Tm 2019 in ieder geval wel. Daarna heb ik olie verversen en apk vanwege de kosten bij een vakgarage laten uitvoeren vanwege de kosten. Maar wel of niet onderhoud bij dealer zou niet mogen uitmaken. Aan een subframe valt niets te onderhouden. Ik denk dat het meer een commerciële beslissing is van de dealer om de ene klant wel te vergoeden en ander niet. Op een slijtage onderdeel kan ik mij daar wel iets bij voorstellen. Maar een subframe mag gewoon niet zo erg doorroesten. Dit is duidelijk een productiefout.
W 204 Subframe achteras
- doitashimashite
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
- Mercedes-Benz: T204 180 CDI
Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen (ik bedoel je verhaal, niet het subframe )
All work and no play makes Jack a dull boy
- Steefje
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 03 apr 2010 23:43
- Mercedes-Benz: W221 S500 4-Matic W109 300 SEL 3.5
- Locatie: Ovezande
Je hebt een facelift model toch een slecht subframe?S_W204 schreef: ↑08 dec 2020 14:34 In het voorjaar was ik bij de dealer voor iets anders, en toen is het subframe nog helemaal goed bevonden. Pas weer langs geweest voor een onderhoudsbeurt, en daarbij heeft de monteur het eerste plekje gevonden. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Enfin, er komt een nieuwe onder (de onderdelen liggen al klaar). Ook hier uiteraard onder 'coulance' van Daimler (bizar hoe snel ze dat kunnen regelen overigens).
Ik heb begrepen dat deze subframes daadwerkelijk anders zijn waardoor dit niet nog eens gaat gebeuren.
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Facelift of niet maakt helaas niets uit, het zijn dezelfde subframes van wat ik begrepen heb.Steefje schreef: ↑10 dec 2020 17:54Je hebt een facelift model toch een slecht subframe?S_W204 schreef: ↑08 dec 2020 14:34 In het voorjaar was ik bij de dealer voor iets anders, en toen is het subframe nog helemaal goed bevonden. Pas weer langs geweest voor een onderhoudsbeurt, en daarbij heeft de monteur het eerste plekje gevonden. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Enfin, er komt een nieuwe onder (de onderdelen liggen al klaar). Ook hier uiteraard onder 'coulance' van Daimler (bizar hoe snel ze dat kunnen regelen overigens).
Ik heb begrepen dat deze subframes daadwerkelijk anders zijn waardoor dit niet nog eens gaat gebeuren.
Ik lees hier van iedereen dat het door de dealer zo goed als direct vervangen wordt en MB zijn verantwoordelijkheid neemt. Snap dan werkelijk niet waarom MB Den Haag dit niet doet. Ze zeggen dat ze al contact hebben gehad met de fabriek en dat ze geen toestemming hebben gekregen om het kosteloos te vervangen. Heb nu een klacht lopen bij MB Nederland. Ze verwachten uiterlijk 18 dec antwoord te kunnen geven. Is toch belachelijk. En al die tijd zit ik dus zonder vervoer. Te zot voor woorden.
Tm 2019 in ieder geval wel. Daarna voor Apk en beurt door een vakgarage laten uitvoeren. Wel of niet onderhoud bij MB zou niets moeten uitmaken. Aan een subframe valt niets te onderhouden lijkt mij.
- Steefje
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 03 apr 2010 23:43
- Mercedes-Benz: W221 S500 4-Matic W109 300 SEL 3.5
- Locatie: Ovezande
Ik dacht dat het bij facelift modellen niet voorkwam maar blijkbaar wel dus.S_W204 schreef: ↑10 dec 2020 20:39Facelift of niet maakt helaas niets uit, het zijn dezelfde subframes van wat ik begrepen heb.Steefje schreef: ↑10 dec 2020 17:54Je hebt een facelift model toch een slecht subframe?S_W204 schreef: ↑08 dec 2020 14:34 In het voorjaar was ik bij de dealer voor iets anders, en toen is het subframe nog helemaal goed bevonden. Pas weer langs geweest voor een onderhoudsbeurt, en daarbij heeft de monteur het eerste plekje gevonden. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Enfin, er komt een nieuwe onder (de onderdelen liggen al klaar). Ook hier uiteraard onder 'coulance' van Daimler (bizar hoe snel ze dat kunnen regelen overigens).
Ik heb begrepen dat deze subframes daadwerkelijk anders zijn waardoor dit niet nog eens gaat gebeuren.
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Dacht ik ook hoor. Was op z'n zachtst gezegd niet blij toen ik het nieuws hoorde. Maar goed, heb mij er maar bij neergelegd en ik heb alle vertrouwen in de dealer dat het perfect wordt opgelost.
Ik heb het topic doorgelezen en heb 2 vragen; Geldt de coulance ook bij ingevoerde auto's die bij aankoop of waarbij bv. een jaar na aankoop het probleem zich voordoet?
