Mijn net aangeschafte c180 met kompressor heeft 157 paardjes...is het mogelijk en nuttig om via software te tunen?
Hoorde al dat er niet echt veel uit te halen is,zou het wel fijn vinden wat extra te hebben...caravan weegt 1500 kilo...heb een 6 bak handgeschakeld....km stand zit net boven de 180.000..o ja,is een benzine auto..
vr.groet Harry
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jan 2020 20:57
- Mercedes-Benz: W176 A250 sport
Begin waardes al meer dan fabrieks opgave.... auto helemaal standaard
Heeft iemand mijn kluts gezien ? Ik ben hem kwijt
Heel veel reacties op de pagina, veel gelezen maar niet het antwoord gezien die ik wil hebben...
Ik heb een GLE 300d, 2019 bouwjaar (245pk) die ik wil laten chippen. Enkel zit ik met de vraag omtrent de fabrieksgarantie bij MB.
Is er een tuner die door Mercedes is goedgekeurd, waardoor ze niet gaan klagen over de fabrieksgarantie?
Heb veel tuners gezien met mooie resultaten, maar die zeggen allemaal dat de fabrieksgarantie bij mercedes komen te vervallen (rica, br-performance, van beek tuning)..
Hoop dat iemand me kan helpen )
Ik heb een GLE 300d, 2019 bouwjaar (245pk) die ik wil laten chippen. Enkel zit ik met de vraag omtrent de fabrieksgarantie bij MB.
Is er een tuner die door Mercedes is goedgekeurd, waardoor ze niet gaan klagen over de fabrieksgarantie?
Heb veel tuners gezien met mooie resultaten, maar die zeggen allemaal dat de fabrieksgarantie bij mercedes komen te vervallen (rica, br-performance, van beek tuning)..
Hoop dat iemand me kan helpen )
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Volg nu al een tijdje ''autochippen.nl'' op instagram nadat ik mijn Vito een tijd geleden heb laten upgraden. Ben nog steeds zeer te spreken over de tuning en moet zeggen dat zij wel opvallend veel Mercedesen doen. En dan juist allemaal AMG's. Naar mijn mening doen zij er meer dan BR performance en RS tuning samen lijkt wel. https://www.instagram.com/autochippen.nl/
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 08 okt 2014 18:01
- Mercedes-Benz: W211 E320 cdi V6-facelift
Goedemiddag beste leden,
Ik heb een w211 E320 cdi v6 (facelift) km. 282.000. Al een tijdje merk ik dat de auto niet meer zo snel is als de tijd dat ik hem gekocht had op 80.000km. Vroeger tikte hij van stilstand de 100 binnen 7sec en zonder moeite op de autobahn 250-260
Maar al een tijdje mag ik blij wezen als ik in 8.5-8.7 sec de 100 aantik en op rechte weg de 240 haal (met moeite) na 235 kruipt ie namelijk.
Waar zou dat aan liggen? Want mijn vorige mercedes ( w210 E320 cdi 2001) stond op 430.000 km toen ik hem had verkocht maar nog steeds was het een monster en tikte hij zonder probleem de 240-250 aan.
Voor de rest doe ik om de 15-20 duizend km. olie (229.51) en oliefilter + luchtfilters vervangen en om de 40-45 duizend km. brandstoffilter + gloeibougies vervangen. Als laatst was de drukverschilsensor defect en vervangen.
Het lijkt wel of de vermogensverlies komt door de roetfilter... want de w210 E320 cdi had dat niet en op veel hogere km stand was die nog steeds snel.
Wat denken jullie hierover?
Graag zie ik reactie(s) tegemoet.
Groetjes
Ik heb een w211 E320 cdi v6 (facelift) km. 282.000. Al een tijdje merk ik dat de auto niet meer zo snel is als de tijd dat ik hem gekocht had op 80.000km. Vroeger tikte hij van stilstand de 100 binnen 7sec en zonder moeite op de autobahn 250-260
Maar al een tijdje mag ik blij wezen als ik in 8.5-8.7 sec de 100 aantik en op rechte weg de 240 haal (met moeite) na 235 kruipt ie namelijk.
