Marco schreef: ↑23 feb 2021 08:28Best handig zo'n kantelbrugDanzelRamcharan schreef: ↑22 feb 2021 18:14 Vandaag mijn wagen voor t eerst als nieuwe eigenaar door apk zonder issues...
Subframe ziet er zeker goed uit
W 204 Subframe achteras
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- doitashimashite
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
- Mercedes-Benz: T204 180 CDI
Marco schreef: ↑23 feb 2021 08:28Best handig zo'n kantelbrugDanzelRamcharan schreef: ↑22 feb 2021 18:14 Vandaag mijn wagen voor t eerst als nieuwe eigenaar door apk zonder issues...
Subframe ziet er zeker goed uit
All work and no play makes Jack a dull boy
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 sep 2011 20:53
Mijn Mercedes type C 204 is vorige week nagekeken op dit probleem, bij een terugroep actie van garage Wensink Zwolle. Blijkt ook mijn Mercedes roest te hebben aan de achterbrug. Gelukkig wordt dit volledig vergoed door Wensink, ondanks dat dit een import auto is. Top service van Mercedes!
- doitashimashite
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
- Mercedes-Benz: T204 180 CDI
Goeie service van Wensink trouwens!
All work and no play makes Jack a dull boy
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11490
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Er is ook geen terugroepactie. Wensink maakt zelf de keuze om iedereen te bellen.
Zelf heb ik ook met het idee gezeten. Maar leek ons minder zinnig aangezien we het al lange tijd goed controleren. Dan komt er geen gevaar en zijn we met jaarlijks onderhoud/APK gewoon ruim op tijd. De gevaarlijke auto’s die binnenkomen zijn altijd van elders onderhouden en daar hebben we geen telefoonnummer van. Misschien nu op het darkweb wel te koop
Zelf heb ik ook met het idee gezeten. Maar leek ons minder zinnig aangezien we het al lange tijd goed controleren. Dan komt er geen gevaar en zijn we met jaarlijks onderhoud/APK gewoon ruim op tijd. De gevaarlijke auto’s die binnenkomen zijn altijd van elders onderhouden en daar hebben we geen telefoonnummer van. Misschien nu op het darkweb wel te koop
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Omdat dit een veiligheidsrisico heeft zou de fabrikant hier gewoon een formele recall actie van moeten maken. Het is bij 10 jaar oude auto’s heel aannemelijk dat een flink deel niet meer bij de officiele merkdealer in onderhoud is. Ook gaan de bedrijven die wel merkdealer hier verschillend mee om. Een paar ongevallen als gevolg van deze productfout maakt je imago als merk er niet beter op
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11490
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is uiterst vervelend dat het stuk gaat en zou niet moeten gebeuren. Maar het is iets wat langzaam groeit en dus niet direct afbreekt. Met normaal regulier onderhoud is het ruim op tijd waar te nemen. Dat een garage geen correct onderhoud uit voert staat los van het probleem
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Ik heb nog wat stof tot nadenken met betrekking tot die actie van Wensink.
Ze wilden me na afloop van de controle geen verklaring meegeven waar op staat dat mijn subframe in orde is, enkel mondeling.
Ook wilden ze me geen werkplaatsbon van 0 euro o.i.d. meegeven waarop staat dat deze controle is uitgevoerd.
Ik heb tot 3 keer toe geprobeerd in contact te komen met de filiaalleider hierover maar hij belt me gewoon niet terug.
Ik had misschien niet meteen tegen de telefoniste moeten vertellen waar het over ging.
Later realiseerde ik me ook dat ik telefonisch ben uitgenodigd, ik heb niet eens een email.
Ik heb dus helemaal niets zwart op wit kunnen krijgen.
Het was zonde van mijn tijd om op deze uitnodiging in te gaan.
Zo ken ik ze weer bij Wensink, stelletje geheimschrijvers.
