Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2020 16:47
- Mercedes-Benz: Mercedes b180
Goedenavond mensen, heb een vraagje. Volgende week woensdag komt de chiptuner bij me langs en gaat de 1.6t met 122pk en 200nm opkrikken naar +- 180pk 310 nm koppel dit is echt een gigantisch verschil . Het betreft een b180 dus de zelfde motor als de b200, alleen de b200 haalt er natuurlijk 156pk 250nm uit. Is het niet een beetje too much voor deze motor de 180pk en 310nm. Misschien iemand met ervaring??
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Toch altijd mooi dat men kijkt naar de motor dat die wel gelijk zal zijn.
En niet even denkt dat bijvoorbeeld de bak, koeling, aandrijfassen, remmen anders zijn.
En niet even denkt dat bijvoorbeeld de bak, koeling, aandrijfassen, remmen anders zijn.
- Bijlagen
-
- 724.PNG (35.6 KiB) 1656 keer bekeken
-
- aandrijfas.PNG (22.32 KiB) 1656 keer bekeken
-
- koeling.PNG (23.97 KiB) 1656 keer bekeken
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 jul 2020 19:55
- Mercedes-Benz: A 180 w176 benzine
Ik ben sinds vandaag fiere eigenaar van een tweedehands A180 benzine. En wil wat meer te weten komen over tuning hiervan.
1. Is dit wel een goed idee
2. Waar te doen bv Heinz
3. Zijn er hier mensen die dat al gedaan hebben met zulke wagen.
Alvast bedankt.
Mvg
Ph
1. Is dit wel een goed idee
2. Waar te doen bv Heinz
3. Zijn er hier mensen die dat al gedaan hebben met zulke wagen.
Alvast bedankt.
Mvg
Ph
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 25 okt 2019 17:17
- Mercedes-Benz: S205 C300 Oud: Volvo XC90, S204 C180, S203 C200k
- Locatie: Amersfoort
@3. Lees dit topic doorPhilippe83 schreef: ↑01 jul 2020 20:15 Ik ben sinds vandaag fiere eigenaar van een tweedehands A180 benzine. En wil wat meer te weten komen over tuning hiervan.
1. Is dit wel een goed idee
2. Waar te doen bv Heinz
3. Zijn er hier mensen die dat al gedaan hebben met zulke wagen.
Alvast bedankt.
Mvg
Ph
@2. Idem
@1. Idem
Ik denk niet dat een A180 zo bijzonder is dat hier speciale overwegingen voor gelden (but what do I know...)
Succes
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Een tuner die langs komt hahaha. Dat zegt al voldoende over het eindvermogen wat belooft word. Zal je niet gewoon een degelijke partij zoeken die minimaal een vermogenstestbank in huis heeft?Bastiaanb180 schreef: ↑24 jun 2020 21:49 Goedenavond mensen, heb een vraagje. Volgende week woensdag komt de chiptuner bij me langs en gaat de 1.6t met 122pk en 200nm opkrikken naar +- 180pk 310 nm koppel dit is echt een gigantisch verschil . Het betreft een b180 dus de zelfde motor als de b200, alleen de b200 haalt er natuurlijk 156pk 250nm uit. Is het niet een beetje too much voor deze motor de 180pk en 310nm. Misschien iemand met ervaring??
Hoi Raimon,
Als ik naar de niet-OEM onderdelen kijk op bijvoorbeeld de site van winparts voor de B180 (w246) en B200 (W246), zijn alle onderdelen wat betreft remmen, koeling, handbak en aandrijfassen op beide voertuigen toepasbaar. Dan heb ik het over merken als bijvoorbeeld Bosch,Valeo en Nissens.
Apart dat de OEM hier dan wel verschil in maakt.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Optie 1: je krijgt de verkeerde spullen
Optie 2: vervangingsproducten zijn zwaarder/uitgebreider. (Dit is origineel bijvoorbeeld ook met deur computer, stoelbekleding)
Optie 3: is mogelijk voor de remmen niet van toepassing op deze auto.
Optie 2: vervangingsproducten zijn zwaarder/uitgebreider. (Dit is origineel bijvoorbeeld ook met deur computer, stoelbekleding)
Optie 3: is mogelijk voor de remmen niet van toepassing op deze auto.
Goedemiddag allen,
Dit topic is nogal erg uitgebreid, en na langdurig te bladeren ben ik toch voorzien van heel wat informatie. Ik heb alleen nog een paar eventuele vragen voor de mede chippers,
Ik ben momenteel in het bezit van een 2010 E350 CDI (A207) met een schappelijke 125.000 km op het klokje, alhoewel het vermogen niet over te klagen valt heb ik wel het idee dat er het een en ander aan ontbreekt qua sportiviteit.
