Over dat luchtfilter: Wat jij stage2 noemt, noem ik meestal een verklote intake. Vaak komt die op een plek waar hij warme lucht pakt. Warme lucht = minder zuurstof = minder brandstof = minder vermogen.
Voor meer (ander) geluid kun je ook de resonators verwijderen door het vervangen van de aanzuigbuis door iets wat rechtstreeks koude lucht naar je airbox brengt zonder omwegen en frutsels. Bij mijn (nietMB) geeft dat een raspend geluid boven de 3000 rpm.
gr J
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
Hoi J,
Bedankt voor de reactie.
Die 2e generatie heeft een hitteschild om o.a het probleem wat jij schetst te voorkomen. Daarbij is dan jouw tip, voor het geluid, van de resonators ook een goeie.
Wat jij ook aangeeft , de plaats in de motor is ook het probleem. Ik wil geen volledige aanpassingen in de motor om t goed te laten werken. vandaar dat ik dat filter gewoon lekker in de behuizing laat en het huidige ' gewone' filter ga vervangen door een dunner K&N filter. Het geluid van de nieuwe uitlaat gaat toch het geluid van welk filter dan ook overstemmen.
Bedankt voor de reactie.
Die 2e generatie heeft een hitteschild om o.a het probleem wat jij schetst te voorkomen. Daarbij is dan jouw tip, voor het geluid, van de resonators ook een goeie.
Wat jij ook aangeeft , de plaats in de motor is ook het probleem. Ik wil geen volledige aanpassingen in de motor om t goed te laten werken. vandaar dat ik dat filter gewoon lekker in de behuizing laat en het huidige ' gewone' filter ga vervangen door een dunner K&N filter. Het geluid van de nieuwe uitlaat gaat toch het geluid van welk filter dan ook overstemmen.
Iemand ervaring met het chiptunen van een V-klasse 220d/250d blok (OM654)? Aangezien dit blok gebruikt wordt voor de V300d variant (239PK) en volgens de site van atm-chiptuning te tunen is naar 280! PK lijkt me dat er wel wat marge mogelijk is.
Misschien niet meteen handig om voor 280 PK te gaan, minder mag dus ook (240PK). Ik lees verschillende berichten hier (o.a. die van Peter) dus ik vraag me af of het verstandig is. De V300d is een stuk prijziger dus tunen wellicht een optie??
Misschien niet meteen handig om voor 280 PK te gaan, minder mag dus ook (240PK). Ik lees verschillende berichten hier (o.a. die van Peter) dus ik vraag me af of het verstandig is. De V300d is een stuk prijziger dus tunen wellicht een optie??
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Wat zal er dan uit een V300d te halen zijn
Als de motor heel blijft: JA, vermogen en koppel heb je nooit genoeg.
Als er iets met de motor/bak gebeurd: NEE, een nieuwe motor/bak zal erg prijzig zijn en na (chip)tunen kun je garantie wel vergeten.
#doeslief
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Beste mb liefhebbers en leden,
Chipbedrijf gezocht voor mijn w203 c200 cdi facelift 2006 automaat.
Heeft nu 122 pk wordt 170/175
Dit geven meerdere bedrijven aan waar ik op het internet rond heb gekeken.
Bij welk bedrijf kan ik hem het beste laten chippen? En moet er ook iets aan de automaatbak gedaan worden?
Chipbedrijf gezocht voor mijn w203 c200 cdi facelift 2006 automaat.
Heeft nu 122 pk wordt 170/175
Dit geven meerdere bedrijven aan waar ik op het internet rond heb gekeken.
Bij welk bedrijf kan ik hem het beste laten chippen? En moet er ook iets aan de automaatbak gedaan worden?
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- doitashimashite
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
- Mercedes-Benz: T204 180 CDI
RS Tuning in Son staat heel goed bekend.
All work and no play makes Jack a dull boy
Tunex in 'S-heerenberg 200/220 zijn gelijk heb daar toen mijn 220 van 150pk na 175pk (402nm) laten chippen gaat nu al 140k goed. Als je alles in een doet zoals roetfilter eruit, egr wegschrijven ( maken dan een leuk prijsje) heb je een hele fijne rijdende 4 cilinder diesel en stuk zuiniger. Automaatbak zit volgens mij ook achter de 5 cilinder dus daar hoef je niet na om te kijken.Onderdekoffer schreef: ↑04 mei 2020 04:12 Beste mb liefhebbers en leden,
Chipbedrijf gezocht voor mijn w203 c200 cdi facelift 2006 automaat.
Heeft nu 122 pk wordt 170/175
Dit geven meerdere bedrijven aan waar ik op het internet rond heb gekeken.
