W 204 Subframe achteras
We mogen blij zijn dat er überhaupt (een keer) sprake is van coulance. Er zijn diverse andere problemen (distributie ketting bij m271 motor; balansas issues bij de 350 motoren) waar geen coulance tegenover staat.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hoeft niet dealeronderhoud te zijn. Maar gewoon fatsoenlijk de auto controleren/keuren. En niet eisen stellen bij een ander als de garage het niet goed heeft gedaan. Eigenlijk moet je daar pissig worden dat ze een paar stappen hebben gemist
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik vind het een lastig thema. Met 14 jaar zit je dicht tegen de levensduur van een auto. Moet het dan kosteloos vervangen worden? Als je de auto gebruikt heb gekocht krijg je daarna een betere auto terug. Zou een 50% ook reeel zijn aangezien 80% van de levensduur verstreken is?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Maar wat dóen jullie dan daar daartegen in Gorinchem, om dat afscheuren, te voorkomenRaimon schreef: ↑12 okt 2021 00:38 Iedere APK wielgeleiding en subframe checken. Bij
Beurten wielgeleiding checken.
Nogmaals hebben wij 0 gescheurde subframes bij ons eigen klantenbestand. Bij de eerste zichtbare schade schakelen wij vlot (zijn meerdere leden die dat ervaren hebben). Ik blijf erbij dat een goede controle al een paar keer is overgeslagen wanneer je subframe afgescheurd is.
Onderhoud is een, maar n constructie- of kwaliteitseisfout wat anders.
Er zijn ovrgs gezelliger onderwerpen
Shits/pech happens
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het enige wat we doen is bij iedere beurt met een lamp en spiegel controleren. Eventueel een bolhamer kloppen. Extra goed kijken bij roestsporen. Bij een gat coulance aanvragen en vervangen en natuurlijk in de wax zetten.
Het bovenste heeft het resultaat dat we nog geen gebroken of gescheurde subframes hebben gehad bij onze eigen klanten. Ik heb ze natuurlijk wel veel gezien maar die waren allemaal elders in O.H.
Er zijn ook voldoende andere bedrijven die het goed controleren.
Edit:
Als ik een speling op een fuseekogel negeer. En dan na een jaar staat het wiel er scheef onder. Is dat dan de schuld van de garage of de product?
Het bovenste heeft het resultaat dat we nog geen gebroken of gescheurde subframes hebben gehad bij onze eigen klanten. Ik heb ze natuurlijk wel veel gezien maar die waren allemaal elders in O.H.
Er zijn ook voldoende andere bedrijven die het goed controleren.
Edit:
Als ik een speling op een fuseekogel negeer. En dan na een jaar staat het wiel er scheef onder. Is dat dan de schuld van de garage of de product?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ja da's een goeie.
Maar ik denk van de garage. Als je zeker weet dat dat ding nooit verslijt/kapot gaat, hoef je niet te controleren. En omdat men van dat ding op voorhand weet dat het niet het eeuwige leven heeft, is het op een inspectielijst terecht gekomen. Juist om erger te voorkomen wordt dat dus gecontroleerd.
Maar ik denk van de garage. Als je zeker weet dat dat ding nooit verslijt/kapot gaat, hoef je niet te controleren. En omdat men van dat ding op voorhand weet dat het niet het eeuwige leven heeft, is het op een inspectielijst terecht gekomen. Juist om erger te voorkomen wordt dat dus gecontroleerd.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Een opel nooit last gehad van roest ? ik ken er al verschillende bijvoorbeeld de corsa's die je optisch aan de buitenkant exterieur onder je kont weg roesten. Het onderstel daarintegen, wat je waarschijnlijk dan bedoelt, geen idee.
Het is jammer dat inderdaad Mercedes hoe lief ik het merk ook rijdt en lief heb, zulke problemen wel heeft gehad met zulke type auto's en prijssegment. Hoop dat dit probleem nu wel is opgelost. Anders zal een Mercedes nu alleen nog maar om het comfort en luxe / uitstraling een reden zijn om te kopen. Lijkt me niet dat ze dat door de kwaliteit van sommige onderdelen verpest hebben.
