Regenereren E350 CDI 2013

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44423
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 dec 2017 08:06

Ik zal er eens op letten, komende week wordt die weer helemaal schoongemaakt.
#doeslief
Gebruikersavatar
Schroef
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 jan 2016 21:07
Mercedes-Benz: W203/C180
Locatie: Amstelveen

16 dec 2017 23:04

Ik lees hier allemaal vreemde reacties.

Van PSA (Peugeot en Citroen) weet ik dat het regeneratieproces te merken is als je je achterruitverwarming uit wilt zetten.

Tijdens het regeneratieproces schakelt de ECU de achterruitverwarming automatisch in om zodoende de motor zwaarder te belasten. Ga je de achterruitverwarming tijdens dat proces uitzetten, hoor je twee klikjes van het relais: eerste klik is omdat je de ARV uit hebt gezet, tweede klikje is omdat de ECU de ARV weer aanzet om zijn regeneratieproces af te kunnen maken.

Misschien een vreemde vraag maar ik stel hem toch: weet je zeker dat er genoeg ad-blue inzit en dat het systeem ook daadwerkelijk werkt?


het verhoogd toerental tijdens stationair komt bij mij vreemd over. Ik verwacht niet dat MB het proces zo laat lopen dat je als gebruiker daar last van hebt.
Eelco77
Berichten: 842
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17 dec 2017 11:04

stamgast_2 schreef:
Peter schreef:Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.

Denk eerder pekel en zooi.

Geen idee hoe jou uitlaat er uit ziet. Maar de adblue houd hem brandschoon.
Adblue heeft geen enkele invloed op roet, dat doet het roetfilter. Adblue wordt na de DPF ingespoten en zorgt wel voor dat de NOx sterk gereduceerd wordt. Maar niet de hoeveelheid roet.
Plaats reactie