Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Praveen
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 sep 2016 11:54
- Mercedes-Benz: In bestelling CLA 180 DCT Business Solution AMG
12 jun 2019 09:44
Fendk schreef:Praveen schreef:Goedemorgen,Br !!! Ben ik met mijn cla 180 ook geweest
Ben aan het overwegen als ik mijn CLA 180 heb om deze te laten chippen.
Ik heb als optie Ventura, BR Performance of GO-eco tuning.
Zag dat Ventura de chiptuning al gereed heeft d.m.v. een andere kabelboom, maar heb daar eigenlijk geen ervaringen mee.
Weet dat er in deze topic ervaringen zijn geschreven over Ventura en BR Performance.
Wat raden jullie aan?
Ok duidelijk.
Ik moet nog even wachten totdat ze een chip hebben ontwikkeld. Ze hebben al aangegeven dat het einde van het jaar zal zijn.
Het gaat hier om het nieuwe model, de C118.
-
astraTD
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
- Mercedes-Benz: W639 viano 2.2CDI 2007
12 jun 2019 10:05
Mijn 3.0 V6 gechipt bij Tunex waar ik al vaker ben geweest. Gister gebeld en kon gelijk terrecht.
Gelijk roetfilter geleegd tegen een mooie prijs, en kreeg nog een mooiere prijs dat ik er 3x ben geweest in half jaar.
Klasse.
Busje rijd geweldig met bijna 600nm en -+ 270pk
Blok heeft rond de 150.000 en busje zelf 43x.xxx
S211 220cdi heb ik met 571.000 gechipt en blok dik 3ton van 150 na 175pk en 403nm.
En een Zafira 110pk na 150pk met 3ton op de klok van me pa
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
-
mercury17
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:46
- Mercedes-Benz: C 220 CDI Combi 2012
13 jun 2019 15:59
Vanmorgen mijn C 220 CDI Combi uit 2012 laten tunen bij BR Performance in Raamsdonksveer.
Voor en na tuning op de Dyno geweest, het resultaat mag er wezen.
Voor 177 Pk gemeten, na tuning 223 Pk, koppel van 402 naar 489 Nm.
Heeft een kleine 2 uur geduurd maar het is wat rij-beleving een compleet andere auto geworden, de thuisreis was een openbaring.
Auto hangt veel beter aan het gas, acceleratie is constanter en vlotter.
Hoe het brandstofverbruik zich daartoe verhoudt ga ik over een week of 2 exact zien want dan ga ik weer naar Polen dus nog even geduld.
In elk geval ben ik zeer tevreden met het resultaat.
-
Doa
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Oostende
19 jun 2019 07:33
223pk voor de 220 is al redelijk veel. vind de 250 eigenlijk stock al wat op het maximum zitten van dat blok en das 204pk met toch nog wat hardware verschillen tegenover de 220
-
G300TD
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
19 jun 2019 12:26
Mercedes geeft op 164 kw wat er uit de 2.2 ltr cdi blok gehaald kan worden (om651) dus is 223 pk max
-
Doa
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Oostende
19 jun 2019 13:10
Om651 is ruim he, de 200 en 180 cdi zijn ook dat blok. Verschillen zijn hoofdzakelijk turbo en injectoren.
Zou eens moeten kijken maar dacht dat de 250 al op een grotere inspuitdruk werkt dan de 220 waardoor oa de injectoren niet gelijk zijn.
Het nieuwe 2.0 blok zou meer marge hebben en stiller zijn
-
Eelco77
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
-
Contacteer:
19 jun 2019 15:49
Doa schreef:Om651 is ruim he, de 200 en 180 cdi zijn ook dat blok. Verschillen zijn hoofdzakelijk turbo en injectoren.
Zou eens moeten kijken maar dacht dat de 250 al op een grotere inspuitdruk werkt dan de 220 waardoor oa de injectoren niet gelijk zijn.
Het nieuwe 2.0 blok zou meer marge hebben en stiller zijn
Ja ik vond de 651 in de huidige C klasse best lawaaierig en knorrig. Een heel verschil met de 4 en 5 cylinder jtd die ik in de alfa 159 had qua geluid en loopcultuur. Het enge echte pluspunt van de 651 in de C klasse is dat hij wel serieus zuinig is en erg soepel. Het is jammer dat diesel qua mbr zo belast wordt, je met echt serieus veel rijden per jaar om het omslagpunt te bereiken.
Het nieuwe blok is echte wel een vooruitgang, vooral qua geluid.
-
Doa
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Oostende
20 jun 2019 07:21
Diesel zal nog terug komen. Let maar op
-
SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
20 jun 2019 15:34
mercury17 schreef:Vanmorgen mijn C 220 CDI Combi uit 2012 laten tunen bij BR Performance in Raamsdonksveer.
Voor en na tuning op de Dyno geweest, het resultaat mag er wezen.