Na uitgebreid dit topic af te zoeken ben ik terecht gekomen bij 1 van deze 2 namen, BR-Performance of RS-Tuning, rs heb ik al reeds gemaild voor meer informatie gezien hun site hier niet volledig over beschikt, br ben ik van plan vandaag ook te berichten.
Echter heb ik verhalen gehoord dat BR uit Nederland niet even goed is als die in België (en ook wel eens klachten over gelezen) nu wegen deze klachten niet op tegenover de goede verhalen, maar bij deze goede verhalen staat zelden vermeld welk filiaal men geweest is, dus bij deze vraag ik graag jullie specifieke meningen over de Nederlandse BR?
Verder ken ik eigenlijk ook erg weinig echte specialisten op het gebied van MB tuning (zoals andere namen voor bijvoorbeeld VAG wel over die faam beschikken).
Als laatste puntje, ik kom uit het noorden van het land, dus als iemand hier een goede kent ben ik daar zeker benieuwd naar. Dat gezegd maakt de afstand mij niet veel uit, en vind ik de kwaliteit natuurlijk veel belangrijker dan een paar uurtjes in de auto zitten (kun je het ook gelijk goed testen op de terug weg )
Dit topic is nogal erg uitgebreid, en na langdurig te bladeren ben ik toch voorzien van heel wat informatie. Ik heb alleen nog een paar eventuele vragen voor de mede chippers,
Ik ben momenteel in het bezit van een 2010 E350 CDI (A207) met een schappelijke 125.000 km op het klokje, alhoewel het vermogen niet over te klagen valt heb ik wel het idee dat er het een en ander aan ontbreekt qua sportiviteit.
Na uitgebreid dit topic af te zoeken ben ik terecht gekomen bij 1 van deze 2 namen, BR-Performance of RS-Tuning, rs heb ik al reeds gemaild voor meer informatie gezien hun site hier niet volledig over beschikt, br ben ik van plan vandaag ook te berichten.
Echter heb ik verhalen gehoord dat BR uit Nederland niet even goed is als die in België (en ook wel eens klachten over gelezen) nu wegen deze klachten niet op tegenover de goede verhalen, maar bij deze goede verhalen staat zelden vermeld welk filiaal men geweest is, dus bij deze vraag ik graag jullie specifieke meningen over de Nederlandse BR?
Verder ken ik eigenlijk ook erg weinig echte specialisten op het gebied van MB tuning (zoals andere namen voor bijvoorbeeld VAG wel over die faam beschikken).
Als laatste puntje, ik kom uit het noorden van het land, dus als iemand hier een goede kent ben ik daar zeker benieuwd naar. Dat gezegd maakt de afstand mij niet veel uit, en vind ik de kwaliteit natuurlijk veel belangrijker dan een paar uurtjes in de auto zitten (kun je het ook gelijk goed testen op de terug weg )
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Vraagje: het lijkt erop dat je sportiviteit alleen in motorvermogen zoekt. Waarom ook niet in velgen/banden, vering en demping?aekramer schreef: ↑24 jul 2020 12:21 Goedemiddag allen,
Dit topic is nogal erg uitgebreid, en na langdurig te bladeren ben ik toch voorzien van heel wat informatie. Ik heb alleen nog een paar eventuele vragen voor de mede chippers,
Ik ben momenteel in het bezit van een 2010 E350 CDI (A207) met een schappelijke 125.000 km op het klokje, alhoewel het vermogen niet over te klagen valt heb ik wel het idee dat er het een en ander aan ontbreekt qua sportiviteit.
Dat is al aanwezig, een volledig AMG pakket incl velgen etcPoppel180 schreef: ↑24 jul 2020 14:17Vraagje: het lijkt erop dat je sportiviteit alleen in motorvermogen zoekt. Waarom ook niet in velgen/banden, vering en demping?aekramer schreef: ↑24 jul 2020 12:21 Goedemiddag allen,
Dit topic is nogal erg uitgebreid, en na langdurig te bladeren ben ik toch voorzien van heel wat informatie. Ik heb alleen nog een paar eventuele vragen voor de mede chippers,
Ik ben momenteel in het bezit van een 2010 E350 CDI (A207) met een schappelijke 125.000 km op het klokje, alhoewel het vermogen niet over te klagen valt heb ik wel het idee dat er het een en ander aan ontbreekt qua sportiviteit.