luchtvering W212

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 15:09

Onze w 212 van 20111 welke we nu 3 maanden hebben geeft de laatste 3 dagen bij de eerste start van de dag aan dat we even moeten wachten omdat hij de vering omhoog moet brengen. dit duurt ongeveer een minuut

Dit heeft hij nog niet eerder gedaan, en doet het rest van de dag ook niet meer.

Moet ik me zorgen maken om kapotten balgen of compressor of is dit normaal?

Alvast bedankt voor de input
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

15 okt 2017 15:21

Sorry, maar zonder lek zakt de auto niet naar beneden... en een minuut draaien van het
compressortje betekend dat er aardig wat lucht weggelekt is
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

15 okt 2017 15:27

Een minuut geeft ook aan dat de compressor zijn beste tijd heeft gehad.
Logboek S500.
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 15:33

niet wat ik wilde horen, maar wel helder...hij moet even naar de MB dealer toe
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

15 okt 2017 15:46

plorie schreef:Een minuut geeft ook aan dat de compressor zijn beste tijd heeft gehad.
Dat ben ik niet helemaal met je eens... ik heb onder m’n S211 achter 2 nieuwe balgen
en een relatief nieuwe compressor en als ik een paar honderd kilo achterin kieper
staat die compressor zeker 1/2 tot 3/4 minuut te pompen op die 2 balgen om de boel
horizontaal te krijgen.
1 minuut pompen voor een leeg systeem met 4 balgen vindt ik niet vreemd, het is per slot
van rekening ook maar een klein compressortje 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

15 okt 2017 16:17

Praten we hier wel over 4 balgen?
Logboek S500.
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 16:18

voor mijn beeld...heb het ideee dat alleen de achterkant zakt...zijn voor en achter gescheiden systemen zodat het inderdaad een lekkage is, of moet ik het dan in een probleem met de balgen zoeken
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 16:28

plorie schreef:Praten we hier wel over 4 balgen?
geen idee :o
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

15 okt 2017 16:38

Je hebt toch een station (S212)? Want achterin (self leveling) is idd anders dan voor..
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 16:39

klopt is station
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

15 okt 2017 16:42

Airmatic ?
Of kan je de rijhoogte niet zelf instellen ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 16:50

Cornelis schreef:Airmatic ?
Of kan je de rijhoogte niet zelf instellen ?
ik kan volgens mij niets instellen, gaat automatisch
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

15 okt 2017 18:57

Dan heb je gewoon de standaard setup voor een S212. Bij de optie luchtvering heb je ook luchtvering aan de voorzijde.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

15 okt 2017 19:38

Vóór dus veren en achter luchtbalgen.
Wel zaak om zsm de lekkage achter op te sporen cq de balgen te vervangen. Heb je nog garantie ?
Als de auto achter volledig wegzakt vind ik 1 minuut pompen evengoed nog wel meevallen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
sassenaer
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:40

15 okt 2017 19:59

Cornelis schreef:Vóór dus veren en achter luchtbalgen.
Wel zaak om zsm de lekkage achter op te sporen cq de balgen te vervangen. Heb je nog garantie ?
Als de auto achter volledig wegzakt vind ik 1 minuut pompen evengoed nog wel meevallen.
Nee geen garantie, heb er voor gekozen om alleen garantie op draaiende delen te nemen...
Heb er in die paar maanden ook al weer 10000 km opgereden ook :)
Plaats reactie