Voor 177 Pk gemeten, na tuning 223 Pk, koppel van 402 naar 489 Nm.
Het blok presteert daarmee zonder tuning al beter dan de opgegeven fabriekswaarden.
Hoeveel km's heeft het blok gereden?
W124
250D 1985
S124
E300TD 1994
In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
-
benalla
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 jun 2019 15:08
01 jul 2019 14:54
Hallo, ik heb sinds kort een A180 (W176) uit 2018.
Deze wil ik graag tunen voor net wat meer power en toch zuinig(er) rijden.
Heb in dit topic gezocht naar bedrijven in Rotterdam, maar kan 123 niets vinden.
Wie heeft voor mij een goed adres in Rotterdam?
-
Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
01 jul 2019 23:14
benalla schreef:Hallo, ik heb sinds kort een A180 (W176) uit 2018.
Deze wil ik graag tunen voor net wat meer power en toch zuinig(er) rijden.
Heb in dit topic gezocht naar bedrijven in Rotterdam, maar kan 123 niets vinden.
Wie heeft voor mij een goed adres in Rotterdam?
Serieus? Gaat “
tunen voor net wat meer power en toch zuinig(er) rijden” samen?
Er is in dit topic al heel wat over geschreven. Sommigen beweren dat het zo is, maar ik heb tot nu toe alleen bewijzen van meer vermogen en koppel gezien in uitdraaien, maar bewijzen van ook nog eens zuiniger is fysisch onmogelijk.
Meer vermogen komt uit verbranding van meer brandstof, niet van minder brandstof.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
Frishe1992
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21 mar 2019 09:21
- Mercedes-Benz: CLA 180
02 jul 2019 09:53
Rinusss schreef:Frishe1992 schreef:Rinusss schreef:Frishe1992 schreef:Ik heb uiteindelijk ook gekozen om een remap d.m.v. ECU flash uit te laten voeren door BR performance. Komende zaterdag gaat het gebeuren. Idien er behoefte toe is wil ik best mijn ervaringen met jullie delen.
En? Bevalt het?
Ja bevalt prima! Erg professioneel bedrijf die je goed betrekken bij het chippen van je auto en waar een vermogensmeting standaard is. Heb zelden zo'n mooie en strakke curve gezien.
Voor: 136pk
Na: 186 pk
Ik ben afgelopen woensdag ook geweest bij BR.
Wat een verschil zeg
Dat merk je goed.
Voor: 139pk , 230Nm
Na: 182pk , 305Nm
Nice, mooie winst! Fijne en professionele mensen daar toch?
-
Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
02 jul 2019 11:19
Borgmonster schreef:benalla schreef:Hallo, ik heb sinds kort een A180 (W176) uit 2018.
Deze wil ik graag tunen voor net wat meer power en toch zuinig(er) rijden.
Heb in dit topic gezocht naar bedrijven in Rotterdam, maar kan 123 niets vinden.
Wie heeft voor mij een goed adres in Rotterdam?
Serieus? Gaat “
tunen voor net wat meer power en toch zuinig(er) rijden” samen?
Er is in dit topic al heel wat over geschreven. Sommigen beweren dat het zo is, maar ik heb tot nu toe alleen bewijzen van meer vermogen en koppel gezien in uitdraaien, maar bewijzen van ook nog eens zuiniger is fysisch onmogelijk.
Meer vermogen komt uit verbranding van meer brandstof, niet van minder brandstof.
Een diesel kan wel degelijk wat zuiniger worden bij tuning om de eenvoudige reden dat een fabrikant zich moet houden aan de emissie eisen en een tuner de emissie eisen totaal negeert. Het grootste probleem is de NOx emissie, om die laag te houden moet de verbrandingstemperatuur zo laag als mogelijk blijven, wat natuurlijk totaal tegenstrijdig met het leveren van veel vermogen en ten koste van de efficiency gaat. Moderne diesels hebben tot wel 7 inspuit momenten per slag om aan alle eisen (emissie, vermogen, verbruik, koppel, geluid) te voldoen wat lastig is als je echt aan alle eisen moet voldoen. Vandaar de sjoemelsoftware van een niet nader te noemen Duits merk. Als je de emissie eis mag negeren kun je een diesel heel makkelijk efficienter en daarmee zuiniger maken.
-
Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
03 jul 2019 11:05
En milieu onvriendelijker dus...
Is een kwestie van tijd dat alle gechipte auto's die niet meer aan de bedoelde emissie eisen voldoen, worden afgekeurd. En je vervolgens een hoge milieu boete gaat krijgen.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
-
Doa
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Oostende
03 jul 2019 11:27
Er zijn hier in be testen ivm het meten van de uitstoot.
Er staat zo een camera in brugge maar geen idee hoe het werkt.
Als je tussen 2 trucks hangt kan dat toestel toch nooit een correcte meting geven