Mijn vernieuwde accu heeft een maximale actieradius van 21 km. In anderhalf jaar dus toch alweer 10 km/33% ervan af.
Die verloren 3 km komen wellicht van opwarmverliezen?
C350e HV batterij capaciteit
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
- Bijlagen
-
- 5204740D-44EA-4DFA-88E3-C3B9ED19A618.png (358.87 KiB) 1129 keer bekeken
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Bij mij gaat er 5,59 kWh in bij opladen van 10% naar 100%.
Edit: 90% van 6,38 kWh (wat de capaciteit bij nieuw is), is 5,74 kWh. Dan is 5,59 nog best goed (hoewel er natuurlijk laadverliezen zijn zodat de laadcapaciteit van de accu zelf minder dan die 5,59 is).
Edit: 90% van 6,38 kWh (wat de capaciteit bij nieuw is), is 5,74 kWh. Dan is 5,59 nog best goed (hoewel er natuurlijk laadverliezen zijn zodat de laadcapaciteit van de accu zelf minder dan die 5,59 is).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Van 12 naar 100 gaat er 5,83 kw in.
Hoe lang zit de nieuwe accu er in bij jou?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dat was in april 2019, dus 20 maanden geleden.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Best netjes als je je bedenkt dat in mijn 4 jaar oude accu slechts 4,0 kw in ging. Hoop dat ik na 20 maanden ook ongeveer jouw waarden heb.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dat hoop ik ook voor je!
Voor de goede orde: ik haal nu ongeveer 11 a 14 km op een volle accu. Verwarming/airco en alles gewoon aan. Stadsverkeer. Echt geen 31 km ...
Voor de goede orde: ik haal nu ongeveer 11 a 14 km op een volle accu. Verwarming/airco en alles gewoon aan. Stadsverkeer. Echt geen 31 km ...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Dus eigenlijk heb je er in princiepe helemaal niks aan..
31 haalde ik zelfs niet toen ik met nieuwe accu wegreed bij de dealer. Maar ik haal nu wel 22-24.Borgmonster schreef: ↑19 dec 2020 23:59 Dat hoop ik ook voor je!
Voor de goede orde: ik haal nu ongeveer 11 a 14 km op een volle accu. Verwarming/airco en alles gewoon aan. Stadsverkeer. Echt geen 31 km ...
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Mwoah, moet jij mij eens zien accelereren in de S+ stand!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Met of zonder voorklimatisering? Wanneer is vooraf opwarm en dan de (stoel)verwarming uitzet loopt ie ongeveer 19 km.FB350e schreef: ↑20 dec 2020 01:0231 haalde ik zelfs niet toen ik met nieuwe accu wegreed bij de dealer. Maar ik haal nu wel 22-24.Borgmonster schreef: ↑19 dec 2020 23:59 Dat hoop ik ook voor je!
Voor de goede orde: ik haal nu ongeveer 11 a 14 km op een volle accu. Verwarming/airco en alles gewoon aan. Stadsverkeer. Echt geen 31 km ...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Mijn accu is zeker niet meer 100% na 180.000 km (originele accu). Ik rij elke dag 13 km naar werk en weer terug, vaak terug via de kinderopvang een 2 km meer. Precies genoeg om mijn woon-werk verkeer elektrisch te rijden.
En als je echt de power wil dan helpt de accu behoorlijk mee voordat de turbo lekker mee gaat doen. Bizar snel zelfs. Op de langere ritten rij ik in de stad lekker EV en daar waar de benzine motor erg zuinig is, dus 110 km.h op de cruise control, rij ik op de brandstofmotor wat zorgt dat mijn gemiddelde verbruik heel erg laag uit valt. En de standverwarming/koeling wat mogelijk word gemaakt door de accu is ook prettig. En de helft van de wegenbelasting is ook fijn.
Dus dat heb je er aan, zelfs wanneer een accu al wat ouder is
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16 nov 2019 17:12
- Mercedes-Benz: Mercedes Benz 350e
2015 150.000km. Dagelijks 2a 3x opgeladen.
Rij er dagelijks zn 15km mee (koude temperaturen )
Als ik van de zomer 15+ graden 20km haal is dat niks gek zonder airco stand 1 blazen is 24 ook geen raar verhaal.
Moet wel zeggen dat ik op 12 ampère laad zit op 1 groep in de schuur speel liever veilig.
Rij er dagelijks zn 15km mee (koude temperaturen )
Als ik van de zomer 15+ graden 20km haal is dat niks gek zonder airco stand 1 blazen is 24 ook geen raar verhaal.
Moet wel zeggen dat ik op 12 ampère laad zit op 1 groep in de schuur speel liever veilig.
- Bijlagen
-
- 879E53F5-0283-4B2C-97E0-91A2F7D5652F.png (302.23 KiB) 740 keer bekeken
Ik wil ook maar even inhaken op dit topic. Ik heb inmiddels een paar weken geleden in Kassel, Duitsland een prachtige C350e T gekocht uit eind 2017 met slechts 30.000 kilometers. De auto is een Junge Stern en heeft nog 2 jaar fabrieksgarantie. Het was even zoeken, maar eindelijk een exemplaar gevonden met crème leder bekleding en nagenoeg alle denkbare Mercedes opties. Helaas wel 53 gr. CO2 op het kenteken, maar ik wil er mijn bootje achter kunnen hangen. Het koetswerk rijdt fantastisch en een stuk stabieler dan mij Volvo V60 D4.
Wat ik wel mis zijn de Volvo stoelen. Die zitten echt beter! En dan de hamvraag en dat is de elektrische actieradius. Ook bij maximaal opladen (230 Volt, 8 Amp) kom ik niet hoger dan 21 km op de display. De App zegt dan, dat hij 100% opgeladen is en ook de dealer komt na uitlezen tot deze conclusie. Kijk ik dan nog naar het werkelijke elektrische verbruik in de z.g. E-Mode, dan houdt het bij deze temperatuur tussen de 10 en 12 km echt wel op. Overigens wel deels secondaire weg en stadsverkeer. Valt mij dan wel weer wat tegen, want ik had gehoopt vooral de stadritjes elektrisch te kunnen maken en zo de benzine kosten wat te drukken. Herkent iemand dit? Ik kan mij overigens voorstellen, dat een dealer per definitie de accu niet slecht zal vinden, omdat hij dan ook (financieel) aan de bak zal moeten. En je staat er bij het "uitlezen" niet naast.
Wat ik wel mis zijn de Volvo stoelen. Die zitten echt beter! En dan de hamvraag en dat is de elektrische actieradius. Ook bij maximaal opladen (230 Volt, 8 Amp) kom ik niet hoger dan 21 km op de display. De App zegt dan, dat hij 100% opgeladen is en ook de dealer komt na uitlezen tot deze conclusie. Kijk ik dan nog naar het werkelijke elektrische verbruik in de z.g. E-Mode, dan houdt het bij deze temperatuur tussen de 10 en 12 km echt wel op. Overigens wel deels secondaire weg en stadsverkeer. Valt mij dan wel weer wat tegen, want ik had gehoopt vooral de stadritjes elektrisch te kunnen maken en zo de benzine kosten wat te drukken. Herkent iemand dit? Ik kan mij overigens voorstellen, dat een dealer per definitie de accu niet slecht zal vinden, omdat hij dan ook (financieel) aan de bak zal moeten. En je staat er bij het "uitlezen" niet naast.