Ja, maar de capaciteit van een tesla batterij is ook “ietsjes” meer dan die van de C350e, dus het is logisch dat het daar langer duurt.
Warm worden ze allebei als je ze hoog belast, maar dat zal in de C350e niet zo gauw gebeuren want bij hoog vermogen springt de benzinemotor sowieso bij. In de tesla is er alleen de batterij die daar bij volle belasting dus wel erg warm kan worden.
Voor de voorconditionering voldoet een kleinere batterij ook wel, daar heb ik dit pakket niet voor nodig.
C350e HV batterij capaciteit
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
De batterij wordt toch ook actief gekoeld? Juist bij zo’n relatief lage capaciteit batterij zou warmteontwikkeling het minste probleem moeten zijn.
Het aantal laadcycli zal eerder het probleem zijn. Hier minimaal 2x per dag en ik gok op 20x per week gemiddeld. En met preconditioning aan de paal komt er zeker 7x per week nog een stukje opladen bovenop. Na 3 jaar tikt dat aardig aan.
Hier staat er 16 a 17 km als actieradius in de boordcomputer waar er heel lang 21 gestaan heeft.
Het aantal laadcycli zal eerder het probleem zijn. Hier minimaal 2x per dag en ik gok op 20x per week gemiddeld. En met preconditioning aan de paal komt er zeker 7x per week nog een stukje opladen bovenop. Na 3 jaar tikt dat aardig aan.
Hier staat er 16 a 17 km als actieradius in de boordcomputer waar er heel lang 21 gestaan heeft.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Die 16 km staat hier ook inderdaad. Ook wij laden minstens twee maal per dag op, meestal vaker.
Is het ergens in een menu te zien hoe vaak de batterijen zijn opgeladen?
Is het ergens in een menu te zien hoe vaak de batterijen zijn opgeladen?
- Bijlagen
-
- 9D362002-D889-45AD-B91C-C158881EFD30.jpeg (74.32 KiB) 1289 keer bekeken
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4247
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Dat 2 keer opladen is gewoon als de stekker in het stopcontact steken? Vind je dat niet vervelend? Ik vind 1 keer per week tanken al een bittere noodzaak.Borgmonster schreef:Die 16 km staat hier ook inderdaad. Ook wij laden minstens twee maal per dag op, meestal vaker.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Och, ik kom thuis, loop achter de auto langs (wat ik sowieso doe) en pak de stekker van z’n houder aan de muur, draai me om, doe het klepje open en steek de stekker in de wagen. Vervolgens loop ik m’n huis binnen.
Valt dus wel wel mee.
Alleen als het héél hard regent ren ik wel ‘ns in één keer door naar de voordeur
Valt dus wel wel mee.
Alleen als het héél hard regent ren ik wel ‘ns in één keer door naar de voordeur
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Die 16 km worden berekend uit hoe je de laatste kilometers gemiddeld hebt gereden. Zegt niet zo heel veel over de capaciteit.
Mercedes geeft aan dat de totale capaciteit 6.2 kWh is, ik neem aan dat dit van 0% tot 100% is.
Ga je hem laden van 20% naar 100%, dan zou er dus 6.2 * 0.8 = 5 kW in moeten gaan. Dit kun je zien in de laadsessie gegevens van de laadpaal.
gaat er maar 4 kWh in, dan is je accu maar 80% van je oorspronkelijke capaciteit.
Mercedes geeft aan dat de totale capaciteit 6.2 kWh is, ik neem aan dat dit van 0% tot 100% is.
Ga je hem laden van 20% naar 100%, dan zou er dus 6.2 * 0.8 = 5 kW in moeten gaan. Dit kun je zien in de laadsessie gegevens van de laadpaal.
gaat er maar 4 kWh in, dan is je accu maar 80% van je oorspronkelijke capaciteit.
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Laadt een accu wel tot 100%? Las pas dat de elektronica dat tegengaat omdat de cellen dat niet leuk vinden; tot 80%. Maar misschien is dat een broodje aap.
De vraag is dus of die opgave de max werkelijke bruikbare capaciteit weergeeft of een meer theoretische capaciteit.
Maakt ws ook nog uit of het Lithium Ion cellen of Nikkel Metaalhydride cellen zijn. Wat voor type accu ligt er ovrgs in de 350e?
En dat voorverwarmen als het koud is...
De vraag is dus of die opgave de max werkelijke bruikbare capaciteit weergeeft of een meer theoretische capaciteit.
Maakt ws ook nog uit of het Lithium Ion cellen of Nikkel Metaalhydride cellen zijn. Wat voor type accu ligt er ovrgs in de 350e?
En dat voorverwarmen als het koud is...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Niet helemaal, want ik rij doorgaans redelijk constant. Het klopt dus niet met mijn rijwijze dat de accu elke paar honderd meter een kilometer ervan afhaalt.Frans928 schreef:Die 16 km worden berekend uit hoe je de laatste kilometers gemiddeld hebt gereden. Zegt niet zo heel veel over de capaciteit.
Net als headhunter haalde ik in het begin ook zonder moeite 22 echte kilometers onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde route.
De capaciteit zal dus echt wel minder zijn geworden.
Ik laad van 10% naar 100%. Dan had er 5,6 kWh in moeten gaan. Is dus duidelijk mindet. Dan is er ook nog verlies bij het opladen, dus wat er daadwerkelijk in de accu wordt opgeslagen is beduidend minder dan wat er via m’n kWh meter in de meterkast wordt verplaatst.Frans928 schreef:Mercedes geeft aan dat de totale capaciteit 6.2 kWh is, ik neem aan dat dit van 0% tot 100% is.
Ga je hem laden van 20% naar 100%, dan zou er dus 6.2 * 0.8 = 5 kW in moeten gaan. Dit kun je zien in de laadsessie gegevens van de laadpaal.
gaat er maar 4 kWh in, dan is je accu maar 80% van je oorspronkelijke capaciteit.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Geen idee welke cellen erin zitten. Zullen wel ouderwetse zijn.René SLK230 schreef:Laadt een accu wel tot 100%? Las pas dat de elektronica dat tegengaat omdat de cellen dat niet leuk vinden; tot 80%. Maar misschien is dat een broodje aap.
De vraag is dus of die opgave de max werkelijke bruikbare capaciteit weergeeft of een meer theoretische capaciteit.
Maakt ws ook nog uit of het Lithium Ion cellen of Nikkel Metaalhydride cellen zijn. Wat voor type accu ligt er ovrgs in de 350e?
Ze laden wel op tot 100%, althans tot de volle capaciteit zoals door MB is bedoeld, anders kun je nooit de volgens de bijtellingswet verplichte 31 km ( ) ermee kunnen krijgen
Vergeet het koelen in de zomer niet!René SLK230 schreef:En dat voorverwarmen als het koud is...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Aha
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Voor de volledigheid kopieer ik enkele van m’n berichtjes uit het “Wat heb je vandaag gedaan...” hier naartoe:
Borgmonster schreef:...
Ook de accu eens laten doormeten om te kijken of die nog wel binnen de specificaties valt. Ik ben benieuwd...
Borgmonster schreef:Ik kreeg een telefoontje dat een nieuwe accu is besteld...
Op m’n vraag of de huidige niet voldeed aan de eisen reageerde m’n dealer met: “Nou!”. Over twee weken zit ie er hopelijk in en kan ik weer van m’n 31 km actieradius genieten! Jippie!
Morgen haal ik de wagen op (lukte vanmiddag helaas niet, ben pas net weer thuis) en weet ik hopelijk iets meer over de kenmerken waarop die is afgekeurd. Ik laat het je weten!
Borgmonster schreef:Vandaag de C350e opgehaald. B beurt gehad met nieuwe remblokken achter en een afspraak voor een nieuwe accu.
De waarde die ze met Xentry hebben kunnen meten had nog 15,4 moeten zijn maar was 15,2. Ik heb niet duidelijk gekregen welke eenheid. Niet kW(h) want zoveel gaat er niet in bij het laden.
Hoe dan ook, hij wordt onder garantie vervangen. En dan krijgen we meteen twee nieuwe bandjes om de zomervelgen.
Ik blij.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Wat de exacte regeling voor garantie is weet ik niet. Ik dacht dat raimon frans928 er eerder iets over had geschreven. Was het zes jaar en iets van 100.000 km? Kan ook meer zijn.
Ja, hier staat het.
Ja, hier staat het.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
In vervolg op deze vragen het volgende: heb een C350E (31-12-2015) die (thuis) geladen wordt. Als accu 100% vol is, geeft het display een actieradius van 18 km. Dat ik dat niet haal begrijp ik. Zoveel factoren die daarvoor verantwoordelijk zijn. Maar ik heb begrepen dat een nieuwe C350E, toentertijd! (dus in 2015), ruim 30 km aangaf bij een volle accu. Nogmaals, het gaat niet om verbruik maar om (opgegeven) actieradius. Heb probleem ook bij dealer aangekaart en deze beweerde dat met het opnieuw instellen van de verbruikstellers het weer goed zou moeten zijn. Bij benzinegebruik wordt tenslotte ook gekeken naar het gemiddelde verbruik om de actieradius te bepalen. Maar, nu komt het, als ik dan superzuinig zou rijden (airco uit, lage snelheid etc.) dan zou (zoals bij een benzine teller ook gebeurt) de actieradius groter moeten worden (of in ieder geval minder snel dalen). Dit gebeurt niet. Hoe ik ook rij, meer dan 15-16 km haal ik niet. Sowieso niet want ik heb er bredere banden onder zitten (volledig AMG uitgevoerd inclusief C63 velgen). Maar als eerst 30 km aangeven wordt en nu 18 km dan zou de degeneratie van de accu 40% zijn. Ik lees eerder dat er 6 jaar garantie opzit of 100.000 km. Ik heb een verlengde garantie t/m dec. 2019 en de auto heeft dit probleem al vanaf dat ik hem kocht (2de hands, 80.000 km). Staat nu weliswaar op 102254 km maar probleem is al langer aangegeven. Zijn er eigenlijk überhaupt wel C350E van die tijd die meer aangeeft dan 20-25 km actieradius? Let op: aangeeft, niet daadwerkelijk mee kunnen afleggen.