Geloof me, die detecties kunnen sneller worden gedaan dan je je kunt voorstellen.
Met een lichtanalyse is nauwkeurig te meten welke stoffen uit een uitlaat rollen.
Maar die testen zullen nu nog wel gedaan worden om het systeem te verifiëren. Af een toe een eigen auto met bekende uitstoot er langs laten rijden om te kijken of het echt werkt.
Op basis van snelheid kan je bijvoorbeeld al de verdunning van de uitlaatgassen meenemen in de beoordeling.
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Natuurlijk in hoe ver kan je aansprakelijk gesteld worden?
Iedereen weet dat de reeele waardes niet overeenkomen met wat fabriekanten opgeven en na verloop van tijd scheelt de manier waarop je je auto gebruikt ook wat in uitstoot
Iedereen weet dat de reeele waardes niet overeenkomen met wat fabriekanten opgeven en na verloop van tijd scheelt de manier waarop je je auto gebruikt ook wat in uitstoot
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
De gebruiker is alleen aansprakelijk als hij heeft gechipt waardoor de verbranding verandert en dús ook de uitstootwaarden veranderen.
Wanneer hij niet heeft gechipt en de uitstootwaarden veranderen toch, dan zal de fabrikant eventueel aansprakelijk zijn.
Wanneer hij niet heeft gechipt en de uitstootwaarden veranderen toch, dan zal de fabrikant eventueel aansprakelijk zijn.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Er is al veel over geschreven heb ik na 93 pagina’s lezen aan de lijve ondervonden toch lees ik relatief weinig tot niet of mensen ook slechte ervaringen hebben na chiptuning.
Wil dit dan zeggen dat het altijd zijn meerwaarde heeft deze chiptuning?
Ikzelf rijd met een cla a180 en weet dat de stap naar zogenaamde a200 klein is maar de twijfel tot enige schade of snellere slijtage houd me zeker tegen om het op dit moment te doen.
Wil dit dan zeggen dat het altijd zijn meerwaarde heeft deze chiptuning?
Ikzelf rijd met een cla a180 en weet dat de stap naar zogenaamde a200 klein is maar de twijfel tot enige schade of snellere slijtage houd me zeker tegen om het op dit moment te doen.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Mij lijkt iig dat een blok belast wordt op een manier zoals niet door de fabrikant bedoeld.
Daarin spelen vast emissie-eisen maar ook zaken als veilige marges qua belasting mee een rol.
Maar juist omdat ik (we) daar zo weinig van weten, beetje black box, zou ik het risico op schade of vroegtijdige slijtage niet willen lopen.
En wie is een echt goede tuner en waar blijkt dat uit? Geven ze 7 jaar garantie?
Ik heb er de poen niet voor en zou me bij ieder reuteltje zorgen maken Ga ik liever op zoek naar een wagen met ander blok en prestaties die me wél aanspreken.
En je uitstoot.
Daarin spelen vast emissie-eisen maar ook zaken als veilige marges qua belasting mee een rol.
Maar juist omdat ik (we) daar zo weinig van weten, beetje black box, zou ik het risico op schade of vroegtijdige slijtage niet willen lopen.
En wie is een echt goede tuner en waar blijkt dat uit? Geven ze 7 jaar garantie?
Ik heb er de poen niet voor en zou me bij ieder reuteltje zorgen maken Ga ik liever op zoek naar een wagen met ander blok en prestaties die me wél aanspreken.
En je uitstoot.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Radegast
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 mei 2014 17:46
- Mercedes-Benz: W246 2014 (ex W201, W202, W210, C209)
- Locatie: Ouder-Amstel
Hallo allemaal,
zijn voornemens om een B180 (w246) uit 2014 met 41.000 km op de teller aan te schaffen.
Heb begrepen dat het eigenlijk hetzelfde blok als in de B200 (156pk) is maar dan softwarematig "beteugeld".
Nu is 122pk misschien wel voldoende maar ik wil meer...