Over het M271 ketting probleem gesproken, tja dat moet je dan weer dankbaar voor zijn door de geliefde eisen van de europese unie en de groene partijtjes. Dat dmv uitstoot en dat gelul er Simplex kettingen in moesten worden gezet ipv duplex en waarschijnlijk nog steeds maar zullen tegenwoordig hoop ik gemodificeerd zijn. Want een mercedes van vroeger hoefde / hoef je praktisch nooit naar een ketting te kijken.
Het blijft verder natuurlijk een super merk qua autos mijn nr 1. Nr 2 zal dan tegenwoordig bmw zijn. Vag mogen ze mij gelijk naar de stort brengen
Verder ben ik het wel met je eens Raimon dat niet alles altijd kan worden vergoed maar zulke dingen helaas niet mogen gebeuren.
Raimon: je hebt wel gelijk hoor dat je wel onderhoud moet doen. Ik was zeer tevreden hoe Mijn probleem door Mercedes is opgelost. Mijn auto kreeg een grote beurt bij Sterrenservice Elburg en daar werd het geconstateerd. Zij hebben dit besproken met Mercedes wensink Hardewijk. Zij hebben dit met Mercedes Nederland besproken en (is mij verteld) omdat het een Nederlandse auto is en door Mercedes Hardewijk de staat van onderhoud goed is vastgesteld.Vandaar de coulance. Toen ik de auto ophaalde ook gebak meegenomen voor de jongens! Zij gaven ook aan dat roest vanuit binnen met combinatie met een zwakke lasnaad waardoor het metaal te dun is geworden de oorzaak is. Nadat het subframe vervangen is is de gehele onderkant (natuurlijk op mijn kosten) roestvrij gemaakt en geseald. Gewoon perfecte samenwerking geweest!
De schuldvraag mag je naar mijn mening niet leggen bij de dealer ( de monteurs)omdat zij ook niets kunnen doen tegen constructie fouten. Zij kunnen enkel constateren en bij lichte aantasting dit oplossen. Het is wel verbazing wekkend omdat je dit niet verwacht. Mercedes heeft een kwaliteitsnaam en daar hangen verwachtingen aan.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Daarom zou iedereen op het forum hier verplicht een 210 moeten hebben gehad, als is het maar een jaartje. Dan leer je (i) bliksemsnel om je verwachtingen aan te passen aan de realiteit en (ii) om enorm te genieten van wat de wagen wél te bieden heeft!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
11 jaar lang in bezit gehad en nooit last gehad van die roestduivel anders dan bij de deurrubbers op locatie frame van de ramen.
Dat is na constatering netjes met iedere beurt (garagebezoek?) dusdanig bewerkt dat het iig niet verder is gekomen dan die paar beginnende roest puntjes...
Maar ik heb ze inderdaad wel eens anders gezien....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Da's ook een waarheid als een koe. Op de w124 300TDT na, staat de w/s210 430 TE toch ook op een gedeelde 1e plaats. Alle 2 geweldige rijauto's, en inderdaad... met roest.
En ook een feit: Hoge bomen vangen veel wind. In Stuttgart willen ze graag voorop lopen en op de borst kloppen. Met als gevolg dat ze in het geval van lakken en bedrading ze hun kop flink hebben gestoten. Tja, iemand haalt de kastanjes uit het vuur en de rest volgt pas daarna. Maar op een 204 zou je dergelijke problemen niet meer verwachten, staat tegenover dat ze desondanks hun problemen behoorlijk serieus (mee) oplossen.
Maar dat staat los van het voorbeeld wat Raimon gaf omtrent die stuurkogel.
Een gratis reparatie van een fabrieksfout die je niet van MB verwacht.. anders had ik een suzuki gekocht.. Ik zie dit meer als gebrek aan kwaliteit bij deze model waardoor gebruikers niet meer mobiel kunnen zijn.
Vanuit klantgerichtheid zou een vervangend auto geen overkill zijn.
Onderhoud bij de dealer zou dit niet hebben voorkomen i.i.g.
Vanuit klantgerichtheid zou een vervangend auto geen overkill zijn.
Onderhoud bij de dealer zou dit niet hebben voorkomen i.i.g.
Raimon schreef: ↑11 okt 2021 19:47 Een gratis reparatie op een veertienjarige auto en nog is het niet voldoende.
Ik begin er soms een beetje moe van te worden. We hebben auto’s binnen die jaren niet binnen willen komen (prima, eigen keuze) en als er dan wat te halen valt komt het eisenpakket en willen ze alles gratis.