Ze wilden me na afloop van de controle geen verklaring meegeven waar op staat dat mijn subframe in orde is, enkel mondeling.
Ook wilden ze me geen werkplaatsbon van 0 euro o.i.d. meegeven waarop staat dat deze controle is uitgevoerd.
Ik heb tot 3 keer toe geprobeerd in contact te komen met de filiaalleider hierover maar hij belt me gewoon niet terug.
Ik had misschien niet meteen tegen de telefoniste moeten vertellen waar het over ging.
Later realiseerde ik me ook dat ik telefonisch ben uitgenodigd, ik heb niet eens een email.
Ik heb dus helemaal niets zwart op wit kunnen krijgen.
Het was zonde van mijn tijd om op deze uitnodiging in te gaan.
Zo ken ik ze weer bij Wensink, stelletje geheimschrijvers.
Laatst gewijzigd door MattijsNL op 09 mei 2021 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 jan 2021 13:13
- Mercedes-Benz: C350
Ik ben vorige week ook gebeld, door Wensink Groningen in dit geval. De beste man vroeg of ik langs wou komen voor een inspectie van het subframe. Vanmiddag langs geweest, en inderdaad, 3 forse gaten. Ik werd vriendelijk geholpen en er was totaal geen discussie of het coulance was of niet. Coulance in dit geval.
Wel kwam er wat meerwerk bij als ik daar in mee stemde.
1. Remleiding vanaf de ABS pomp tot achter de auto moet vervangen worden. Loopt over het subframe dus straks makkelijker te vervangen. Kosten €500-,
2. Differtieel zweet redelijk fors. Moet er toch onderweg, dus dan is het makkelijker om dan ook alle keerringen en pakkingen te vervangen. Kosten €300-,
De reparatie van het differentieel is geen discussie. Was al vanplan dit aan te laten pakken, en vind de kosten opzich mee vallen.
Maar €500-, voor een stuk remleiding vind ik zelf wel erg veel geld.
Wat denken jullie hiervan?
Wel kwam er wat meerwerk bij als ik daar in mee stemde.
1. Remleiding vanaf de ABS pomp tot achter de auto moet vervangen worden. Loopt over het subframe dus straks makkelijker te vervangen. Kosten €500-,
2. Differtieel zweet redelijk fors. Moet er toch onderweg, dus dan is het makkelijker om dan ook alle keerringen en pakkingen te vervangen. Kosten €300-,
De reparatie van het differentieel is geen discussie. Was al vanplan dit aan te laten pakken, en vind de kosten opzich mee vallen.
Maar €500-, voor een stuk remleiding vind ik zelf wel erg veel geld.
Wat denken jullie hiervan?
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Het klopt dat 500 euro veel geld is, maar dan ben je vrijwel zeker dat het werk naar de Mercedes geldende normen is uitgevoerd en origineel, is natuurlijk ook zelf te doen maar een remleiding volledig in de zelfde vorm plooien en leggen lijkt simpeler dan het is, behalve met de juiste gereedschappen, die ze in de garage wel hebben. En er zal op de uitgevoerde werken zeker wel garantie gegeven worden.
Groetjes, Georges
Groetjes, Georges
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
-
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Dat is dus het verdienmodel, dikke extra kosten in rekening brengen voor iets dat gewoon binnen de kosten van het vervangen van het onderdeel zouden moeten zitten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Allebei de remleidingen van de ESP-unit naar achteren? Dan is het echt een goede deal. Die leidingen komen kaarsrecht uit het magazijn en alles op maat buigen en netjes opzadelen is best een hoop werk. En je weet dat het goed zit, je kunt terug en je hoeft de achteras er niet opnieuw onderuit te halen (inclusief uitlijnen). Dus...W204-C350AMG schreef: ↑22 mei 2021 01:56 Maar €500-, voor een stuk remleiding vind ik zelf wel erg veel geld.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wat gfgf zegt. Koopje
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings