Vervelend dat het niet de uitslag heeft die je wenst. De communicatie tussen de dealer en MB is heel simpel. Je vult chassisnummer en km stand in. Daarna een vinkje dealer onderhoud ja/nee en als laatste een schadecode (nummer voor het defecte onderdelen met extra getallen voor het defect). Klik op verzenden en binnen 10 tellen heb je een uitslag.
Er zijn diverse dingen waar MB naar kijkt bij de automatische beoordeling. Denk aan:
- km stand
- dealer onderhoud (wie geld in het potje stopt mag er soms ook uithalen)
- land van herkomst
- schade verleden (indien bekend)
- leeftijd
Je kan altijd nog een andere dealer een 2e aanvraag laten doen. Dan weet je zeker dat het niet ergens is mis gegaan. Alles invoeren is ook mensenwerk en die maken wel eens fouten.
W 204 Subframe achteras
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11531
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Dan heb je al heel wat correct onderhoud gemist!w204estate schreef: ↑04 jan 2021 13:32 Vind het eigenlijk wel schandalig dat de meeste kosteloos word vervangen en een aantal niet! Waarom??? Wat nou als je 120 rijd en je hele subframe scheurt er ondervandaan.
Geen enkel van onze eigen klanten hebben gevaar gelopen. Ik gebruik nu misschien een gevoelig woord maar de meeste die echt stuk zijn zitten onder van die beun knaken waar alles lekker goedkoop of niet is gedaan. Lekker zelf oliefilter vervangen is geen onderhoud uitvoeren.
P.S. Is niet richting jou bedoeld maar we zien best veel ellende voorbijkomen.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Ik heb nog de eerste subframe van bouwjaar 2008. Bij elke keuring of onderhoud of banden/velgen wissel controleer ik altijd mijn subframe. Ziet er nog perfect uit gelukkig maar.Raimon schreef: ↑04 jan 2021 21:09Dan heb je al heel wat correct onderhoud gemist!w204estate schreef: ↑04 jan 2021 13:32 Vind het eigenlijk wel schandalig dat de meeste kosteloos word vervangen en een aantal niet! Waarom??? Wat nou als je 120 rijd en je hele subframe scheurt er ondervandaan.
Geen enkel van onze eigen klanten hebben gevaar gelopen. Ik gebruik nu misschien een gevoelig woord maar de meeste die echt stuk zijn zitten onder van die beun knaken waar alles lekker goedkoop of niet is gedaan. Lekker zelf oliefilter vervangen is geen onderhoud uitvoeren.
P.S. Is niet richting jou bedoeld maar we zien best veel ellende voorbijkomen.
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Vraagje (ik moet nog veel leren ...): is dat roestende subframe specifiek een W204-kwaaltje of heeft de W203 (die heb ik namelijk) er ook zo'n last van?
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Aan een subframe valt niets te onderhouden lijkt mij. Dus zou wat mij betreft niets moeten uitmaken of het wel of niet onderhouden is door dealer. Blijkt dus gewoon dat het een commerciele beslissing is. Als ze niet genoeg aan je verdiend hebben dan heb je geen recht op coulance.Raimon schreef: ↑04 jan 2021 21:09Dan heb je al heel wat correct onderhoud gemist!w204estate schreef: ↑04 jan 2021 13:32 Vind het eigenlijk wel schandalig dat de meeste kosteloos word vervangen en een aantal niet! Waarom??? Wat nou als je 120 rijd en je hele subframe scheurt er ondervandaan.
Geen enkel van onze eigen klanten hebben gevaar gelopen. Ik gebruik nu misschien een gevoelig woord maar de meeste die echt stuk zijn zitten onder van die beun knaken waar alles lekker goedkoop of niet is gedaan. Lekker zelf oliefilter vervangen is geen onderhoud uitvoeren.
P.S. Is niet richting jou bedoeld maar we zien best veel ellende voorbijkomen.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Valt dit niet onder het conformiteitsbeginsel waarbij particulieren een bepaalde levensduur van een product mogen verwachten?
Dit heeft weinig met garantie te maken, maar met een wanprestatie van degene die blijkbaar een batch subframes van pisbakkenijzer heeft besteld.
gr J
Dit heeft weinig met garantie te maken, maar met een wanprestatie van degene die blijkbaar een batch subframes van pisbakkenijzer heeft besteld.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat heeft niks met wel of geen onderhoud subframe te maken maar met het moment dat geconstateerd wordt dat het subframe niet goed meer is...chanjesh schreef: ↑05 jan 2021 10:07Aan een subframe valt niets te onderhouden lijkt mij. Dus zou wat mij betreft niets moeten uitmaken of het wel of niet onderhouden is door dealer. Blijkt dus gewoon dat het een commerciele beslissing is. Als ze niet genoeg aan je verdiend hebben dan heb je geen recht op coulance.Raimon schreef: ↑04 jan 2021 21:09Dan heb je al heel wat correct onderhoud gemist!w204estate schreef: ↑04 jan 2021 13:32 Vind het eigenlijk wel schandalig dat de meeste kosteloos word vervangen en een aantal niet! Waarom??? Wat nou als je 120 rijd en je hele subframe scheurt er ondervandaan.
Geen enkel van onze eigen klanten hebben gevaar gelopen. Ik gebruik nu misschien een gevoelig woord maar de meeste die echt stuk zijn zitten onder van die beun knaken waar alles lekker goedkoop of niet is gedaan. Lekker zelf oliefilter vervangen is geen onderhoud uitvoeren.
P.S. Is niet richting jou bedoeld maar we zien best veel ellende voorbijkomen.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 05 jun 2020 10:17
- Mercedes-Benz: W212 E220 Avantgarde AMG
- Specialisatie: Bougies, Ontsteking, Sensoren
Bizarre situatie waarin de ene dealer alles gefixt krijgt en de andere dealer coulance wordt afgewezen. Lijkt mij een kwestie van ofwel onwelwillendheid van de dealer om klanten te helpen die hun auto daar niet in onderhoud hebben (en daarom MB adviseren coulance af te wijzen) of een kwestie van onkundigheid (niet weten hoe een coulance-claim ingediend dient te worden). Tot die conclusie kom ik omdat sommige dealers zoals die van Raimon wel 100% akkoord krijgen voor coulance (en dus wel capabel zijn/fair zijn richting de klant).chanjesh schreef: ↑04 jan 2021 13:14 Wanneer de constructeur een aanvraag tot coulance binnenkrijgt, zal hij deze toetsen op grond van enkele criteria. Deze criteria hebben betrekking op de leeftijd en kilometerstand van het voertuig, de aard en omvang van de schade alsmede of het voertuig conform Mercedes-Benz richtlijnen onderhouden werd.
Het spijt me dat ik u niet anders kan informeren."
Ik heb nu de correspondentie tussen de dealer en de constructeur opgevraagd. Ben benieuwd hoe de aanvraag er dan uit zien en op basis van welke criteria de constructeur mijn verzoek zou hebben afgewezen.
In elk geval is de totale verschilligheid tussen verschillende dealers die allemaal voor het zelfde merk en het zelfde reparatie-process staan in mijn ogen een goede reden om niet zomaar klakkeloos naar de eerste de beste MB dealer te gaan voor een probleem....
Ik zou ze in elk geval tot de dood aanvechten met m'n rechtsbijstandsverzekering. Reken maar dat het meer gaat kosten dan een 10 nieuwe subframes....
10/2010 W212 Mercedes E220 CDI Aut5 Avantgarde AMG
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Guttegut...
Als je een gebrekkige auto koopt, heb je je tot de verkoper te wenden. Die kun je aanspreken op conformiteit (niet de fabrikant), waarbij in de rechtspraak niet snel wordt aangenomen dat je van oudere auto's heel veel mag verwachten. Bovendien wordt dan naast de redelijke verwachting van wat je koopt, ook je onderzoeksplicht (aankoopkeuring?) meegewogen.
Als Jet Cars c.s. niet thuis geeft, is het natuurlijk aardig als de fabrikant in bepaalde gevallen over het hart strijkt (meer dan een gunst is coulance niet, zeker geen afdwingbaar recht). Als je zulke hoge verwachtingen hebt over de deep pockets van Daimler-Benz, dan zou ik me maar geen illusies maken over wie de langste adem heeft als je dit 'tot de dood' gaat aanvechten - gesteld al dat de rechtsbijstandverzekering daar überhaupt brood in ziet...