Heb gelezen dat je voor ca. € 400,-- naar ca. 175pk kan laten chiptunen.
Maar ja, waar laten doen ? Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf met deze motor ?
Vast heel erg bedankt voor de reacties !
Groet,
Marc
zijn voornemens om een B180 (w246) uit 2014 met 41.000 km op de teller aan te schaffen.
Heb begrepen dat het eigenlijk hetzelfde blok als in de B200 (156pk) is maar dan softwarematig "beteugeld".
Nu is 122pk misschien wel voldoende maar ik wil meer...
Heb gelezen dat je voor ca. € 400,-- naar ca. 175pk kan laten chiptunen.
Maar ja, waar laten doen ? Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf met deze motor ?
Vast heel erg bedankt voor de reacties !
Groet,
Marc
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Ik las goede dingen in het topic over Ventura tuning: https://www.venturatuning.nl/ en BR-performance : https://www.br-performance.nl/nl-nl/
Ik vond deze in het topic via de zoekfunctie. Gemakshalve heb ik ook maar de linkjes bijgevoegd.
Ik vond deze in het topic via de zoekfunctie. Gemakshalve heb ik ook maar de linkjes bijgevoegd.
- RenevK
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 03 jul 2016 10:45
- Mercedes-Benz: Ex S202 1997 - C220D, Elegance; S204 2012 - C200CDI, Avantgarde; Huidig S205 2018 - C180
- Specialisatie: Autodetailing
Elke keer als ik een vraag zie over wat een goed adres/bedrijf is voor chiptuning twijfel ik of ik zal reageren in het topic. Als ik dan diverse sites zie voorbijkomen dan vind ik dat https://www.go-eco-harderwijk.nl/ ook wel mag worden vermeld (en anders grijpen de moderators wel in).
De meeste (aan)vragers stuur ik een PB dat ik een goed adres weet, maar veel van deze mail staat nog steeds in mijn “postvak uit” dus zijn waarschijnlijk meer eenmalige bezoekers.
Ik ga er niet vanuit dat dit een ‘probleem’ is, maar om misverstanden te voorkomen wil ik aangeven dat de eigenaar van dit filiaal een goede vriend van mij is. Persoonlijk heb ik er verder geen belang in of enig voordeel van.
De eigenaar (Bryan) heeft heel veel passie voor auto’s in het algemeen, is jarenlang chef werkplaats geweest en heeft vorig jaar besloten om zich helemaal in chiptuning te specialiseren en een Go-Eco filiaal in Harderwijk te openen.
Zoals je op de site kan zien zijn inmiddels alle merken wel een keer voorbijgekomen waaronder diverse Mercedessen.
Mocht er interesse zijn kan er voor meer informatie natuurlijk contact met hem worden opgenomen (https://www.go-eco-harderwijk.nl/contact) en weet zeker dat de prijs zeer aantrekkelijk en concurrerend zal zijn.
De meeste (aan)vragers stuur ik een PB dat ik een goed adres weet, maar veel van deze mail staat nog steeds in mijn “postvak uit” dus zijn waarschijnlijk meer eenmalige bezoekers.
Ik ga er niet vanuit dat dit een ‘probleem’ is, maar om misverstanden te voorkomen wil ik aangeven dat de eigenaar van dit filiaal een goede vriend van mij is. Persoonlijk heb ik er verder geen belang in of enig voordeel van.
De eigenaar (Bryan) heeft heel veel passie voor auto’s in het algemeen, is jarenlang chef werkplaats geweest en heeft vorig jaar besloten om zich helemaal in chiptuning te specialiseren en een Go-Eco filiaal in Harderwijk te openen.
Zoals je op de site kan zien zijn inmiddels alle merken wel een keer voorbijgekomen waaronder diverse Mercedessen.
Mocht er interesse zijn kan er voor meer informatie natuurlijk contact met hem worden opgenomen (https://www.go-eco-harderwijk.nl/contact) en weet zeker dat de prijs zeer aantrekkelijk en concurrerend zal zijn.