Kan ik er van uit gaan dat een auto van 13 a 14 jaar oud het subframe reeds vervangen is?
Komen rotte subframes en remleidingen na vervanging vaker voor of zijn de de vervangen beter dan de oorspronkelijke onderdelen?
Volgens mij waren dit 3 vragen...
Kan ik er van uit gaan dat een auto van 13 a 14 jaar oud het subframe reeds vervangen is?
Komen rotte subframes en remleidingen na vervanging vaker voor of zijn de de vervangen beter dan de oorspronkelijke onderdelen?
Volgens mij waren dit 3 vragen...
Ex: W201 2.5D 1986
Ex: W204 C280 Avantgarde 2007
Nu: S205 C450 AMG 4MATIC 2016
Ex: W204 C280 Avantgarde 2007
Nu: S205 C450 AMG 4MATIC 2016
In het jaarboek uit 2005 staat dat Mercedes 30 jaar garantie geeft op de carrosserie.
Wikipedia:
Wikipedia:
De carrosserie is het koetswerk van een motorvoertuig (auto of bus), ruwweg de bovenbouw, dat wil zeggen de constructie zonder onderdelen als de motor, de wielen, de aandrijflijn, en het interieur (met name de zitplaatsen)
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Een SUBframe behoort tot de onderbouw.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Mijn verzoek voor coulance is dus afgewezen. Hier is het antwoord van de klantenservice:
"Uw dealer liet ons weten dat zij een aanvraag tot coulance hebben ingediend, maar dat dit verzoek helaas werd afgewezen. Hierdoor is een vergoeding niet mogelijk. Uw voertuig is uiteraard met de grootst mogelijke zorg geproduceerd, zoals u mag verwachten van Mercedes-Benz. Helaas is het nooit volledig uit te sluiten dat er zich onvolkomenheden voordoen. Om deze reden biedt Mercedes-Benz haar klanten, na het verstrijken van de fabrieksgarantie van twee jaar, een mogelijkheid tot financiële tegemoetkoming op basis van de coulanceregeling.
De toepassing van deze regeling is, in tegenstelling tot de wettelijke garantie van twee jaar, vrijwillig. Dit betekent dat er geen absoluut recht bestaat op het ontvangen van enige coulance. Een aanvraag tot coulance kan enkel door een erkende Mercedes-Benz dealer worden aangevraagd bij de constructeur, die uiteindelijk over de uitkomst van de aanvraag beslist. Wanneer de constructeur een aanvraag tot coulance binnenkrijgt, zal hij deze toetsen op grond van enkele criteria. Deze criteria hebben betrekking op de leeftijd en kilometerstand van het voertuig, de aard en omvang van de schade alsmede of het voertuig conform Mercedes-Benz richtlijnen onderhouden werd.
Het spijt me dat ik u niet anders kan informeren."
Ik heb nu de correspondentie tussen de dealer en de constructeur opgevraagd. Ben benieuwd hoe de aanvraag er dan uit zien en op basis van welke criteria de constructeur mijn verzoek zou hebben afgewezen.
"Uw dealer liet ons weten dat zij een aanvraag tot coulance hebben ingediend, maar dat dit verzoek helaas werd afgewezen. Hierdoor is een vergoeding niet mogelijk. Uw voertuig is uiteraard met de grootst mogelijke zorg geproduceerd, zoals u mag verwachten van Mercedes-Benz. Helaas is het nooit volledig uit te sluiten dat er zich onvolkomenheden voordoen. Om deze reden biedt Mercedes-Benz haar klanten, na het verstrijken van de fabrieksgarantie van twee jaar, een mogelijkheid tot financiële tegemoetkoming op basis van de coulanceregeling.
De toepassing van deze regeling is, in tegenstelling tot de wettelijke garantie van twee jaar, vrijwillig. Dit betekent dat er geen absoluut recht bestaat op het ontvangen van enige coulance. Een aanvraag tot coulance kan enkel door een erkende Mercedes-Benz dealer worden aangevraagd bij de constructeur, die uiteindelijk over de uitkomst van de aanvraag beslist. Wanneer de constructeur een aanvraag tot coulance binnenkrijgt, zal hij deze toetsen op grond van enkele criteria. Deze criteria hebben betrekking op de leeftijd en kilometerstand van het voertuig, de aard en omvang van de schade alsmede of het voertuig conform Mercedes-Benz richtlijnen onderhouden werd.
Het spijt me dat ik u niet anders kan informeren."
Ik heb nu de correspondentie tussen de dealer en de constructeur opgevraagd. Ben benieuwd hoe de aanvraag er dan uit zien en op basis van welke criteria de constructeur mijn verzoek zou hebben afgewezen.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Vind het eigenlijk wel schandalig dat de meeste kosteloos word vervangen en een aantal niet! Waarom??? Wat nou als je 120 rijd en je hele subframe scheurt er ondervandaan.