Als je een gebrekkige auto koopt, heb je je tot de verkoper te wenden. Die kun je aanspreken op conformiteit (niet de fabrikant), waarbij in de rechtspraak niet snel wordt aangenomen dat je van oudere auto's heel veel mag verwachten. Bovendien wordt dan naast de redelijke verwachting van wat je koopt, ook je onderzoeksplicht (aankoopkeuring?) meegewogen.
Als Jet Cars c.s. niet thuis geeft, is het natuurlijk aardig als de fabrikant in bepaalde gevallen over het hart strijkt (meer dan een gunst is coulance niet, zeker geen afdwingbaar recht). Als je zulke hoge verwachtingen hebt over de deep pockets van Daimler-Benz, dan zou ik me maar geen illusies maken over wie de langste adem heeft als je dit 'tot de dood' gaat aanvechten - gesteld al dat de rechtsbijstandverzekering daar überhaupt brood in ziet...
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Als rechtsbijstand er geen brood in ziet
Dan trekken die zich al HEEL SNEL terug
Stel je voor dat een verzekerings maatschappij voor 1 klant zo veel moeite zou doen
Dat kost ze veel te veel geld .
Ze innen liever jaarlijks je premie , en daarvoor zo af en toe een makkelijk succesje.
Verder geven ze al gauw niet thuis.
Dan trekken die zich al HEEL SNEL terug
Stel je voor dat een verzekerings maatschappij voor 1 klant zo veel moeite zou doen
Dat kost ze veel te veel geld .
Ze innen liever jaarlijks je premie , en daarvoor zo af en toe een makkelijk succesje.
Verder geven ze al gauw niet thuis.
Het lijkt een beetje willekeur te zijn. Wat heeft je auto gelopen en hoe is de onderhoudshistorie?
De mijne komt uit 2007 en sinds juli 2020 vanuit Duitsland in Nederland op kenteken gekomen, heeft 116000km gelopen en is door dealer en specialist onderhouden. Coulance is toegekend.
De mijne komt uit 2007 en sinds juli 2020 vanuit Duitsland in Nederland op kenteken gekomen, heeft 116000km gelopen en is door dealer en specialist onderhouden. Coulance is toegekend.
Ex: W201 2.5D 1986
Ex: W204 C280 Avantgarde 2007
Nu: S205 C450 AMG 4MATIC 2016
Ex: W204 C280 Avantgarde 2007
Nu: S205 C450 AMG 4MATIC 2016
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Voor een veiligheidsissue als deze is mijn indruk dat als de bereider een onderhoudshistorie kan overleggen dat de kans klein is dat ie wordt afgewezen.
Onderhoudshistorie = duidelijk vastleggen welke beurt nodig is inclusief km-stand en bonnen van de gebruikte materialen.
Ik zou een foto maken van het combi instrument met type assyst, km-stand en een deel van de factuur waarop minimaal de datum en een ordernummer zichtbaar is (en geen oliefactuur van de Gamma om maar wat te noemen). Dossier met overzicht wat wanneer is gedaan en onderbouwd met geprinte foto's en facturen meenemen naar de dealer om volledig onderhoud aan te tonen. Kom je een heel eind denk ik.
En houding ten opzichte van de medewerker is ook handig. Kan mij zo voorstellen dat heet geblakerd naar binnen lopen en schreeuwen 'ik mot garantie en daar ga jij voor zorgen' niet bevorderlijk is voor de snelle dienstverlening van een coulance gunst.
Onderhoudshistorie = duidelijk vastleggen welke beurt nodig is inclusief km-stand en bonnen van de gebruikte materialen.
Ik zou een foto maken van het combi instrument met type assyst, km-stand en een deel van de factuur waarop minimaal de datum en een ordernummer zichtbaar is (en geen oliefactuur van de Gamma om maar wat te noemen). Dossier met overzicht wat wanneer is gedaan en onderbouwd met geprinte foto's en facturen meenemen naar de dealer om volledig onderhoud aan te tonen. Kom je een heel eind denk ik.
En houding ten opzichte van de medewerker is ook handig. Kan mij zo voorstellen dat heet geblakerd naar binnen lopen en schreeuwen 'ik mot garantie en daar ga jij voor zorgen' niet bevorderlijk is voor de snelle dienstverlening van een coulance gunst.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Daar is een gezegde voor: met honing vang je meer vliegen dan met azijn...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z