Regenereren E350 CDI 2013
- Schroef
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 30 jan 2016 21:07
- Mercedes-Benz: W203/C180
- Locatie: Amstelveen
Ik lees hier allemaal vreemde reacties.
Van PSA (Peugeot en Citroen) weet ik dat het regeneratieproces te merken is als je je achterruitverwarming uit wilt zetten.
Tijdens het regeneratieproces schakelt de ECU de achterruitverwarming automatisch in om zodoende de motor zwaarder te belasten. Ga je de achterruitverwarming tijdens dat proces uitzetten, hoor je twee klikjes van het relais: eerste klik is omdat je de ARV uit hebt gezet, tweede klikje is omdat de ECU de ARV weer aanzet om zijn regeneratieproces af te kunnen maken.
Misschien een vreemde vraag maar ik stel hem toch: weet je zeker dat er genoeg ad-blue inzit en dat het systeem ook daadwerkelijk werkt?
het verhoogd toerental tijdens stationair komt bij mij vreemd over. Ik verwacht niet dat MB het proces zo laat lopen dat je als gebruiker daar last van hebt.
Van PSA (Peugeot en Citroen) weet ik dat het regeneratieproces te merken is als je je achterruitverwarming uit wilt zetten.
Tijdens het regeneratieproces schakelt de ECU de achterruitverwarming automatisch in om zodoende de motor zwaarder te belasten. Ga je de achterruitverwarming tijdens dat proces uitzetten, hoor je twee klikjes van het relais: eerste klik is omdat je de ARV uit hebt gezet, tweede klikje is omdat de ECU de ARV weer aanzet om zijn regeneratieproces af te kunnen maken.
Misschien een vreemde vraag maar ik stel hem toch: weet je zeker dat er genoeg ad-blue inzit en dat het systeem ook daadwerkelijk werkt?
het verhoogd toerental tijdens stationair komt bij mij vreemd over. Ik verwacht niet dat MB het proces zo laat lopen dat je als gebruiker daar last van hebt.
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Adblue heeft geen enkele invloed op roet, dat doet het roetfilter. Adblue wordt na de DPF ingespoten en zorgt wel voor dat de NOx sterk gereduceerd wordt. Maar niet de hoeveelheid roet.stamgast_2 schreef:Peter schreef:Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
Denk eerder pekel en zooi.
Geen idee hoe jou uitlaat er uit ziet. Maar de adblue houd hem brandschoon.