Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
17 jun 2018 17:46
Frans928 schreef:
De auto in Comfort of Economy zetten en dagelijks gebruiken is niet verstandig, je weet dan zeker dat je na 4 of 5 jaar een nieuw batterij pakket moet aanschaffen van ik schat eur 8000 (is er iemand die de werkelijke prijs weet?)
Tenzij het na 5 jaar (afgeschreven) voldoende is dat de auto alleen nog koelt of opwarmt en af en toe wat pk’s bij kan geven.
Als het dan niet meer om de emissieloos kilometers gast, maakt het allemaal niet meer zoveel uit.
Overigens zijn over vijf jaar de batterijen misschien wel veel beter geworden, is de prijs gezakt en haal je makkelijk 50 km voor 2000 euri aan nieuwe batterijen. Wie weet!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
17 jun 2018 19:56
De facelift 205 heeft een kleinere accu met een grotere capaciteit. Ik weet bijna zeker dat die niet beschikbaar gaat komen voor de huidige C.
De prijs zal zeker dalen. Ik zal als ik er aan denk eens kijken wat de accu kost.
Ik ben wel heel benieuwd wie er 5 jaar gaat halen. Lijkt me een redelijke uitdaging. Accu’s slijten en zijn beperkt in ladingen. Met 2x per dag laden moet je makkelijk 600 ladingen per jaar halen. 3000 ladingen met een accu is best pittig.
Ik ben wel benieuwd of iemand met de aanschaf over dit feit heeft nagedacht? Het is heel logisch dat ze slijten. Je ziet het met alle apparatuur op accu’s
-
plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
17 jun 2018 20:00
Raimon schreef:Ik ben wel benieuwd of iemand met de aanschaf over dit feit heeft nagedacht?
Waarschijnlijk niemand, aangezien het grootste deel in de lease zit en dat niet meer dan 4-5 jaar loopt.
-
plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
17 jun 2018 20:32
Voor de levensduur van de accu wel ja.
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
17 jun 2018 20:58
Voor mij hoef je niet minder op te laden. Die stroom die je erin stopt komt ook ergens vandaan. Vaak ook niet al te schoon.
Met een half volle accu kan het systeem prima helpen om de schadelijke momenten te ondersteunen.
Ik denk dat je het een beetje moet zien zoals banden en remmen. Afhankelijk van inzet slijten ze harder of zachter en je hebt er zelf 100% invloed op.
-
Headhunter07
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
17 jun 2018 21:09
Op plekken waar staat dat je alleen mag parkeren tijdens het opladen zie ik de laatste tijd steeds minder auto’s staan. Er zijn dus al mensen die rekening houden met de levensduur van hun accupakket !
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
17 jun 2018 22:09
En laden aan een betaalde paal is duurder dan benzine.
-
Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
17 jun 2018 23:21
Gelukkig kan ik laden “aan huis” en heb ik zonnepanelen om te verrekenen “met privé”.
- 46121107-8F51-4F9B-86A3-09B3DE28A436.jpeg (289.6 KiB) 935 keer bekeken
Na vijf jaar maar eens kijken wat de waarde van de wagen is (met versleten accu’s) en dan eventueel goedkoop overnemen in privé. We zien wel. Tot dan lekker genieten van de stille elektrische kilometers. Want daar ben ik wel van overtuigd: die rust bij elektrisch rijden is heerlijk!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
Dennis combi
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
18 jun 2018 15:37
een nieuwe accu kost 7445,48 , ook beschikbaar als ruilonderdeel en dan kost hij 5956.40 en krijg je nog 821.98 terug voor de oude
prijzen zijn ex de btw !!
-
WMK
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 jun 2015 14:32
- Mercedes-Benz: S213 E 300e , R129 SL 600
18 jun 2018 15:58
Raimon schreef:De facelift 205 heeft een kleinere accu met een grotere capaciteit.
Als men het ding voor het milleu zou hebben ontwikkeld, dan hadden ze dezelfde grootte met nog meer capaciteit erin gelegd. Het bewijs dat deze auto is ontwikkeld om de CO2 normen te halen.
-
plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
18 jun 2018 16:04
WMK schreef:Als men het ding voor het milleu zou hebben ontwikkeld, dan hadden ze dezelfde grootte met nog meer capaciteit erin gelegd.
Als men het ding voor het milieu had ontwikkeld, dan had er helemaal geen accu in gezeten
-
Fuseekogel
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
18 jun 2018 16:25
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat Toyota het wel lukt om 300.000 zonder problemen met een accupakket, ook op internet zie je Tesla met ongeveer die kilometerstand ook met orginele pakket. Bovendien biedt Toyota ook voor een gering bedrag zekerheid wat betreft het accupakket in de vorm van een garantie die je koopt.
Het lijkt mij dan ook een beetje vreemd dat je na een forse investering in een Benz dat je na 3 of 4 jaar hangt voor een accupakket van 10 k (gemonteerd en in BTW) of 7 k als je boft en Mercedes besluit dat je op het oude pakket wat terug krijgt.
Ik heb trouwens laatst proefgereden in een Volvo V60 plug-in en dat beviel eigenlijk prima, denk nog na over inderdaad de levensduur van het pakket, maar vraag mij ook af het niet allemaal een beetje overtrokken wordt wbt onbetrouwbaarheid. Ook hoef je bij problemen natuurlijk niet het hele pakket te vervangen maar alleen r defecte cellen.
-
Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
18 jun 2018 17:28
Gezien de opbouw van het pakket, in een E350e op de foto onlangs in een topic van MBenzNL, denk ik niet dat je enkele cellen kunt vervangen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
Frans928
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 jan 2018 23:48
- Mercedes-Benz: C350e
18 jun 2018 22:09
Er komen straks vast bedrijfjes die de batterijen gaan vervangen in Li-grafeen. Dan heb je gelijk 2x meer actieradius. In China zie ik bedrijfjes die dat voor eur 3000 maken, dan nog inbouwen als MB350e-pakket.....
Nog even narekenen: besparing wegenbelasting + benzine - electriciteitskosten brengt je bij 30000km/jr in 10 jaar zo'n 8000 euro netto besparing op. Een pakket kost dan eur 8000. Het is de vraag of het batterijpakket 10 jaar meegaat, die van mij is na 3 jaar al teruggelopen naar 75% capaciteit.
Oftewel, een plug-in (ook Volvo en Toyota) is niet interessant meer om aan te schaffen.