Bij welk bedrijf kan ik hem het beste laten chippen? En moet er ook iets aan de automaatbak gedaan worden?
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Dat roetfilter zou ik laten zitten als je nog een serieus tijdje wilt rijden met je auto en je er niet eentje extra op de plank wilt neerleggen .astraTD schreef: ↑04 mei 2020 13:45
Tunex in 'S-heerenberg 200/220 zijn gelijk heb daar toen mijn 220 van 150pk na 175pk (402nm) laten chippen gaat nu al 140k goed. Als je alles in een doet zoals roetfilter eruit, egr wegschrijven ( maken dan een leuk prijsje) heb je een hele fijne rijdende 4 cilinder diesel en stuk zuiniger. Automaatbak zit volgens mij ook achter de 5 cilinder dus daar hoef je niet na om te kijken.
Bij de APK gaat de deeltjes-teller eraan komen, en dan komt een auto met een niet meer werkend roetfilter gewoon niet meer door de keuring.
https://automotive-online.nl/management ... pk-keuring
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Als ik het goed heb is het autos tot 2010/2011 waarvan de roetfilter verwijdert mag worden. Mits dit hierna ook word doorgegeven bij de rdw en belastingdienst.EdwinAC schreef: ↑06 mei 2020 01:40Dat roetfilter zou ik laten zitten als je nog een serieus tijdje wilt rijden met je auto en je er niet eentje extra op de plank wilt neerleggen .astraTD schreef: ↑04 mei 2020 13:45
Tunex in 'S-heerenberg 200/220 zijn gelijk heb daar toen mijn 220 van 150pk na 175pk (402nm) laten chippen gaat nu al 140k goed. Als je alles in een doet zoals roetfilter eruit, egr wegschrijven ( maken dan een leuk prijsje) heb je een hele fijne rijdende 4 cilinder diesel en stuk zuiniger. Automaatbak zit volgens mij ook achter de 5 cilinder dus daar hoef je niet na om te kijken.
Bij de APK gaat de deeltjes-teller eraan komen, en dan komt een auto met een niet meer werkend roetfilter gewoon niet meer door de keuring.
https://automotive-online.nl/management ... pk-keuring
Je wegenbelasting gaat namelijk omhoog, of je geeft niks door en knipoogt even met wat centen naar de garagist..
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
Dank voor de toelichting Onderkoffer
Dus inderdaad: Doorgeven aan RDW en meer betalen aan de staat, of afkeur .
Die andere opties schijnen heel goed te gaan in o.a. Spaanse Polder. Bij een steekproef geeft dat alleen zo een gezeik.
Of de komende jaren het ding vrijdagmiddag om 16:59 afmelden tijdens corona-crisis . Dikke kans dat die steekproefcontroleur fijn niet komt
Dus inderdaad: Doorgeven aan RDW en meer betalen aan de staat, of afkeur .
Die andere opties schijnen heel goed te gaan in o.a. Spaanse Polder. Bij een steekproef geeft dat alleen zo een gezeik.
Of de komende jaren het ding vrijdagmiddag om 16:59 afmelden tijdens corona-crisis . Dikke kans dat die steekproefcontroleur fijn niet komt
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Mij was het toch duidelijk afgeraden door de tuner. Die zeiden zelfs dat het strafbaar was als bedrijf zijnde om het toe te passen (roetfilter verwijderen).
Jammer dan weer dat dat soort onzin beweren, dat het strafbaar zou zijn voor het bedrijf. Wél weer goed dat ze je het hebben afgeraden .Mercedesfriek schreef: ↑07 mei 2020 11:19 Mij was het toch duidelijk afgeraden door de tuner. Die zeiden zelfs dat het strafbaar was als bedrijf zijnde om het toe te passen (roetfilter verwijderen).
Als bedrijf mag je dat absoluut wél uitvoeren! Wie weet waarom je klant dat zou willen? Voor gebruik off-road in de achtertuin, op het circuit of wat dan ook.
Als bedrijf kan je doen waartoe je opdracht krijgt. Wél handig om dan de klant goed in te lichten over de gevolgen bij gebruik van de auto op de weg. Want dat mag dan niet meer zomaar. De eigenaar of berijder zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het voertuig waarmee ze rijden.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
Vraagje:
Weet een van jullie of er in mijn auto, slk200 uit 2004, een katalysator zit waar het spruitstuk bij in zit, alsin 1 geheel of kan een tuner gewoon een spaghetti spruitstuk plaatsen en de katalysator laten zitten.
Weet een van jullie of er in mijn auto, slk200 uit 2004, een katalysator zit waar het spruitstuk bij in zit, alsin 1 geheel of kan een tuner gewoon een spaghetti spruitstuk plaatsen en de katalysator laten zitten.