D217BC.png (130.26 KiB) 607 keer bekeken
-
- 86EA1709-9675-49E1-B02D-0D924F393231.jpeg (135.76 KiB) 607 keer bekeken
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Gefeliciteerd! Je hebt een bijna als weer nieuwe C350e.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Ben wel nieuwsgierig of de nieuwe versies misschien ook wat beter zijn,
tijdje geleden even gekeken welke type accu's er zijn gebruikt in de C350e ( modeljaar 2015/2016) , foto's afkomstig van demontagebedrijven die accu's aanbieden. verschillende artikelnummers en zelfs de fabricaat lijkt verschillend.
ze leveren uiteraard het zelfde vermogen, maar zullen ze in kwaliteit misschien wel anders / beter zijn ?
tijdje geleden even gekeken welke type accu's er zijn gebruikt in de C350e ( modeljaar 2015/2016) , foto's afkomstig van demontagebedrijven die accu's aanbieden. verschillende artikelnummers en zelfs de fabricaat lijkt verschillend.
ze leveren uiteraard het zelfde vermogen, maar zullen ze in kwaliteit misschien wel anders / beter zijn ?
- Bijlagen
-
- 6b61f5a4-5fa2-4a8a-ae9e-992e1de44793.jpg (52.27 KiB) 481 keer bekeken
-
- 44627_3.jpg (129.01 KiB) 481 keer bekeken
-
- s-l1600 (1).jpg (138.75 KiB) 481 keer bekeken
-
- s-l1600.jpg (91.9 KiB) 481 keer bekeken
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)