Logboek S204
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 jul 2019 14:58
Hoeveel pk krijg je als je een c320 2007 laat chippen?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Bij wie? Bel eens een paar tuners en laat het ons weten.
Trouwens: maatwerk geeft elke keer een ander resultaat.
Trouwens: maatwerk geeft elke keer een ander resultaat.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ok heb inmiddels een aantal pagina's gelezen over chiptuning en met behulp van zoeken in het topic wel wat gevonden maar ik wil graag specifiek wat meningen en als het kan ervaringen toegespitst op mijn auto. In de VAG wereld weet ik de betrouwbare chiptuning adressen wel te vinden, maar voor de Mercedes is alles nieuw voor mij. Gevoelsmatig kom ik liever bij een chiptuner welke alleen Mercedes zou doen en daar dus alles kennis voor in huis heeft ( zoals bijv. JD Engineering in Lochem alleen maar VAG doet ) en niet álle merken maar wellicht is dit onterecht.
Mijn s204 200 CDI uit 2008 met 6-bak heeft circa 313k kilometer op de klok staan. Loopt gewoon netjes, verbruik is gemiddeld 1:14 met relatief veel korte stukjes en met enige regelmaat een caravan erachter (hobby-handel dus niet beladen). De 136pk 270NM voldoet, de auto is niet traag, maar toch zou iets meer vermogen/koppel soms wel wenselijk zijn gezien het toch ook geen lichte auto is. Nu kom ik op bijv. go-eco-harderwijk.nl op een vermogen van +/-185pk en 450NM.
Vooral de forse toename in het koppel lijkt me qua driveability erg prettig maar ook meteen een risico voor de hele aandrijflijn. Volgens de monteur die mijn auto onder handen had bij de Mercedes dealer is het blok in de 200 CDI grotendeels gelijk aan de 220 CDI maar zijn er terdege wel wat verschillen in de turbo en nog wat andere zaken. Welke chiptuning adressen staan in de Mercedes s204/w204 wereld goed aangeschreven en is het aan te raden om de auto nog te laten chippen met deze kilometerstand? En is het dan aan te raden om ook de EGR werking uit te laten schakelen of geeft deze bij Mercedes weinig problemen?
Mijn s204 200 CDI uit 2008 met 6-bak heeft circa 313k kilometer op de klok staan. Loopt gewoon netjes, verbruik is gemiddeld 1:14 met relatief veel korte stukjes en met enige regelmaat een caravan erachter (hobby-handel dus niet beladen). De 136pk 270NM voldoet, de auto is niet traag, maar toch zou iets meer vermogen/koppel soms wel wenselijk zijn gezien het toch ook geen lichte auto is. Nu kom ik op bijv. go-eco-harderwijk.nl op een vermogen van +/-185pk en 450NM.
Vooral de forse toename in het koppel lijkt me qua driveability erg prettig maar ook meteen een risico voor de hele aandrijflijn. Volgens de monteur die mijn auto onder handen had bij de Mercedes dealer is het blok in de 200 CDI grotendeels gelijk aan de 220 CDI maar zijn er terdege wel wat verschillen in de turbo en nog wat andere zaken. Welke chiptuning adressen staan in de Mercedes s204/w204 wereld goed aangeschreven en is het aan te raden om de auto nog te laten chippen met deze kilometerstand? En is het dan aan te raden om ook de EGR werking uit te laten schakelen of geeft deze bij Mercedes weinig problemen?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Wat verschillen in de turbo is nog zacht uitgedrukt. De 220 CDI en 250 CDI hebben twee turbo's, de 200 CDI heeft er één.
Edit: of.. 220CDI was vroeger een OM646 zoals de jouwe. Geen idee of die 1 of 2 turbo's heeft.
Edit: of.. 220CDI was vroeger een OM646 zoals de jouwe. Geen idee of die 1 of 2 turbo's heeft.