Waar zou dat aan liggen? Want mijn vorige mercedes ( w210 E320 cdi 2001) stond op 430.000 km toen ik hem had verkocht maar nog steeds was het een monster en tikte hij zonder probleem de 240-250 aan.
Voor de rest doe ik om de 15-20 duizend km. olie (229.51) en oliefilter + luchtfilters vervangen en om de 40-45 duizend km. brandstoffilter + gloeibougies vervangen. Als laatst was de drukverschilsensor defect en vervangen.
Het lijkt wel of de vermogensverlies komt door de roetfilter... want de w210 E320 cdi had dat niet en op veel hogere km stand was die nog steeds snel.
Wat denken jullie hierover?
Graag zie ik reactie(s) tegemoet.
Groetjes
Ja roetfilter, mijn 4 pittertje loopt nu ook vele beter zonder dat ding en veeel zuiniger.. Als je die laat verwijderen zou ik ook de egr laten wegschrijven.Bunyamin86 schreef: ↑18 jan 2020 16:16 Goedemiddag beste leden,
Ik heb een w211 E320 cdi v6 (facelift) km. 282.000. Al een tijdje merk ik dat de auto niet meer zo snel is als de tijd dat ik hem gekocht had op 80.000km. Vroeger tikte hij van stilstand de 100 binnen 7sec en zonder moeite op de autobahn 250-260
Maar al een tijdje mag ik blij wezen als ik in 8.5-8.7 sec de 100 aantik en op rechte weg de 240 haal (met moeite) na 235 kruipt ie namelijk.
Waar zou dat aan liggen? Want mijn vorige mercedes ( w210 E320 cdi 2001) stond op 430.000 km toen ik hem had verkocht maar nog steeds was het een monster en tikte hij zonder probleem de 240-250 aan.
Voor de rest doe ik om de 15-20 duizend km. olie (229.51) en oliefilter + luchtfilters vervangen en om de 40-45 duizend km. brandstoffilter + gloeibougies vervangen. Als laatst was de drukverschilsensor defect en vervangen.
Het lijkt wel of de vermogensverlies komt door de roetfilter... want de w210 E320 cdi had dat niet en op veel hogere km stand was die nog steeds snel.
Wat denken jullie hierover?
Graag zie ik reactie(s) tegemoet.
Groetjes
Misschien kun je wel 3 in 1 doen, chippen,roetfiler,egr. Denk dat je dan een totaal andere auto heb kwa rij gedrag.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 08 okt 2014 18:01
- Mercedes-Benz: W211 E320 cdi V6-facelift
Dank voor je reactie, ik ben altijd bang geweest voor tunen (vooroordelen) ben namelijk bang dat ik de kwaliteit en levensduur van de motor/onderdelen ermee kwaad doe.
Ik kom vaak op de autobahn en dan kan ik kilometerslang op hoge toeren 220-240 rijden continue zonder problemen.
Na het tunen ben ik bang dat ie na zo een 'blaas' ritje het niet aankan op den duur
Zijn andere forumleden ook er van overtuigd dat het de roetfilter kan zijn? Zou hem wel graag eronderuit willen halen, softwarematig verwijderen + egr softwarematig verwijderen
Zou er ook zwarte rook uit de uitlaat komen na het verwijderen van de roetfilter?
Ik kom vaak op de autobahn en dan kan ik kilometerslang op hoge toeren 220-240 rijden continue zonder problemen.
Na het tunen ben ik bang dat ie na zo een 'blaas' ritje het niet aankan op den duur
Zijn andere forumleden ook er van overtuigd dat het de roetfilter kan zijn? Zou hem wel graag eronderuit willen halen, softwarematig verwijderen + egr softwarematig verwijderen
Zou er ook zwarte rook uit de uitlaat komen na het verwijderen van de roetfilter?
Goedenavond,,
Ik heb vraag wat betreft tunen van je auto,
Ik heb 4 maanden geleden E63s gekocht uit 2015 met 75000 op de teller nu wilde ik hem tunen op maat, bij ppe performance geweest in België was niet goed auto houd in bij hoge snelheden daarna bij dme performance geweest zelfde probleem origineel heeft die nergens geen last van.
Nu heb ik me uitlaat helemaal laten aanpakken vanaf de turbo’s en K&N filters gemonteerd.
Wat is jullie ervaring met Amg motorren waar kan je beste deze laten tunen ?
Ik heb vraag wat betreft tunen van je auto,
Ik heb 4 maanden geleden E63s gekocht uit 2015 met 75000 op de teller nu wilde ik hem tunen op maat, bij ppe performance geweest in België was niet goed auto houd in bij hoge snelheden daarna bij dme performance geweest zelfde probleem origineel heeft die nergens geen last van.
Nu heb ik me uitlaat helemaal laten aanpakken vanaf de turbo’s en K&N filters gemonteerd.
Wat is jullie ervaring met Amg motorren waar kan je beste deze laten tunen ?
- Bijlagen
-
- E32F6EF4-E614-4FDC-B55A-5BDC62E90D75.jpeg (35.79 KiB) 1272 keer bekeken
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
https://m.youtube.com/results?search_qu ... l+mercedesHaikE220 schreef: ↑18 jan 2020 19:25 Goedenavond,,
Ik heb vraag wat betreft tunen van je auto,
Ik heb 4 maanden geleden E63s gekocht uit 2015 met 75000 op de teller nu wilde ik hem tunen op maat, bij ppe performance geweest in België was niet goed auto houd in bij hoge snelheden daarna bij dme performance geweest zelfde probleem origineel heeft die nergens geen last van.
Nu heb ik me uitlaat helemaal laten aanpakken vanaf de turbo’s en K&N filters gemonteerd.
Wat is jullie ervaring met Amg motorren waar kan je beste deze laten tunen ?
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
https://m.youtube.com/results?search_qu ... l+mercedes
Zou hier eens contact met opnemen. Heb daar mijn Vito laten doen en ben er zeer goed over te spreken.
Zou hier eens contact met opnemen. Heb daar mijn Vito laten doen en ben er zeer goed over te spreken.
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
ik zou even zoeken op het forum... is al heel veel over geschreven en je hebt felle tegenstanders alsmede evenfelle voorstanders. Het blijft een risico om aan de software te klooien en je zou niet de eerste zijn die na tuning problemen krijgt (vaak bij een wat mindere tuner) maar er zijn ook mensen die honderdduizenden km's rijden zonder problemen...
Always follow the star...
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Vraag verplaatst naar het grote Chiptuning topic.tviertje schreef: ↑16 jan 2020 22:09 Mijn net aangeschafte c180 met kompressor heeft 157 paardjes...is het mogelijk en nuttig om via software te tunen?
Hoorde al dat er niet echt veel uit te halen is,zou het wel fijn vinden wat extra te hebben...caravan weegt 1500 kilo...heb een 6 bak handgeschakeld....km stand zit net boven de 180.000..o ja,is een benzine auto..
vr.groet Harry
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
heeft er iemand goede ervaringen met een Goede chipper voor mercedes omgeving,
Arnhem?
heb zelf een a180 122pk 2016 amg nightline edition. 80.000km
het zou zonde zijn hem niet optimaal te kunnen benutten toch ?
aangezien ze fabrieks af aan geknepen zijn wil ik hem minimaal naar 175/180 PK laten chippen en +- 100NM erbij van 200 naar 300
Arnhem?
heb zelf een a180 122pk 2016 amg nightline edition. 80.000km
het zou zonde zijn hem niet optimaal te kunnen benutten toch ?
aangezien ze fabrieks af aan geknepen zijn wil ik hem minimaal naar 175/180 PK laten chippen en +- 100NM erbij van 200 naar 300
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
Daar ben ik wel benieuwd naar om er zoveel pk uit te krijgen met een chiptuning.rvs026 schreef: ↑22 jan 2020 23:59 heeft er iemand goede ervaringen met een Goede chipper voor mercedes omgeving,
Arnhem?
heb zelf een a180 122pk 2016 amg nightline edition. 80.000km
het zou zonde zijn hem niet optimaal te kunnen benutten toch ?
aangezien ze fabrieks af aan geknepen zijn wil ik hem minimaal naar 175/180 PK laten chippen en +- 100NM erbij van 200 naar 300